Hoofdmenu

outlandish

Gestart door Dora, 12/01/2004 om 19:13:11

mara

duuuuhh:)

allasian

Citeermaar als je dat weet weet je ook meteen welke stam het is nietwaar?? :)

Would you please stop calling that name ??(stam)??
Dat is helemaal niet zo,wat nou stam??
Je bent niet van een stam.
Je hoort niet automatisch bij de familie van je vader.
En als je ouders van dezelfde ??(stam)?? zijn dan krijg je m'n condoleances.
Het woord stam is gebouwd op het idee dat je bij een groep mensen hoort via de mannelijke voorouder,alsof de vrouwelijke helemaal niets uit maakt. But it d a m n e d makes a difference want je erft toch ook de helft van van je moeder,het is altijd XX of XY.
Dus is mijn vader dan een pure Awayegher als zijn moeder van Aith Touzine komt??
Dus woord stam heeft eigenlijk meer een maatschappelijke betekenis.Maar dat soort maatschappij bestaat allang niet meer omdat nu onderhand wel 4 generaties of langer verstedelijking hebben onder gaan.
En plaatsen die worden aangeduid met namen van stammen daar wonen allang niet meer die stammen maar is het meer iets van dat mensen van elders naar elkaar toegetrokken zijn.  

Dora

graaf niet waar niet nodig is beste allasian.

dat heb ik niet beweerd, elke stam heeft zijn komaf...
als mijn vader van een andere stam komt dan mijn moeder dan zeg ik dat. ik ben dan als het ware half om half...maar daar ging het niet om...het ging mij erom waar isam vandaan kwam..en mauri DE RIFFIJN heeft me dat nu duidelijk gemaakt...

100%arab

salaam alaikoum,

ik vind het interessant dat mensen zo moeilijk doen over iemand achtergrond. ik heb mijn naam 100arab gekozen om bepaalde mensen te irriteren die er niet tegen kunnen dat arabieren op deze wereld bestaan. isam bachiri is een marokkaan, berber riffi shal7, soussi, kan me niks schelen. de enige mensen die onderscheid maken in hun eigen land zijn marokkanen en turken. turken doen dit met koerden. ik vraag me af of we hetzelfde willen eindigen als de turken. wanneer iemand zegt isam bachiri  is arabier dan zijn er het volgnde uur duizenden mensen die het tegendeel willen bewijzen. en dan zijn er nog van die lompe marokkanen die zeggen hoe kan hij arabier zijn. nou omdat er in marokkanen verschillende stammen wonen. ik zeg jullie dit racisme is slecht en als je het niet bevalt dat er arabieren zijn in deze wereld dan ben je een racist. ff voor de duidelijkheid mohamed (vzmh) is een arabier. de koran is geschreven in het arabisch en de enige taal die gesproken gaat worden in het hiernamaals is arabisch. dat zijn drie reden om trots te zijn dat je arabisch bent. ik heb alleen maar berbers vrienden. ze zijn allemaal relaxed, en sommige mensen mogen elkaar niet. dat is ok maar het moet maar eens ophouden met onderscheid maken onderling, het is verdomme 1 land en 1 volk. ik maak geen onderscheid in berber of arabier. ik zet de eerste stap nu nog de rest van de marokkanen

100%arab

en nog wat mensen als jullie he zo graag willen weten, als jullie de eerste cd van outlandish beluisteren dan hoor je op het einde van de cd een stukje dat gesproken wordt in het berbers wta bewijst dat in ieder geval eentje berbers en aangezien isam de enige marokkaan i moet hij hetw ek zijn.

en als een of andere gek beweert familie tekennen van isam, dan weet je ook wel dat dta gelogen is. en dat je iemand zogenaamd kent die familie is van hem is ok. maar alsjeblief zeg niet hij kan geen woord arabisch. 1 je beledigt hem. als je de officiele taal niet kent dan heb je het niet geweldig in marokko en 2. als ik over mijn neef zou praten die bekend is dan ga ik niet over hem vertellen dat ie geen arabisch kan omdat dat gewoon stupid is. dit bewijst de zgn. logica diebepaald emensen hier gebruiken.

