Arabische Liga debat

Gestart door Timarzgha, 13/05/2006 om 15:15:56

Timarzgha

Heb tussendoor even een stukje kunnen zien van een debat tussen, diplomaten mbt de Arabische liga.
De motie was of deze liga wel nut heeft en of deze wel te handhaven is.
De tegenstanders voerden aan dat het moet blijven al is het slechts symbolisch.
Men had het over een kleine economische vooruitgang, maar alles beter dan niets is hun mening.
Verder legden zij de schuld bij voornamelijk de landen van de Arabische Liga.
Iemand zei, als ik voor de spiegel sta en ik zie lelijke delen dan ga ik deze willen aanpassen.
Maar niet meteen mn hele gezicht vernietigen.

De voorstanders van de motie, hadden vele betere argumenten.
Waarom zouden we geld verspillen om een Liga in leven te houden als zij niets voorstellen en nooit wat bereikt hebben.
Waarom zouden wij een liga blijven steunen als hun uitgangspunt is om het niet eens met elkaar te worden.
Ze confronteerden de tegenstanders van de motie, met het feit dat het zowat 10 jaar gebeurd heeft om een ID pasje te realiseren tussen 6 staten, stel voor dat het er 20 waren.
Waren we dan 100 jaar verder? stelde iemand.
Ze kaarten effectief de onkunde, non-bereidwilligheid en vijandelijkheden tussen de leden van de Liga.
Ook kaartte men de oppositie tegen het Arabisme, en arabisering van staten die geen onderdeel wensen te zijn van de Arabische brotherhood.
Sommige sprekers vertelden zich dood te schamen en te ergeren aan de leden van de Liga, en liever zijn ze vandaag nog kwijt.
Ook zei een voorstander van de Motie, als je een paraplu met gaten hebt, moet je deze in hemelsnaam wisselen en niet er onder willen lopen.

Uiteindelijk stemmen 60,4% van de (voornamelijk)arabieren voor de ontmanteling van de Liga, liever doen ze het zelf dan dat leden maar blijven weg lopen en uit zal lopen op een beschamende scène.
Nog beschamender dan elke bijeenkomst weer tentoonstelde

Timarzgha

Kortom de vraag tot ontmanteling van deze ineffectieve Liga komt nu ook steeds vaker vanuit de Arabische bevolking.
Het lijkt mij dat deze Liga misschien wel op wat leven na dood is, en niet lang zal duren eer er een datum, tijd, en reden voor haar dood word genoteerd.
Goed nieuws denk ik zo, misschien dat er dan toch iets beters zal komen uit het oosten anders dan narigheid, haat en beschamende scenes!