Essentie van de schepping.

Gestart door MBTiza, 09/06/2006 om 15:30:37

MBTiza

Waarom heeft allah ons geschapen zodat wij weer hem moeten/kunnen aanbidden? Wat is de essentie hiervan?

Hadou

Allah heeft ons geschapen enkel voor 1 doel en dat is:
het aanbidden van Hem alleen, zonder enige deelgenoten of partners. Allah zegt (interpretatie van de betekenis):

“En Ik heb de djinns en de mensheid slechts geschapen om Mij te aanbidden.”

(Soerat adh-Dhaariyaat: 56)

MBTiza

dus je schept iets zodat datgene je kan aanbidden? soort van zelfverheerlijking ofzo?

*-RiFFijn0s-*

En wie heeft Allah dan geschapen ???

Staan veel goede dingen in de islam, maar dat gedoe van hemel en hel geloof ik niet.
Hoe kan Allah die alle mensen lief heeft op deze wereld, niet moslims na hun dood enorm hard straffen ???

Geef mij maar rust na mijn dood, ik hoef geen maagden die mij gaan verwennen...of toch wel

MBTiza

Citaat van: *RiFFijn0s* op 09/06/2006 om 15:42:08

Staan veel goede dingen in de islam, maar dat gedoe van hemel en hel geloof ik niet.
Hoe kan Allah die alle mensen lief heeft op deze wereld, niet moslims na hun dood enorm hard straffen ???

Geef mij maar rust na mijn dood, ik hoef geen maagden die mij gaan verwennen...of toch wel

je krijgt er 33 jongen...die allemaal naar jou snakken...

Hadou

Citaat van: trrrr op 09/06/2006 om 15:37:45
dus je schept iets zodat datgene je kan aanbidden? soort van zelfverheerlijking ofzo?

Ja God verveelde zich. Al die engelen die hem maar als robots aanbieden. De 1 groep die enkel voor Hem knielt , de andere groep die enkel Hem toezingt .. Dus Hij dacht hmmmm.. laat ik wat wezentjes scheppen en ik laat ze op de miniplaneet de Aarde strooien en ze moeten het maar bekijken of ze Hem aanbieden of wat anders doen..

MBTiza

aha dus een soort spel...dan begrijp ik het wel

*-RiFFijn0s-*

Citaat van: trrrr op 09/06/2006 om 15:43:49

je krijgt er 33 jongen...die allemaal naar jou snakken...
Zo veel , wejoow, ik ga snel ff roudhou doen en mijn kleedje pakken :P

Hoe laat begint het gebed eigenlijk? :S

Hadou

Citaat van: trrrr op 09/06/2006 om 15:46:15
Makkelijk he ;) Hadou = Filosoof ;)

MBTiza

Citaat van: Hadou op 09/06/2006 om 15:50:06

de slechte krijgen dan een gigantische straf he...the punisher

Inuit

Citaat van: *RiFFijn0s* op 09/06/2006 om 15:42:08
stel dat Allah geschapen is, dan kan Hij geen schepper zijn, want hij is geschapen, maar door wie dan? En wie heeft die- of datgeen geschapen dan?
conclusie: er moet een beginpunt zijn wat constant is en dat noemen wij Allah.

Citeer
stel dat iemand een taak verdeelt aan 2 mensen waar hij een beloning tegenover zet, en 1 van de 2 gooit er met de pet naar en doet helemaal niets, terwijl de ander hard heeft gewerkt en zijn best heeft gedaan om zijn taak te volbrengen. dan is het rechtvaardig als de een beloond wordt en de ander bestraft, zou die persoon dat niet doen, dan is hij onrechtvaarig. Allah is rechtvaardig, daarom straft hij schepsels die ongehoorzamen, anders zou Hij niet rechtvaardig zijn tov de gehoorzamen. En onthou dat ongeloof ontkenning en dus bedrog (een misdaad) is, in NL wordt je ook bestraft als je meineed pleegt.

*-RiFFijn0s-*

En mensen die een goede bijdrage geleverd hebben aan deze wereld, maar die geen moslims zijn? zoals mensen die hongersnoden in Afrika bestrijden e.d. , gaan die ook naar de hel? Terwijl een wraakzuchtige Imam ze3ma de vrije doortocht krijgt door de hemelpoort?

Rmoehim, we zien na onze dood wel wat ons te wachten staat. Elke godsdienst claimt de ware te zijn. Ik moet wel toegeven dat de islam een goede godsdienst is en voor velen een lijdensdraad vormt.
Ik leef gewoon zoals ik denk te leven en ik zie wel wat mij te wachten staat, hoop natuurlijk op die 33 maagden met dikke tieten :P

Timarzgha

Citaat van: *RiFFijn0s* op 09/06/2006 om 15:56:47
En mensen die een goede bijdrage geleverd hebben aan deze wereld, maar die geen moslims zijn? zoals mensen die hongersnoden in Afrika bestrijden e.d. , gaan die ook naar de hel? Terwijl een wraakzuchtige Imam ze3ma de vrije doortocht krijgt door de hemelpoort?

Rmoehim, we zien na onze dood wel wat ons te wachten staat. Elke godsdienst claimt de ware te zijn. Ik moet wel toegeven dat de islam een goede godsdienst is en voor velen een lijdensdraad vormt.
Ik leef gewoon zoals ik denk te leven en ik zie wel wat mij te wachten staat, hoop natuurlijk op die 33 maagden met dikke tieten :P
"Wie ter grootte van een atoom goed deed, zal dit aanschouwen.

En wie ter grootte van een atoom kwaad deed, zal ook dat aanschouwen."99/7-8

Laat het oordelen over wie wel of niet naar de hemel gaat aan Allah swt, de islam is slechts een leidraad om te volgen of van af te wijken.
Met alle aardse risicos van dien, maar ook gevolgen voor een leven na het aardse.

MBTiza

Citaat van: *RiFFijn0s* op 09/06/2006 om 15:56:47

taak i dikke tieten aya amcum...a of b cupje voldoende voor jou

Hadou

Citaat van: trrrr op 09/06/2006 om 15:51:23
Citaat van: Hadou op 09/06/2006 om 15:50:06
de slechte krijgen dan een gigantische straf he...the punisher
De slechten hebben het te goed en te leuk gedaan op de aarde. Ze leefden zich uit. En ze vergaten de regels van het spel dat leven heet.
Maar ja? God heeft ook de Hel gemaakt en die kan praten en ze lijdt honger en wil graag wat brandstof en het lekkerste  vindt ze de mensjes . Vlees , Vlees en nog s Vlees.. Daar moet God ook rekening mee houden. Dus de Hel moet brandbaar blijven net zoals Olymische vuur.