la 7awala wala kawata ila bilah

Dora

wa alaikoum oe salaam,

het is altijd erg interessant om te weten waar een bekendheid vandaan komt of het nou om een marokkaan gaat of om een ander. mijn vraag was niet om de verschil tussen arab en imazighen te benadrukken maar puur uit nieuwsgierigheid waar isam vandaan kwam..en ja ik ben trots dat hij een riffijn is...daar hebben wij alle recht op.

het arabisch is 1 van de schoonste talen, absoluud daar ben ik het mee eens, maar dan wel het klassieke, de taal van de profeet sws..en niet het arabisch dat jullie arabisch noemen maar alles behalve arabisch is..darija...dus jij bent 100% arabier??....

MBTiza

100% ARAB,

ONDERSCHEID wordt in Marokko gemaakt en door de ARABIEREN wel te verstaan, zo is het tamazight nog steeds niet officieel erkand, mag men zijn/haar kind geen amazigh naam geven, amazigh plaatsnamen worden door arabische namen vervangen, een verbod op amazigh politieke partijen (geldt niet voor de arabische), amazigh organisaties krijgen geen subsidies, ik moet in mijn eigen geboorteplaats een taal praten in officiele instanties die niet de mijne is, alles in de geschiedenis wat goed is toeschrijven aan de arabieren etc etc...ga naar de ARABISCHE PARTIJEN als je wil klagen.

De KORAN is geschreven in het arabisch, de profeet is een arabier en je gaf nog een rden en daarom moeten we trots zijn dat we arabieren zijn, dat zijn we niet pikie. Je hebt nog heel wat te leren.

p.s. als je hier op wilt reageren, graag eerst op het eerste stuk!

Zian

Als Arabieren en Imazighen 1 volk zijn, dan moet je eerst weten wat een volk is. Arabieren een Imazighen spreken niet dezelfde taal, ze hebben niet dezelfde geschiedenis, ze hebben niet dezelfde voorouders.

Als je toch vind dat Aarabieren en Imazighen 1 volk moeten zijn, dan moet je eerste zorgen dat We Imazighen de baas moeten woorden in het midden oost!

In het land van Imazighen zijn jullie (Saoediers) de baas en niet het land eigenaars.

100%arab

salaam mensen,

1. wanneer ik volk zeg bedoel ik niet de letterlijke betekenis. je moet begrijpen dat we in 1 land wonen end at je het daarmee moet doen. je kunt mensen moeilijk buitensluiten. ik vin dhet dan incorrect hoe de berbers worden behandeld. ik ben het daar niet mee eens maar speel geen vermoorde onschuld door te zeggen dat arabieren jullie!! haaten. dat is incorrect ik ben arab en ik haat jullie niet ik houd van jullei!!. wat ik wil zeggen dat ik van een deel van de bevolking uitmaak dat inderdaad aan de macht is, maar dat betekent niet dat iedereen zo denkt zoals de leidinggevenden.

2. ik ben marokkanen een arabische marokkaan. men noemt ons arabieren omdat we oorspronkelijk afstammen van de arabieren zoals julli eoorspronkelijk de bewoners zijn van marokko of maghreb hoe je het ookw ilt noemen. ik ben een arabier, dat ik de klassieke taal niet als moedertaal heb verandert daar niets aan. amazigh zijn ook arabieren ook al is jullie moedertaal geen arabisch. em voo rhet geval dat je het niet weet. in de loop der tijd zijn er heel wat mengsels ontstaan daarmee bedoelik halfbloedjes arab en berber of shal7 of whatever. of je nou wilt of niet je heb taltijd een piece of arab in je.

