Wie van de Amazigh mannen heeft een baard?

Gestart door Blablabla, 21/05/2006 om 14:18:34

Izouran

#60
Die zijn gewoon verwaand.

tikizdelah

Citaat van: mara op 14/06/2006 om 15:12:42
Citaat van: tikizdelah op 14/06/2006 om 14:21:30
Citaat van: mara op 14/06/2006 om 14:17:55
Citaat van: tikizdelah op 14/06/2006 om 14:16:30
Citaat van: mara op 14/06/2006 om 14:15:00
We zijn geen italianen hoor..!
wie zegt dat dan..?
Italiaanse mannen houden zich bezig met cremes en zalfjes etc etc. Nou ja, ik spreek dan voor mezelf, ik ben immers een man ;D
ach ja,die lui van tegenwoordig doen er alles aan om  mooi te zijn...maar ze zien er niet uit,met hun zonnenbank huid. :D  :D
en hun paardenstaart ::)
wat ik nog wel het walgelijkste vind,is als ze btje gezont hebben gaan ze hun gezicht insmeren met o.a. creme dan zie je zo van die glimmende gezichtjes rondlopen...niet om aan te zien. ::) ::)

mara

Het zijn allemaal wijven, en het ergste is dat het niet is aan te zien ;D

Metalsa_83

Het gaat niet om verwijfd zijn,

het gaat om de uitraling van Islaam.. Mnnen met een baard zijn in mijn ogennet zo mooi als dames met een hoofddoek.. het geeft iets extra's in de schoonheid van een mens,

persoonlijk hoeft mijn man geen baard tot zijn borst of dergelijke, maar een nette bijgehouden baard dat islamitisch oogt, a daar kun je me wel voor wakker maken haha

( aleen om te kijken natuurlijk ;-)

ataynahnah

Citaat van: Metalsa_83 op 29/03/2007 om 23:04:24
....................het geeft iets extra's in de schoonheid van een mens, .................

Jah extra ruimte voor luizen. (Thiccien)

Metalsa_83

typisch dat bepaalde mensen er luizen in zien

Andere mensen zien wellicht 'imaan'..

maar goed als bepaalde mensen met ticcien opgroeien is het begrijpelijk dat ze overal en bij iedereen ticcien zien hahaah

no affence :-)

ataynahnah

Citaat van: Metalsa_83 op 29/03/2007 om 23:25:28
typisch dat bepaalde mensen er luizen in zien

Andere mensen zien wellicht 'imaan'..

maar goed als bepaalde mensen met ticcien opgroeien is het begrijpelijk dat ze overal en bij iedereen ticcien zien hahaah

no affence :-)

Ik weet weet waar je het over hebt. Normaal negeer ik domme imdarsen, maar voor jou maak ik een uitzondering en reageer toch.

Die opmerking van mij was sarcastisch bedoeld.

+ als er ruimte is in die kleine hersentjes van jou is:
Imaan is in de hart en niet in de baard. Als je kijkt is haar alleen maar juist minder rein. Haren houden o.a. zweetvocht vast ed. En iemand die netjes en verzorgd uitziet straalt in mijn ogen meer imaan uit dan zo'n onverzorgde terrorist met baard.

Peace outtt!!!

Parakaló

Citaat van: ataynahnah op 09/04/2007 om 19:37:58
Citaat van: Metalsa_83 op 29/03/2007 om 23:25:28
typisch dat bepaalde mensen er luizen in zien

Andere mensen zien wellicht 'imaan'..

maar goed als bepaalde mensen met ticcien opgroeien is het begrijpelijk dat ze overal en bij iedereen ticcien zien hahaah

no affence :-)

Ik weet weet waar je het over hebt. Normaal negeer ik domme imdarsen, maar voor jou maak ik een uitzondering en reageer toch.

Die opmerking van mij was sarcastisch bedoeld.

+ als er ruimte is in die kleine hersentjes van jou is:
Imaan is in de hart en niet in de baard. Als je kijkt is haar alleen maar juist minder rein. Haren houden o.a. zweetvocht vast ed. En iemand die netjes en verzorgd uitziet straalt in mijn ogen meer imaan uit dan zo'n onverzorgde terrorist met baard.

Peace outtt!!!
dus zijn alle moslims met een baard terroristen?

ataynahnah

Citaat van: qaqrieuw op 09/04/2007 om 21:26:22
dus zijn alle moslims met een baard terroristen?

Jah. Als ze niet terroristen zijn in hun daden, dan zijn ze het meestal wel in hun gedachten...
De meesten met baard. Met nadruk op meesten, en dus niet iedereen, praten gewoon peop en zijn achterlijk.
Ik heb het niet over een refqi ofzo, maar over van die zieligerts die denken dat ze de "perfect" moslims zijn door een baardje te laten staan.

