Jonac ik heb je dringend nodig a thawmath

Gestart door Samir!, 28/05/2006 om 01:24:09

Samir!

Azul

Ik heb een probleem met mijn pc, als ik m opstart krijg ik te zien dat C:\windows\system32\c_1252.nls  ontbreekt of beschadigd is. Mij wordt dan verzocht om via de cd-rom windows op te starten en vervolgens op R(repareren) te drukken, als ik dat doe kom ik een soort dos achtig scherm. En op een gegeven moment krijg ik dit te zien

C:\WINDOWS>

Hier loop ik dus vast. Kan jij mij helpen ;D ?

Heb nog een vraag, wat als ik windows opnieuw installeer, wordt dan alles gewist van mijn harde schijf? Heb namelijk bijna 200gb aan belangrijke bestanden erop staan.

Athtqadac thawmath

ps: heb windows xp sp 2(origineel)



Y.assine

Citaat van: Thirelli Films op 28/05/2006 om 01:24:09
Heb nog een vraag, wat als ik windows opnieuw installeer, wordt dan alles gewist van mijn harde schijf? Heb namelijk bijna 200gb aan belangrijke bestanden erop staan.

Ja, dan wordt je hele harde schijf gewist. Met de rest kan ik je niet verder helpen, ik heb niet zoveel ervaring met ontbrekende windows-onderdelen. Wacht dan maar op Jonas. :P

Sa3ieD

De partitie met windows gaat dan leeg als je xp opnieuw installeert. Je kunt met een linux boot cd alle belangrijke info doorsturen naar een andere pc of op internet of usb zetten.

Bootable linux cd versie:
http://www.knoppix.org/

Je hebt ook Ubuntu maar die is zo traag als wat.

Sabadilla

Citaat van: Kingyassin op 28/05/2006 om 11:58:17
Citaat van: Thirelli Films op 28/05/2006 om 01:24:09
Heb nog een vraag, wat als ik windows opnieuw installeer, wordt dan alles gewist van mijn harde schijf? Heb namelijk bijna 200gb aan belangrijke bestanden erop staan.

Ja, dan wordt je hele harde schijf gewist. Met de rest kan ik je niet verder helpen, ik heb niet zoveel ervaring met ontbrekende windows-onderdelen. Wacht dan maar op Jonas. :P

Nee hoor je harddisk wordt niet gewist als je bovenop je bestaande windows, windows opnieuw installeert. je moet alleen je HD niet formateren als je windows opnieuw installeert maar gewoon windows opniew installeren. Ik weet niet hoe jou harde schijf eruitziet? Heb je 200 gieg ingedeeld in partities, schijf c: d: enz enz ... en op welke schijf heb je windows xp geinstalleerd? Gooi anders al je belangrijke bestanden op een schijf waar geen windows op draait. Als je nog geen partities hebt kan je die nog altijd aanmaken met partition magic 8.

Y.assine

Citaat van: Sabadilla op 28/05/2006 om 12:14:41
Citaat van: Kingyassin op 28/05/2006 om 11:58:17
Citaat van: Thirelli Films op 28/05/2006 om 01:24:09
Heb nog een vraag, wat als ik windows opnieuw installeer, wordt dan alles gewist van mijn harde schijf? Heb namelijk bijna 200gb aan belangrijke bestanden erop staan.

Ja, dan wordt je hele harde schijf gewist. Met de rest kan ik je niet verder helpen, ik heb niet zoveel ervaring met ontbrekende windows-onderdelen. Wacht dan maar op Jonas. :P

Nee hoor je harddisk wordt niet gewist als je bovenop je bestaande windows, windows opnieuw installeert. je moet alleen je HD niet formateren als je windows opnieuw installeert maar gewoon windows opniew installeren.

Uit mijn eigen ervaring zeg ik dat als je Windows herinstalleert, de harde schijf erbij wordt geformateerd.

Sa3ieD

Je kunt xp ook installeren op een bestaande schijf, alleen is dat niet echt aan te raden. Een installatie werkt het best als het een schone is, dus op een geformateerde schijf.

Timarzgha

Je kunt een upgrade uitvoeren op je bestaande schijf, maar beter is het natuurlijk als je een backup maakt van je belangrijke bstanden op dvd of zo en dan de schijft voorziet van een schone installatie.
Maar ook de upgrade werkt prima en raak je geen bestanden kwijt die niets met windows te maken hebben.

Samir!

Azul

Bedankt voor jullie reacties ;D

Ik heb 2 partities(ofzo)  C en D.  Op C stond mijn xp, ik heb vervolgens xp opnieuw geinstalleerd op D. Na het installeren deed mijn xp het weer, alleen had ik hem 2 keer. Ik ben vervolgens via mijn "nieuwe" xp mijn pc ingegaan, heb 2 dvd's aan bestanden gebrand(ongeveer 9gb) ben meer dan 100gb aan bestanden kwijt geraakt, het moest maar. Heb mijn pc helemaal geformateerd, en ik ga straks alle bestanden weer terug zetten.



Isefrawen

Citaat van: Thirelli Films op 28/05/2006 om 01:24:09
Azul

Ik heb een probleem met mijn pc, als ik m opstart krijg ik te zien dat C:\windows\system32\c_1252.nls  ontbreekt of beschadigd is. Mij wordt dan verzocht om via de cd-rom windows op te starten en vervolgens op R(repareren) te drukken, als ik dat doe kom ik een soort dos achtig scherm. En op een gegeven moment krijg ik dit te zien

C:\WINDOWS>

Hier loop ik dus vast. Kan jij mij helpen ;D ?