3. jullei zijn mijn broeders in islam en in het leven, en ik ben jullie broeder. in islam moet je naar geloof kijken. jammer genoeg beoordelen bepaald emensen je nog steeds op afkomst, behalve amazigh ook arabieren.

azul02

Azul100%arab,

Leuk dat je hier onder ons je meningen wilt delen. Ik wil wedden dat je absoluut geen Arabier bent, minstens als je een Marokkaan bent. Dat maakt in principe niet zoveel uit. Iedereen mag zichzelf noemen hoe hij dat prettig vindt. Ik ga niet op het emotionele maar op feiten zoals ik ze natuurlijk zelf zie. Het hoeft ook niet per se de waarheid zijn.
Als je uit Marokko komt dan ben je een gearabiseerde Marokkaan en geen Arabier. Je moeder taal is geen Arabisch en dat proberen wij zovaak uit te leggen. Dat lukt moeilijk. Zeg je bijv. tegen je moeder “ ki dayra amwi?” of zeg je Kayfa haluki ya Oemmi?” Dat is maar een voorbeeld. Ik kan je miljoenen voorbeelden geven. Het is soms niet makkelijk om dat te vatten. Veel Imazighen dachten dat ze Arabueren waren. Na een proces van bewustwording van hun eigen identiteit kwamen ze later achter dat het heel anders zat. Zo een proces geld net zo voor je. Zeker als je zegt dat Imazighen Arabieren zijn. Waarom draai je dat niet om. Arabieren zijn Imazighen . Amazigh volk was eerder dan Arabische volk. Onderzoek dat a.u.b.

Je bent ook van harte welkom zoals je ook bent of wilt zijn. Op Amazigh.nl/forum is iedereen gelijk. Wij zijn een volk met veel verschillen dat positief benaderd moet worden.

Grt

Azul

Zian

Citeer2. ik ben marokkanen een arabische marokkaan. men noemt ons arabieren omdat we oorspronkelijk afstammen van de arabieren

Dit heeft je moeder aan je verteld. Maar het gaan om de werkelijkheid. In Alle geschiedenis boeken staat dat Arabische Marokkanen gearabiseerde Imazighen zijn. Er is in de laatste jaren een onderzoen gedaan naar het DNA van de Arabische Marokkanen en wat blijkt?!! Die Arabische Marokkanen hebben het bloed van hun land genoten die Tamazight spreken en niet van de mensen in Saoedie-Arabie, Irak, enz.

Citeerik ben een arabier, dat ik de klassieke taal niet als moedertaal heb verandert daar niets aan.
Je hebt een Amzigh bloed en je spreekt geen Arabisch, maar toch ben je een Arabier.

Ik heb geen Javaanse bloed, ik spreek gen Japanse en ik lijk niet op japanners, dus volgen je, moet ik dan Japanner zijn!!!!

Citeeramazigh zijn ook arabieren ook al is jullie moedertaal geen arabisch.

Is dit een grap of wil je ons pesten!!
Citeerin de loop der tijd zijn er heel wat mengsels ontstaan daarmee bedoelik halfbloedjes arab en berber of shal7 of whatever.
of je nou wilt of niet je heb taltijd een piece of arab in je.
Imazighen die trouwden met de bezetters (jullie dus), werden Automatische Arabieren en ze spraken Arabische.  Als een Amazigh geen Arabisch spreekt, dan is geen enkele van zijn voorouders getrouwd geweest met de bezetters. Mijn Bloed is 100%Amazigh.

Citeerjullei zijn mijn broeders in islam en in het leven, en ik ben jullie broeder.
Je bent mijn broeder niet. Je bezet mijn land, je verkracht mijn land. Ga eerste Mijn taal leren en zorg dat je Arabieren laat integreren in mijn taal en cultuur, en dan pas ben je een Marokkaan.

Citeerin islam moet je naar geloof kijken. jammer genoeg beoordelen bepaald emensen je nog steeds op afkomst, behalve amazigh ook arabieren.
Yeh, mataa mataa,  Akkighd ssiha d Ssiha kasentay thsira...Lalla boeya  ...
Daar trappen we niet meer in. Jullie zijn niet vandaag naar Marokko gekomen. Jullie bezetten eeuwen lang ons land.

