Campagne Nederland Tegen Terrorisme

Gestart door floorensabine, 17/05/2006 om 17:23:30

Timarzgha

Klopt a tawmat.
De mensen die zich opofferen voor de strijd hebben in feite weinig andere keus.
Ze moeten of als slaaf van het westen door het leven, of vechten en sterven als mannen.
Je weet zelf ook wel wat een spreekwoord zegt, sterf als een man of leef als een slaaf (of zo iets).
Mensen doen net alsof die aanslag plegers een andere keus hebben, wetend dat zij in de steek gelaten worden door eigen broeders en het zogenaamde beschaafde westen.
Zij zijn als iewoezjieren-zonder famillie, zonder dat maar iemand die iets om een leven meer of minder van hen geeft.
Door Allah o Abkar te roepen, roepen zij uit wanhoop en hopeloosheid maar ook toch uit hoop dat zij in het hiernamaals mischien verlost zullen worden van alle ellende.
Hoeveel volkeren gebruiken een geloof om te organiseren, of om samen te spannen tegen de ongelovigen en misdadigers.
Is het gebruik van religie om moed uit te halen voor een strijd voor vrijheid iets Harram/fouts a tawmat?
Dan zou ik zweren bij Allah swt dat deze God onrechtvaardig zou zijn!
Waarlijk wij weten dat Allah swt de rechtvaardige is en waarlijk weet ik dat zij de steun hebben van het geloof, ondanks dat vele huichelaars anders willen beweren.

tikizdelah

Ik denk er toch anders over,uit wanhoop hopeloze actie zetten jezelf opblazen in een joodse bus volwerknemers keur ik niet goed a tawmat...

Timarzgha

#17
Citaat van: tikizdelah op 22/05/2006 om 17:32:52
Ik denk er toch anders over,uit wanhoop hopeloze actie zetten jezelf opblazen in een joodse bus volwerknemers keur ik niet goed a tawmat...
Uiteraard kunnen we verschillen maar ik blijf bij het feit dat men een aanslag pleegt uit wanhoop en niet uit van de religie.
De religie en de kreet is slechts om moed uit te putten voor hun algemene doel en dat is de vrijheid en verlossing.
Wat dat betreft hebben zij gelijk en is de religie voorstander als het beeogde doel vrijheid is en verlossing van  onderwerping aan dictators en ongelovigen.

Het is jammer dat er waarschijnlijk onschuldige slachtoffers vallen, en voor hen is hoop ik het paradijs in het vooruitzicht.
Neemt niet weg dat men in oorlog is, en er geen sprake is van leger vs leger, want  er is geen duidelijk onderscheid tussen vriend en vijand.
Doordat bv de israelies ook mensen inzetten die aanslagen plegen op palestijnen, of undercover mensen inrekenen of elimineren is de onderscheid tussen gewone burger en deelnemer aan strijd nog kleiner geworden.
In feite zeg ik het als volgd, als bv de israelies werkelijk voor een oplossing en vrede willen strijden dan zouden zij een partij oprichten puur voor de vrede.
Daar dat de mensen vaak massaal achter hun regeringen staan en hen steunen in hun onmenselijkheden naar de palestijnen toe, zijn zij wat mij betreft ook een mogelijk doelwit voor de vrijheidstrijders.
Immers kiest de israelische bevolking niet voor vrede, maar handhaven zij de situatie van oorlog door te stemmen op voorstanders van de voort gaande strijd.
In die zin, zijn ze deelnemers aan de oorlog en dus ook een doelwit.
Zo denkt een aanslagpleger vaak ook ;)

athsaynou

Wat houdt terrorisme nou precies in?

Timarzgha

Citaat van: AyarallaBuya op 22/05/2006 om 18:45:33
Wat houdt terrorisme nou precies in?
uhmm dat is een goede vraag, misschien iemand of groep dat terreur veroorzaakt cq pleegd?
Zoals het westen ?

Izwan

Vrijheid van meningsuiting congres beticht VS van misdaden, terrorisme....

Günter Grass beticht VS op PEN-congres van misdaden
AMSTERDAM - De Duitse auteur en Nobelprijswinnaar Günter Grass heeft dinsdag bij de opening van het 72ste Internationale PEN-congres in Berlijn fel uitgehaald naar de Verenigde Staten, die zich volgens hem schuldig maken aan misdaden, terrorisme in de hand werken en dictatoriale regimes sterken.


Grass verweet Washington met name dat het de oorlog in Irak heeft gewild en veroorzaakt, en de waarden van de internationale gemeenschap heeft genegeerd. "De oorlog die zij wilden en die de wetten van de beschaafde wereld negeerde, werkt terrorisme in de hand en heeft geen einde", meende de 78-jarige schrijver. "De misdaden van de USA (...) zijn systematisch, constant, berucht en genadeloos."

Grass bekritiseerde verder het optreden van de VS tegenover landen als Syrië, Noord-Korea en Iran. Hij zei in dit verband dat "politiek niet dommer en gevaarlijker kan zijn".

