Eigenlijk is Kabylisch muziek best nep

Gestart door Tamza, 17/06/2004 om 19:36:58

imzourenlady

#15

Citeerhahahahahaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
haaaahaaaaaaaaa
baaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
balalalalalasaaaaaaa
kiz kiz kiz.

ze hebben het hier over idir akbayli die mooi muziek maakt, hij is over de hele wereld bekend behalve bij jou a to3 to3  ha gui gham a bako3. en niet over idir lid van deze forum ar warrath abarkan.

 
weet ik veel!!!!
eyy min tqzizieth????
eja iwthen ik luister geen muziek van idir!!!

amazigh_roos

Citeerhahahahahaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
haaaahaaaaaaaaa
baaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
balalalalalasaaaaaaa
kiz kiz kiz.

ze hebben het hier over idir akbayli die mooi muziek maakt, hij is over de hele wereld bekend behalve bij jou a to3 to3  ha gui gham a bako3. en niet over idir lid van deze forum ar warrath abarkan.

Wat loop je nou DOM te doen?
Je zet je zelf voor schut!!
Dat is het enigste wat je doet!!
Antwoord normaal of niet!!

bouaouiouach

#17

CiteerZal wel. Is er toch geen autonomie en wat hebben ze aan een autonomie als je economisch instabiel bent? Wij maken meer kans op een sterke souss autonomie en wie weet komt ie er ook wel.
De rellen zijn al begonnen in marokko,dus.
azul,
 wij hebben het hier over muziek,
Souss Imazighen zijn de taalrijkste, nee hier bedoel ik niets slecht, ik hou zelf van de muziek van A. mbarek, osman,izanzaren etc... maar als alle kabyliers zangers bij elkaar teel, dan zijn dat honderden, ik vind ze zijn de voorbeeld voor alle Imazighen, en niet alleen op het muziek gebied, ook culturel en politiek, dat wat betreeft de amazigh bewustzijn.
 tannemiert mo.

Taghzayfut

#18

Citeer


azul,
wij hebben het hier over muziek,
Souss Imazighen zijn de taalrijkste, nee hier bedoel ik niets slecht, ik hou zelf van de muziek van A. mbarek, osman,izanzaren etc... maar als alle kabyliers zangers bij elkaar teel, dan zijn dat honderden, ik vind ze zijn de voorbeeld voor alle Imazighen, en niet alleen op het muziek gebied, ook culturel en politiek, dat wat betreeft de amazigh bewustzijn.
tannemiert mo.

Azul,

Ikbaliyen zijn dus een voorbeeld voor Irifiyen en niet voor alle imazighen.
Wij, Isoussien hebben geen voorbeeld nodig, wij zijn ons eigen voorbeeld.

abrid

#19
Eigenlijk ben je best NEP!

Met je talrijk. Talrijk wil niet zeggen dat je dan wat bereikt. Je moet daadkracht hebben. Daar kom je ergens mee.

Ik blijf erbij de Iqbailien hebben de rest van de Imazighen wakker geschud incl. Issoussien! Die zijn ook de straat op gegaan om hun broeders die omgekomen zijn met de zwarte lente te herdenken.

Taghzayfut

#20

CiteerEigenlijk ben je best NEP!

Met je talrijk. Talrijk wil niet zeggen dat je dan wat bereikt. Je moet daadkracht hebben. Daar kom je ergens mee.

Ik blijf erbij de Iqbailien hebben de rest van de Imazighen wakker geschud incl. Issoussien! Die zijn ook de straat op gegaan om hun broeders die omgekomen zijn met de zwarte lente te herdenken.


Talrijk? We zijn talrijk en hebben ook nog eens daadkracht. Zoals ik al eerder zei, de Amazighbeweging van Marokko is in handen van de Isoussiyen.
Jullie met je Iqbaliyen. Iqbaliyen hebben juist een hoge pet op van de isousiyen, ze komen zelfs helemaal naar Agadir en proberen daar hun plannetjes uit te voeren. Er is zelfs een Ikbaliyen wijk in Agadir. In frankrijk lopen ze te hokken met elkaar. Voor de irifiyen is het contact met ikbaliyen zo bijzonder, julie verafgoden ze.
Bij ons is het heel normaal.

Wie is hier nep? Jij weet eigenlijk niks. Whatever, die ikbaliyen interesseren me niks en ze doen ook niks voor de marokkaanse amazighbeweging, dat doen de isoussiyen.

Dora

#21

CiteerHet is wel mooi enzo, maar Kabyliërs hebben niet echt een herkenbaar geluid. Djurdjura lijkt wel Keltisch, Takfarinas is een beetje rai-achtig, Idir lijkt weer meer westerse pop.
dan heb jij massa bouchafa en mohand en moussa niet gehoord >> allatief..wat een artiesten..een echte aanrader tamza..het is een box met 3 cd' s vraag maar eens na...

MBTiza

#22
die ikbayliyen zijn een beetje atheistisch

abrid

#23
Weet je waarom ik je nep vind? Omdat je de ene amazigh groep tegen de ander opzet. Dat is nep en politiek niet slim. Als jij beweerd op te komen voor de Imazighen dan is dat voor jou enkel de Assousi? En dat vind ik nep.

Ik probeer altijd de andere imazighen ook mee te nemen. Ik zie alle Imazighen als broeders en ik zie bij jou een verafgoding van je eigen soort.

Is dat duidelijk?

Taghzayfut

#24

CiteerWeet je waarom ik je nep vind? Omdat je de ene amazigh groep tegen de ander opzet. Dat is nep en politiek niet slim. Als jij beweerd op te komen voor de Imazighen dan is dat voor jou enkel de Assousi? En dat vind ik nep.

Ik probeer altijd de andere imazighen ook mee te nemen. Ik zie alle Imazighen als broeders en ik zie bij jou een verafgoding van je eigen soort.

Is dat duidelijk?

Het is maar wat je er zelf van maakt. Jij bekijkt het zo, jouw goed recht. Maar kom mij niet vertellen wat ik moet zeggen.

abrid

#25
Dus de conclusie: We zijn allemaal Imazighen of het nou Riffijns, Atlas, Sous of Kabylier. Probeer hier geen onderscheid in te maken.

Taghzayfut

#26

CiteerDus de conclusie: We zijn allemaal Imazighen of het nou Riffijns, Atlas, Sous of Kabylier. Probeer hier geen onderscheid in te maken.

Ik ben Amazigh n Souss. Ik mag mijn cultuur, identiteit en volk benadrukken en dat is geen onderscheid maken. Want dat doe jij ook.
Jij benadrukt en verafgoodt de ikbaliyen te veel, in plaats van dat je een voorbeeld neemt aan je eigen irifyen.Of vind je je eigen kring geen goed voorbeeld? Het gras aan de overkant is voor sommigen toch nog altijd groener.

abrid

#27
Waaruit blijkt dat ik Iqbailien verafgood?

Ik vond bij het Kabylische volk een bewustzijn dat ik onder de Imazighen van Marokko weing zie. Dat respecteer ik en verafgood ik niet snap je?

Taqbailit d irres i3izzen! Ik vind het een mooi dialect daar is niets mis mee!