De hartelijke Amazigh groeten!!

turk_muslim

Citeersalaam alaikoum,

ik vind het interessant dat mensen zo moeilijk doen over iemand achtergrond. ik heb mijn naam 100arab gekozen om bepaalde mensen te irriteren die er niet tegen kunnen dat arabieren op deze wereld bestaan. isam bachiri is een marokkaan, berber riffi shal7, soussi, kan me niks schelen. de enige mensen die onderscheid maken in hun eigen land zijn marokkanen en turken. turken doen dit met koerden. ik vraag me af of we hetzelfde willen eindigen als de turken. wanneer iemand zegt isam bachiri  is arabier dan zijn er het volgnde uur duizenden mensen die het tegendeel willen bewijzen. en dan zijn er nog van die lompe marokkanen die zeggen hoe kan hij arabier zijn. nou omdat er in marokkanen verschillende stammen wonen. ik zeg jullie dit racisme is slecht en als je het niet bevalt dat er arabieren zijn in deze wereld dan ben je een racist. ff voor de duidelijkheid mohamed (vzmh) is een arabier. de koran is geschreven in het arabisch en de enige taal die gesproken gaat worden in het hiernamaals is arabisch. dat zijn drie reden om trots te zijn dat je arabisch bent. ik heb alleen maar berbers vrienden. ze zijn allemaal relaxed, en sommige mensen mogen elkaar niet. dat is ok maar het moet maar eens ophouden met onderscheid maken onderling, het is verdomme 1 land en 1 volk. ik maak geen onderscheid in berber of arabier. ik zet de eerste stap nu nog de rest van de marokkanen

Salaaam Alaikoum,

Ten eerste wil ik even duidelijk maken dat er hier op aarde de mensheid elkaar moet steunen, als er een eenheid is, als de "Islam".
Ik kan gewoonweg niet vatten dat mensen onderscheid maken in ras, cultuur, of wat dan ook.... wij als moslim zijnde mensen moeten elkaar steunen.
Je zegt hierboven, de turken maken onderscheid in koerden. Ken jij het hele geval dan wat er gaande was in turkije???
Er zijn duizenden soldaten,onschuldige turken omgekomen, door de koerdische terreurorganisatie PKK!
De turken maken geen onderscheid, zij willen veroorzaken dat er terreur heerst, en dat proberen wij weer te voorkomen. Maar tjah...dit is een ander verhaal.
Ik wil het over Outlandish hebben:
Ik vind ze kei-goed! Ik vind het geweldig om hun clips te zien. Vind het ontzettend knap dat ze zulk islam-gemotiveerde clips willen tonen, en daarvoor zal ik ze altijd steunen. Kan me nix schelen wat voor volk ze afstammen. Gaat me om hun muziek, en beeldende kunst in hun clips.

Allah is watching us! So be carefully

hanan_B

Ik weet niet waarom jullie allemaal zo moeilijk doen, we wonen allemaal in een land en worden alemaal Marokkanen genoemd.

De arabieren die in Marokko wonen zijn eigenlijk ook gewoon berbers, hun voorouders waren dat.

Ik ben eigenlijk ook een berber de voorouders van mijn ouders waren dat maar thuis en bij mijn familie spreek ik arabisch.

Alle Marokkanen zijn hetzelfde welke taal ze ook spreken.

Dus hou gewoon op met die onzin.

hanan_B

CiteerIk weet niet waarom jullie allemaal zo moeilijk doen, we wonen allemaal in een land en worden alemaal Marokkanen genoemd.

De arabieren die in Marokko wonen zijn eigenlijk ook gewoon berbers, hun voorouders waren dat.

Ik ben eigenlijk ook een berber de voorouders van mijn ouders waren dat maar thuis en bij mijn familie spreek ik arabisch.

Aqsil

CiteerIk weet niet waarom jullie allemaal zo moeilijk doen, we wonen allemaal in een land en worden alemaal Marokkanen genoemd.

Als jullie Berbers zijn, waarom spreken jullie de taal van het midden oost en niet de taal van je voorouders.

Waarom moet de taal van Koning Fahd de taal van het land van je voorouders worden?

Waarom heb je dan zo hekel aan de taal en de cultuur van je voorvaderen?

Waarom moegen Imazighen in het land van hun voorouders hun kinderen niet de naam van hun voorouderen geven?

Waarom moet koning Mohammed 6 (De enige Arabier in Marokko) ons baas zijn? Zijn we Imazighen niet geschikt om ons land te leiden?