Wisten jullie .....

Gestart door Izwan, 06/06/2006 om 11:48:16

Memma

Maakte de koning al niet een paar jaar terug bekend dat er olie zou zijn gevonden in de buurt van Talsint (Midden-Atlas), maar daar later helemaal niets van bleek te kloppen? Ik ben benieuwd of het volk dit keer weer voor de gek zal worden gehouden.

Hadou

Marokko is te voorzichtig met het bekend maken van zulke vondsten.
Ze willen juist niet het klimaat opwekken bij de bevolking dat Marokko rijk is en dat het volk niets van terug ziet.

ameziane

Citaat van: Hadou op 08/06/2006 om 18:01:06
Maar dat was dus niet het geval bij het voorbeeld dat Zouzinha hier aanhaalt. De koning maakte dat toen plechtig bekend tijdens een toespraak ter gelegenheid van de 'opstand van koning en volk'. Maar dat bleek dus loos alarm...

Memma

Ze willen juist niet het klimaat opwekken bij de bevolking dat Marokko rijk is en dat het volk niets van terug ziet.

Zelf denk ik dat zoiets gewoon zo weer kan gebeuren, niks voorzichtigheid.
En dat geldt ook voor ''de indruk geven dat het allemaal goed gaat in Marokko'', de truc die tot op de dag van vandaag nog wordt gehanteerd.
L3am zine, a Hadou...

Hadou

Citaat van: ameziane op 08/06/2006 om 18:08:43
Maar dat was dus niet het geval bij het voorbeeld dat Zouzinha hier aanhaalt. De koning maakte dat toen plechtig bekend tijdens een toespraak ter gelegenheid van de 'opstand van koning en volk'. Maar dat bleek dus loos alarm...
Het lijkt mij wel sterk dat de koning iets gaat roepen op de staats televisie en dat het later loos alarm zou zijn. In de tijden van zijn vader zouden snel '' koppen rollen''

ameziane

Citaat van: Hadou op 08/06/2006 om 18:16:43
Het lijkt mij wel sterk dat de koning iets gaat roepen op de staats televisie en dat het later loos alarm zou zijn. In de tijden van zijn vader zouden snel '' koppen rollen''
Ik had het dus ook voor onmogelijk gehouden, maar toch is het zo. Steven Adolf bevestigt dit ook in zijn boek 'Marokko achter de schermen'.
Er zijn ook koppen gerold, de minister van Energiezaken werd de laan uitgestuurd.

Y.assine

Citaat van: Izwan op 07/06/2006 om 15:55:00
Citaat van: m'Izran op 06/06/2006 om 17:31:49
Citaat van: Izwan op 06/06/2006 om 11:48:16
Wisten jullie dat Rmaghzan vergunning aan  buitenlandse bedrijven gegeven om olie en gas in Marokko te zoeken. Ze krijgen drie jaar de tijd om o.a in Arif naar olie en gas te zoeken. Wat vinden jullie hiervan? Mocht dat ze olie in Arif vinden, wat zou de gevolgen voor Arif zal zijn?
http://www.aljazeera.net/NR/exeres/6D67AFCB-758D-4047-979E-9B726617A9E3.htm

Pure Egoisme, en zelfbelang daar draait het allemaal om. Arif zal er zeker niet van kunnen profiteren als er wat gevonden zou worden.

Ze hebben 3 jaar gekregen, sinds wanneer is dit al aan de gang?
En weet je misschien aan welke Buitenlandse bedrijven olie moeten zoeken in Marokko?

Vorige maand heeft Marokko bekend gemaakt dat o.a Maroc limited een contract van drie jaar gewonnen heeft om olie en gas in Arif te zoeken: Begin van de bergen van Arif en Oost Arif. Daarnaast hebben ze een afspraak gemaakt dat ze ook in de omgeving van Fes naar olie en gas gaan zoeken.

Ja hoor, alweer specifiek arif. 'Laat ze maar de olie van die imazighen maar plunderen. Wij hebben er toch geen last van. '

Tfu xasen.