Hoofdmenu

outlandish

Gestart door Dora, 12/01/2004 om 19:13:11

Masja

CiteerOp pagina 2 zegt iemand: Je bent mijn broeder niet. Je bezet mijn land, je verkracht mijn land. Ga eerste Mijn taal leren en zorg dat je Arabieren laat integreren in mijn taal en cultuur, en dan pas ben je een Marokkaan.
Filip de winter : had het nie schooner kunnen zeggen :-)

Enne eerlijk gezegd in dit Oneindig Universum, zijn we allemaal broeders en zusters ongeacht nationaliteit, religie, kleur of geslacht...En zijn we allemaal gebonden door eenzelfde missie, nl mentale ontwikkeling en evolutie  
Zelfrelativatie kan ook geen kwaad...dust in the wind...
Haat, onverdraagzaamheid en discriminatie van eender welke vorm zijn een ziekte...

mooi gezegd, zo denk ik er ook over, alle we are is dust in the wind ....uiteindelijk....

Y._Touzani

CiteerOp pagina 2 zegt iemand: Je bent mijn broeder niet. Je bezet mijn land, je verkracht mijn land. Ga eerste Mijn taal leren en zorg dat je Arabieren laat integreren in mijn taal en cultuur, en dan pas ben je een Marokkaan.
Filip de winter : had het nie schooner kunnen zeggen :-)

Enne eerlijk gezegd in dit Oneindig Universum, zijn we allemaal broeders en zusters ongeacht nationaliteit, religie, kleur of geslacht...En zijn we allemaal gebonden door eenzelfde missie, nl mentale ontwikkeling en evolutie  
Zelfrelativatie kan ook geen kwaad...dust in the wind...
Haat, onverdraagzaamheid en discriminatie van eender welke vorm zijn een ziekte...
Zul,

Ik denk niet dat de mensen broeders zijn. tevens er is een grote verschil tussen de droom (een ideale wereld) en de werklijkheid. Imazighen staan bekend in de geschiedenis: terwijl zij naar een ideale wereld streven, worden zij bezet en vervolgens onderdrukt, misbruikt en gebruikt door diegenen die niet echt in een ideale wereld geloven.

Nog steeds begaan imazighen dezelfde fout: zij houden geen rekening met de culturele achtergrond van ander rassen. De arabiere kun je nooit vergelijken met een amazigh want de arabier handhaaft een cultuur dat is gevormd in de woestijn waar de mensen een nijpende gebrek hebben aan alles, en is dus grotendeels gebaseerd op aanvallen (razia is een arabisch woord: ghazwa) doen op ander mensen om hen van hun bezittingen , m.n. de grond, te broven. Zo  hebben imazighen alles aan de arabieren kwijtgeraakt aangezien circa 80 % van noord-afrika is gearabiseerd.

Imazighen zijn net als indianen in zuid-amerika die ook door een handjevol europeanen worden gedomineerd en in een primitieve levensomstandigheden gehouden. In marokko heerst ook een elite van arabische afkomst(zie,ali benhaddou, les elites du royaume).

Wallah ik heb de indruk dat sommige berbers geen brein in bun hoofd hebben maar gewoon een rotte aardappel. Ik begrijp niet waarom weigeren zij de werklijkheid onder de ogen te zien.    

Aardig , beschaafd en menselijk zijn en doen is op zich goed(dat ben ik ook) maar je moet niet de anderen een kans geven om jouw goede waarden en normen te misbruiken om van je een zielige slaaf te maken.  

Samariaan

CiteerZo  hebben imazighen alles aan de arabieren kwijtgeraakt aangezien circa 80 % van noord-afrika is gearabiseerd.

werkt zo'n process ook niet van beide kanten, mensen maken gewoon een rationele beslissing wanneer het erop aankomt. Wij kunnen dit als triest beschouwen, achteraf, maar wij hebben ook makkelijk praten.

AnuBiS2140

Soms kan 1 goede leid(st)er veel veranderen, kijk naar Mandela, Martin Luther King, Gandhi,... zij hebben veel verwezenlijkt zonder geweld te gebruiken...dit waren sterke mannen, hebben veel geleden maar uiteindelijk hebben ze overwonnen
Ik hoop dat alle verdrukte volkeren ooit zulke leiders zullen kennen...

Dora

inchallah!!!

Rwezna

Ik vind peelo een leuk nummer van oulandish, fatima's hand vind ik ook een goed nummer. Hun inspiratie voor dat nummer was een meisje dat onder druk werd gezet te trouwen met een jongen die heel anders dacht dan zij, het ging niet goed want de jongen kon haar denkwijze maar niet accepteren uiteindelijk heeft hij haar vermoord. Ik vind het een ontroerend nummer.

Rwezna

en ik waardeer het dat ze hier aan en aan meerdere dingen die meer aandacht zouden moeten krijgen, aandacht besteden

Idir