Hoofdmenu

De muziek van Lahit

Gestart door Botermes, 11/06/2006 om 19:16:25

allasian

Ik zat eens wat voor mij onbekende groepen op Agraw af te gaan. Echt opmerkelijk vond ik toch wel Lahit. Ik kon bijna niet geloven dat zo`n goede muzikant mij tot dan toe nog onopgemerkt voorbij was gegaan.


Izouran

#2
Lahit is inderdaad goed!
ik krijg altijd een goed gevoel bij het nummer Ayaral Labuya en Abrid Isannanan

allasian

Deze jongen maakt eerlijke muziek. Wie weet er het 1 en ander over hem te vertellen. Wie hij is en waar hij vandaan komt etc.

athsaynou

#4
Hij heet Mohamed en komt uit Alhoceima. Hij woont nu in Spanje. Hij is al jaren met muziek bezig. Hij doet het echt meer voor zijn plezier dan voor het geld of om een naam te hebben.

abrid

Ijdi heeft een nummer van hem gecovered. Lahid word alom gerespecteerd.

allasian

Ik dacht altijd dat Lahit een pestnaam is voor iemand die Abderahim heet. Wij hebben in ons dorp ook iemand die Lahit wordt genoemd, volgens mij wel bijna in elk dorp.

allasian

Lahit zegt op een gegeven moment in dat liedje van "Taxsegh cem" taxsegh sem tighuawin. Wat zijn tighuawin ? Het eerste waar ik aan denk zijn walnoten maar het kan natuurlijk iets anders zijn. Wat zijn tighuawin ?

athsaynou

#8
Citaat van: Butheghmas op 24/06/2006 om 13:44:18
Ik dacht altijd dat Lahit een pestnaam is voor iemand die Abderahim heet. Wij hebben in ons dorp ook iemand die Lahit wordt genoemd, volgens mij wel bijna in elk dorp.

Omdat iemand Abderahim heet, wordt hij Lahit genoemd ?

PS: De zanger zelf heet zo van de achternaam.