Riffijnse liederen over zielige onderwerpen

Gestart door Amezian, 17/06/2004 om 18:58:58

Amezian

Azul,

Ik merk dat veel van onze liederen over zielige onderwerpen gaan:de armoede,emigratie,liefdesverdriet,onrecht enz.
Zijn wij een zielig volk? Hebben wij meer verdriet dan andere volkeren?
Tannemirt

Tamza

#1

CiteerAzul,

Ik merk dat veel van onze liederen over zielige onderwerpen gaan:de armoede,emigratie,liefdesverdriet,onrecht enz.
Zijn wij een zielig volk? Hebben wij meer verdriet dan andere volkeren?
Tannemirt

Sjwaar .... veel leed dat vertolkt moet worden. Daarbij kennen wij ook een groot gevoel voor humor, met name zelfspot.

Samariaan

#2

CiteerSjwaar .... veel leed dat vertolkt moet worden. Daarbij kennen wij ook een groot gevoel voor humor, met name zelfspot.

ja klopt alleen maar klagen, maar zoals Tamza zegt we hebben denk ik daardoor de beste humor op aarde ontwikkeld!

donna

en als ze niet over die onderwerpen gaan dan gaan ze wel over ELHOEB, ELHOEB EN NOG EENS ELHOEB.. onze soort muziek begint een beetje saai te worden vind je niet:S..

ameziane

Citaat van: donna op 28/07/2004 om 16:32:23
en als ze niet over die onderwerpen gaan dan gaan ze wel over ELHOEB, ELHOEB EN NOG EENS ELHOEB.. onze soort muziek begint een beetje saai te worden vind je niet:S..
Nou, ik moet je zeggen...zulke muziek boeit mij niet. Ik hou meer van liederen met 'inhoud' die bijv. gaan over historische gebeurtenissen, protestliederen etc.

Ahraifi

Citaat van: ameziane op 28/07/2004 om 16:44:19
Citaat van: donna op 28/07/2004 om 16:32:23
en als ze niet over die onderwerpen gaan dan gaan ze wel over ELHOEB, ELHOEB EN NOG EENS ELHOEB.. onze soort muziek begint een beetje saai te worden vind je niet:S..
Nou, ik moet je zeggen...zulke muziek boeit mij niet. Ik hou meer van liederen met 'inhoud' die bijv. gaan over historische gebeurtenissen, protestliederen etc.
Je bent dus meer het type BOB DYLAN met het liedje HURRICANE.Ik persoonlijk hou ook wel van muziek die politiek bewogen is.De meeste muziek die je tegenwoordig hoort is een beetje commercieel te noemen.Als maar zoveel mogelijk mensen zich aangesproken voelen en de muziek kopen.

donna