Heb nog een vraag, wat als ik windows opnieuw installeer, wordt dan alles gewist van mijn harde schijf? Heb namelijk bijna 200gb aan belangrijke bestanden erop staan.

Athtqadac thawmath

ps: heb windows xp sp 2(origineel)




Oops weekendje weggeweest...
Het opnieuw installeren was niet nodig geweest.
Je had enkel de file van de cd-rom hoeven te kopieren naar C:/Windows/System32
In de dos omgeving had je: cd C:/Windows/system32 moeten intikken.
Daarmee open je de map waar de desbetreffende file in zit.
Vervolgens als de file corrupt is, kuin je een extensie geven waarmee Win XP em niet hoeft te laden bij het opstarten: ren c_1252.nls c_1252.bak (als de desbetreffende bestand niet meer aanwezig was, dan was deze stap niet nodig geweest).

Om de file vanaf de cdrom naar C:/Windows/System32 te kopieren:
expand [CD rom letter]:\i386\USER32.DL_ [Windows drive letter]:\windows\system32

Recovery Mode afsluiten en klaar, XP start weer op.

Vraag 2: Als je alleen win Xp opnieuw installeert zonder te formateren raak je niks kwijt in de C partitie waar je windows hebt geinstalleerd. Windows wordt alleen opnieuw geinstalleert. De overige partities doet Windows niks mee, die blijven dus intact. Tenzij je alle partities verwijdert en de harde schijf weer als 1 ntfs partitie indeelt.
Het beste is om een partitie van 30 gigabyte aan te maken voor Windows. Op deze partitie sla je dus alleen Windows op. De programmas die je installeert maak je ook een partitie voor, de grootte is afhankelijk van het aantal programma's die je wilt installeren. Dan maak je nog een partitie voor de losse bestanden zoals filmpjes, mp3 en de software die je downloadt. Ook een image als backup is zeker aan te raden. Als je Windows opnieuw hebt geinstalleert met alle Windows Updates, drivers van je moederbord, geluidskaart, videokaart etc, maak je er een image van op cdrom met Ghost (Norton) en als er een keer iets fouts gaat met Windows, dan ben je weer in een halfuur tijd klaar met installeren.



Samir!

#9
Bedankt thawmath, ik ben bijna klaar met pc helemaal up to date te brengen.

Ik heb een andere vraag :P.  Ik heb 2 dvd-rom drives. waarvan 1 een dvd-brander. Als ik in 1 van die drives een dvd instop met vershillende programma's krijg ik deze foutmelding, cyclische redundantiecontrole,  wanneer ik die programma's naar mijn pc wil kopieëren, terwijl ik dit probleem niet heb als ik ze naar mijn broers laptop kopieër:



Wat houdt dit in?

Al.

#10
Citaat van: Thirelli Films op 03/06/2006 om 00:04:01
cyclische redundantiecontrole,  



Wat houdt dit in?

cyclische redundantiecontrol



Dat lijkt wel een Vlaamse vertaling. Wat naar alle waarschijnlijkheid
bedoeld wordt is dat een "cyclic redundancy check" bij het uitpakken van het
installatiepakketje aangeeft dat het pakketje beschadigd is, er komt niet
uit wat er ooit ingestopt is. Met andere woorden, de installatie-CD of
diskette van je printersoftware is kapot. Download die drivers van het
internet en probeer het daar nog eens mee in plaats van met de CD.



bron

Isefrawen

Citaat van: Thirelli Films op 03/06/2006 om 00:04:01
Bedankt thawmath, ik ben bijna klaar met pc helemaal up to date te brengen.

Ik heb een andere vraag :P.  Ik heb 2 dvd-rom drives. waarvan 1 een dvd-brander. Als ik in 1 van die drives een dvd instop met vershillende programma's krijg ik deze foutmelding, cyclische redundantiecontrole,  wanneer ik die programma's naar mijn pc wil kopieëren, terwijl ik dit probleem niet heb als ik ze naar mijn broers laptop kopieër:



Wat houdt dit in?


Oeff dat is een veel voorkomend probleem, een oplossing is er niet echt.
Het kan zijn dat jouw dvd drive gevoeliger voor vuil/krassen etc is dan de dvd drive bij je broer.
Je zou de dvd/cd schijfje kunnen schoonmaken met lauw water en dan met een katoenen doekje goed drogen. Of de laser van jouw drive schoonmaken met zo'n speciale laserschoonmaak cd.

Ik weet niet of de cd/dvd een rw is? Of dat je die destijds met een bepaald brandsoftware (Nero) hebt klaargemaakt om de bestanden makkelijker naar de cd/dvd kunt wegschrijven? Misschien als je dat softwarepakket weer installeert, je de bestanden weer kunt aanspreken?

Probeer de bestanden die op het schijfje staan te rippen naar je harde schijf met behulp van DVD Decrypter en gebruik dan DVD Shrink om die bestanden te openen:
http://www.dvdshrink.info/dvd-decrypter.php

Kijk ook eens onder configuratiescherm>hardware of er geen hardware is die mogelijk nog geinstalleerd moet worden. Dus dat er geen gele vraagtekens meer staan.