Hoi ben nieuw hier en ben een Chleuh

Gestart door Chlouh, 07/05/2006 om 17:13:44

Chlouh

hoi allemaal

ik ben een aselhie en kom uit Tinghir dat zit tussen errachida en ouarzazate.

De meeste mensen uit Marokko zijn Imazighen.....


Een vraagje aan jullie waar komen de Iselhien vandaan stammen zij echt van de imazighen of uit een andere Volk.

athsaynou

Welkom.

Ja Icel7iyen zijn ook gewoon Imazighen.

Chlouh

oke.

Maar sommige van die Araboeren zeggen dat iselh7ien bij hun horen daarom vroeg ik het.

athsaynou

#3
Daar moet je niets van aantrekken, Cleuh zijn pure Imazighen. Waarom ze dat zeggen is denk ik omdat ze vinden dat jullie je eigen cultuur etc vergeten moeten.. Want de Cleuh hebben een eigen taal, cultuur etc..Vergeet het niet en behoud het vooral.

Y.assine

Citaat van: Chlouh op 08/05/2006 om 17:52:58
oke.

Maar sommige van die Araboeren zeggen dat iselh7ien bij hun horen daarom vroeg ik het.

Van die 'araboeren'(;)) moet je je helemaal niks aantrekken, zoals al eerder is gezegd. Sommige arabieren doen er echt werkelijk alles aan om de Imazighen en hun status verder te laten kelderen.

Maar het feit dat ze nu beginnen te claimen dat een stam, die overduidelijk van Imazighen afstamt, van hun afstamt begint mij ziek te maken. Eerst zijn ze het eens met de onderdrukking, en willen ze ons daar het liefst onzichtbaar maken, en zitten ze rond te schreeuwen dat bepaalde Amazigh-stammen hun familie zijn. Alsjeblieft zeg.. het kan niet gekker worden..

Y.assine


Bades

de arabieren zijn heeeeel diep gezonken!!!!!


ongelooflijk!

Chlouh

ja man kan je wel zeggen

maar zelf ben ik Chlouh maar ik versta gewoon 75 % riffi

het is gewoon een dialect

Ighes

Citaat van: Chlouh op 08/05/2006 om 17:52:58
oke.

Maar sommige van die Araboeren zeggen dat iselh7ien bij hun horen daarom vroeg ik het.

Wat vreemd eigenlijk dat die fukking arabieren dat zeggen, want volgens hun zijn Ishelhayen toch vieze onbeschaafde mensen... als ik me niet vergis betekent Shelhi in het arabisch viezerikken.

Dus arabieren willen beslist niet dat Ishelhayen bij hun horen... of denken ze daar tegenwoordig weer anders over??

Sa3ieD

Citaat van: Chlouh op 09/05/2006 om 13:43:30
ja man kan je wel zeggen

maar zelf ben ik Chlouh maar ik versta gewoon 75 % riffi

het is gewoon een dialect
Taccelhit is een taal, Tamazight is een taal en Tarifit is een taal, geen dialect dus.

Dora


CiteerTaccelhit is een taal, Tamazight is een taal en Tarifit is een taal, geen dialect dus.

dit is de eerste keer dat ik dat hoor..weet je dat wel zeker?

want wat is dan de standaard tarifiet??

groenebriefjes

Citaat van: tfoe_Xe_l3arabi op 08/05/2006 om 22:34:03
de arabieren zijn heeeeel diep gezonken!!!!!


ongelooflijk!
Als titanic yek ? ;D azul azul hihi

Y.assine

Citaat van: Dora op 09/05/2006 om 19:46:58

CiteerTaccelhit is een taal, Tamazight is een taal en Tarifit is een taal, geen dialect dus.

dit is de eerste keer dat ik dat hoor..weet je dat wel zeker?

want wat is dan de standaard tarifiet??

Ja.. dat vraag ik me nou ook af. Als er een 'standaard' is, dan is het vast Tamazight..

MBTiza

Onze voorouders zeiden altijd 'necin n sawar Tamazight' en geen 'Tarifit' , de Imazighen v/d atlas duidden hun taal ook zo aan, alleen de Ichelhiyen zeggen Tachelhit.

Bades

Citaat van: Dagobert-Rifi op 09/05/2006 om 20:25:31
Citaat van: tfoe_Xe_l3arabi op 08/05/2006 om 22:34:03
de arabieren zijn heeeeel diep gezonken!!!!!


ongelooflijk!
Als titanic yek ? ;D azul azul hihi


wat nou Titanic..pfff.


net als het schip dat in de Rif tot zinken is gebracht 8)