Een baardje laten staan en dan op de markt checken wiens vrouw daar is, wat ze daar doen ed noem ik geen islam. Als een baardje iemand tot moslim maakt, dan zitten rabijnen wel goed. Katten, geiten ed...

De indruk die ik van baardjes heb is niet bepaald positief dus, en dat zal gelukkig ook nooit veranderen...

Timarzgha

assalaam mn beste,
Wie een baard koppeld aan imaan of extremisme etc, deelt de zelfde gedachten als mensen die in iedere baard een extremist of moslim zien.
Ingegeven door angst-kortzichtigheid-en vooroordelen.
In elk geval delen velen van die baard-dragers, de zelfde extreme gedachten als de mensen die hun veroordelen.
Wat dat betreft hebben jullie het een en ander gemeen(kortzichtig).

Camaron'N'IstIgliwa

Just as for the hairlocks (Ikwyad), holding a beard is an old tradition in our land.
Beyond the fact it is a sign of virility, and self-acceptance, holding a beard falls into the category of traditions implied by the advanced stoic behaviour.
You can yourself check through History, notably coins (numismatics), the visual aspect the Kings were represented:

MSNSN ("Massinissa")


Check Juba I and consors.

There's also the story of the revenge gesture Aqsl (Qusaila) had made when he had spreaded the blood of a goat on his beard, swearing so for a future revenge on oqba the arab plunderer.

Etc etc

ataynahnah

Citaat van: Timarzgha op 10/04/2007 om 09:51:39
assalaam mn beste,
Wie een baard koppeld aan imaan of extremisme etc, deelt de zelfde gedachten als mensen die in iedere baard een extremist of moslim zien.
Ingegeven door angst-kortzichtigheid-en vooroordelen.
In elk geval delen velen van die baard-dragers, de zelfde extreme gedachten als de mensen die hun veroordelen.
Wat dat betreft hebben jullie het een en ander gemeen(kortzichtig).

Het is maar wat voor woord je ervoor wilt gebruiken. Wat jij kortzichtigheid noemt, noem ik realistisch denken.
Kom niet met dingen als: "hoe je over anderen denkt, zo ben je zelf ook". Ik herken mezelf dan ook totaal niet in dat beeld dat je naar voren brengt.

Vroeger in de tijd van Mohammed (saw) stond de baard voor nobelheid ed. Daarom hadden de imaams, sohaba ed. allemaal een baard. De mensen van tegenwoordig denken door haartjes te laten groeien dat ze meteen nobel en goed zijn. In werkelijkheid is hun hart zwart: geen verdraagzaamheid jegens andersdenkenden en andersgelovigen. Velen van hen verdraaien de tekst die in de Koran staat zo, dat het hen het beste uitkomt/zint.

Er zijn ZEKER personen tussen die goed bezig zijn. Ik ben de laatste die dat zal ontkennen. Echter is dit misschien 1 op de 10 of zelfs minder.

Timarzgha

assalaam
Tussen alle volkeren en groepen en bewegingen daarin kom je slechte en goede tegen.
Mensen die overdrijven ondanks de duidelijke afwijzing van de profeet saws, maar ook mensen die overdrijven in het ongeloof of etc.
Daar heb je geen baard voor nodig, koppige en dwaze mensen die je hun wereldje willen opleggen heb je over al.
Maar goed het is jouw mening, en deels begrijp ik je wel alleen termen als terroristen vind ik nogal overdreven en extreem.
Net zo extreem als de opvattingen van die enkele baardrager die jij aangeeft.
Ik hoop alleen dat mensen met deze zogenaamde baarden in discussie gaan, zonder vooraf al een oordeel klaar te hebben.
Vaak vallen ze reuzen mee, soms niet dat heb je met alles en iedereen.

Trouwens een baard staat door de eeuwen heen als symbool voor mannelijkheid, ver voordat de profeet saws kwamen.
En iemand die slechts trots is op zn mannelijkheid en dat symbool wenst te dragen is niets anders dan normaal, en gewoon.
Bij de gene die juist een belangrijk symbool van mannelijkheid als de baard afscheren heb ik mn vraagtekens.
Maar goed mensen verschillen en gelukkig maar, wa sallaam

Camaron'N'IstIgliwa

Afra / Azul,

Baard/Beard/Barbe: Tamart
Kin/Chin/Menton: Amar
Gezicht/Face/Gueule (vulg.): Akemmar
?/ Barb Horse / Cheval Barbe (Cheval de Barbarie): Agwmar



Hadou

The topic say"s : Who has a Tamart?
I don t , do you have a Tamart Amezwaru?
Or an a3cmir = also beard.

amazigh horses