"Dictaturen - en daar is geen gebrek aan - worden  enstaten genoemd, wat in de regel deze landen sterkt, die opschepperig worden bedreigd met militaire aanvallen", constateerde Grass. Er wordt zelfs gedreigd met de inzet van kernwapens, een oorlogsmisdaad, aldus Grass. "En de hele wereld kijkt de andere kant op en verklaart zich onmachtig."

Ook de Britse regering kreeg er van langs. Londen heeft "de medeplichtigheid met de dwangmatig crimineel optredende grootmacht USA" niet opgezegd, zelfs niet na duidelijke leugens en "de schande van openlijke martelingen". Of het nu gaat om Bush of Blair, de hypocrisie staat ze op het gezicht geschreven, zei Grass.

Grass, die in 1999 de Nobelprijs voor literatuur won, geldt als een gerespecteerde vertegenwoordiger van de naoorlogse Duitse generatie. Hij heeft zijn landgenoten constant gewaarschuwd tegen racisme en oorlog. Hij staat al lange tijd zeer kritisch tegenover het beleid van Washington.

Grass kreeg een staande ovatie op het congres, dat werd geopend door de Duitse president Horst Kِhler. De PEN-vereniging is een wereldwijde organisatie van schrijvers, met 141 centra in 99 landen, waaronder Nederland. De vereniging zet zich in voor de vrijheid van meningsuiting.

http://www.nu.nl/news/738288/10/Amn..._Nederland.html

Izwan

Amerika heeft afgelopen dagen in Afghanistan bewust dorpen gebombardeerd waar veel burgers om het leven zijn gekomen. Deze terroristen worden door het westen als helden gezien.
Israël is meer dan een kwart eeuw zich bezig met het terroriseren van Palestijns volk.
Hoe kan een land als Nederland tegen het terrorisme te zijn terwijl het land de terroristische staten (Amerika en Israël) actief ondersteunt. Ik kan niets anders concluderen dat Nederland zich schuldig aan het terrorisme maakt. Haar Campagne tegen terrorisme is ongeloofwaardig.

Izwan

Binnenlandse terrorisme-industrie kost Nederland bijna 900 miljoen per jaar. (#)
Kosten aanpak terrorisme exploderen

De aanpak van terrorisme kost de overheid bijna 900 miljoen euro per jaar. Dat is tien keer zoveel als het kabinet Kok II direct na de aanslagen van 11 september 2001 nodig dacht te hebben om Nederland te beveiligen. Dit blijkt uit onderzoek van Elsevier.

Door Eric Vrijsen

De achtereenvolgende crises in de politiek hebben geleid tot pakketten maatregelen die op termijn enorm in de papieren lopen. In de ambtelijke wandelgangen noteerde Elsevier 'het Van Gogh-potje' als term voor de budgetten die na de moord op de cineast werden vrijgemaakt.

Ook wordt gesproken over de 'Havermans-enveloppe', de budgetten die voortvloeien uit een kritische studie naar de Algemene Inlichtingen- en Veiligheidsdienst (AIVD).

Van Gogh
Elsevier wist de hand te leggen op stukken uit de ministerraad waaruit blijkt de kosten van de Van Gogh-maatregelen in 2005 precies 48,2 miljoen kostten. Dit bedrag loopt echter snel op en komt in 2009 op 95,7 miljoen.

De kosten van de Havermans-maatregelen bedroegen in 2005 precies 12,7 miljoen, maar verdrievoudigen naar 36,2 miljoen in 2009. De bange dagen na de moord op Van Gogh in november 2004 kosten de belastingbetaler op termijn dus 132 miljoen per jaar.

Persoonsbewaking
Veel geld ging ook naar de Dienst Koninklijke en Diplomatieke Beveiliging (DKDB). Het bewaken van één zwaar bedreigde VIP als Ayaan Hirsi Ali kost 2,25 tot 3 miljoen per jaar.

Minister Gerrit Zalm van Financiën in Elsevier: 'De stijging van de uitgaven is fors geweest, maar was wel noodzakelijk.' Hij sluit niet uit dat het kabinet extra geld beschikbaar stelt.

Ministerie van Veiligheid
Op de vraag of de AIVD, de DKDB en andere diensten het extra geld kunnen wegzetten, zegt Zalm: 'Op den duur zullen de toegevoegde middelen zeker worden geabsorbeerd.'

De minister ziet overigens heil in een nieuw te vormen ministerie van Veiligheid: 'Er zitten haken en ogen aan. Zelf zie ik wel voordelen uit oogpunt van doelmatige aanwending van rijksmiddelen.'

Politie
Behalve de door Zalm aan de Kamer gemelde kosten voor de terrorismebestrijding (272,6 miljoen dit jaar; oplopend tot 280 miljoen in 2008), berekende Elsevier, op basis van taxaties door de Amsterdamse korpschef Welten, dat de Nederlandse politie ook nog eens 135 miljoen per jaar besteedt aan beveiliging tegen terrorisme.

Het ministerie van Defensie, dat onder meer F-16's paraat houdt voor het uit de lucht schieten van door zelfmoordterroristen gekaapte vliegtuigen, geeft elk jaar 135 miljoen uit.

Hoe goed bent u op de hoogte van het nieuws? Doe Elseviers nieuwsquiz met zeven vragen over de afgelopen week.


http://www.elsevier.nl/nieuws/neder...3331/index.html