Hoofdmenu

Iemand verstand van MSN?

Gestart door mouslati, 02/05/2006 om 12:51:40

mouslati

Er schijnt iemand nare berichtjes te verzenden naar vriendinnetjes van mijn dochter onder haar msn-naam. Kan dat? zo ja wat kunnen we daar aan doen. Zo nee, she's in big trouble.


Isefrawen

#1

Zo snel mogelijk het password van je dochter laten veranderen; dat kan je HIER doen...
En neem nu een moeilijk wachtwoord dat niemand anders heeft. Zorg dat het account waar je dochter op chat niet automatisch wordt opgestart, dus dat er altijd een wachtwoord moet worden ingevuld. En laat ze alleen thuis chatten, dus niet op school of iets dergelijks. Voor mij part wijzig je het wachtwoord en geef je deze niet aan je dochters. Als ouder zijnde moet je tegenwoordig een oogje in het zeil houden, er gebeuren rare dingen op msn...

mouslati

Hee bedankt Jonas, ik heb het wachtwoord gewijzigd.

Kun je mij eens uitleggen hoe dat werkt, hoe krijgt iemand het voor elkaar om op het account van een ander te reageren. En als je het weet hoe krijg je soms onbekende mensen die jou hebben toegevoegd?

Ben zelf idd ook geen fanaat van msn probeer ook zoveel mogelijk mee te kijken wat er gebeurt, met wie ze spreken enz. Ze mag ook alleen bekenden in haar adreslijst hebben en als er wat bijzonders is moet ze me er even bijroepen. Toch blijf ik het allemaal maar eng vinden dat hele msn-gebeuren mochen ze van mij afschaffen.

Isefrawen

#3
Het is niet moeilijk om een msn account te hacken, er zijn programma's op het internet beschikbaar die zich "onzichtbaar" op je pc nestelen nadat je of op een link geklikt hebt of een bestand binnenhaalt die een kwaadaardige code bezit. Het installeert zichzelf als een zogenaamde 'legitieme' windows service die op de achtergrond draait. Door middel van een service denial dos (ddos) attack kunnen ze wachtwoorden raden of ontfrutselen. Wat doet zo'n programma; duizenden lettercombinaties in een fractie van een seconde uitproberen en deze ten uitvoer brengen op de desbetreffende msn account. Of het programma volgt de chatsessie en stuurt deze door naar haar opdrachtgevers. Vaak hebben dit soort programma's ook een 'keylogger' aan boord, deze controleert wat iemand op zijn toetsenbord intikt en slaat deze gegevens op. Het wachtwoord kan dan op die manier ook achterhaald worden. Thats it. Hiervoor wordt gebruik gemaakt van de beschikbare online woordenboeken of een server van de hack waar het programma mee communiceert. Hoe de hack op de pc van het slachtoffer terecht komt? Simpel, de meest gebruikte tactiek is door het aanbieden van "gratis" msn smileys op een website. Door het binnenhalen van de bundel krijg je automatisch de hack mee in de installatieprocedure van de smileys. Een doorgewinterde klasgenootje met hackneigingen (lees: macht over een persoon) kan het programmaatje meesturen in een archief (winrar of winzip) met mp3. Door een simpele script (die ook van het internet binnengehaald kan worden) in het archief mee te geven activeert hij/zij het programma om zichzelf automatisch te installeren. Dit is een van de manieren hoe een scriptkiddie (dit soort jongetjes zijn geen hackers) te werk gaat. Als zo'n jongetje of meisje het wachtwoord achterhaald heeft, kan hij inloggen op de msn account van jouw dochter en het chat-verkeer manipuleren, onbekende mensen toevoegen, in naam van jouw dochter mensen uitschelden etc...

Door een goed geconfigureerd firewall en een up to date virusscanner te installeren kan je dit soort bonafide praktijken tot een bepaalde hoogte tegengaan. Dat is het minste wat je al moet hebben om tegenwoordig op het internet jezelf en je kinderen te beschermen. Maar dat is niet voldoende. Als gebruiker van een Windows machine moet je verder gaan dan dat. Windows kun je vergelijken met een auto die op de virtuele snelweg raast met een maximale snelheid. Het uiterlijk van de auto ziet er leuk uit, het is mooi ingepakt en het glimt. Alleen, het biedt de bestuurder geen fundamentele bescherming. Een auto zonder deuren, ramen, gordels en wat nog belangrijker is, een stuur, is niet veilig; op zijn zachts gezegd dan.   
In zo'n auto die we voor het gemak maar even Windows noemen, breng jij het meest waardevolle bezit die je hebt, je privacy en natuurlijk nog belangrijker je dochters, in gevaar. Dit klinkt misschien dramatischer dan het lijkt maar het is helaas de werkelijkheid. Bill Gates is een geniale verkoper (meer is hij niet), hij zag de gemakzucht die steeds vaker bij de mens aan het opkomen was. Hij had een idee, een pakket, mooi ontworpen en bracht het aan de juiste personen die er technisch niks van snapten. Hij verkocht het op zo’n manier dat de personen het product zelf niet begrepen, maar om daar niet aan toe te geven (directieleden communiceren nu eenmaal op een andere manier), vonden ze de commerciële mogelijkheden zo sterk dat ze het massaal hebben verspreid. Maar goed, er zijn alternatieven voor Windows, als je zo ver niet wilt gaan, kun je alternatieven voor msn gebruiken die ook op Windows kunnen draaien en datgene bieden waar ze voor gemaakt zijn: het kletsen op internet met anderen. Zonder poespas of gelikte lay-outs die de privacy in gevaar brengen. Je hebt Jabber, Gaim etc...  Zij brengen een gecodeerde encryptie verbinding tot stand met de mede-chatter. Het nadeel is wel dat de chatter die met jouw dochter communiceert ook bewust moet zijn de gevaren die Windows schuilhoudt en een soortgelijke programma moet installeren.

tikizdelah

Citaat van: mouslati op 04/05/2006 om 11:18:01
Hee bedankt Jonas, ik heb het wachtwoord gewijzigd.

Kun je mij eens uitleggen hoe dat werkt, hoe krijgt iemand het voor elkaar om op het account van een ander te reageren. En als je het weet hoe krijg je soms onbekende mensen die jou hebben toegevoegd?

Ben zelf idd ook geen fanaat van msn probeer ook zoveel mogelijk mee te kijken wat er gebeurt, met wie ze spreken enz. Ze mag ook alleen bekenden in haar adreslijst hebben en als er wat bijzonders is moet ze me er even bijroepen. Toch blijf ik het allemaal maar eng vinden dat hele msn-gebeuren mochen ze van mij afschaffen.
Wees niet getreurd er is altijd nog peter.r.de vries hij had laatst ook iemand geklemt die met minderjarigen meisjes sexuele verrichtingen deed 8er msn en webcam en liet doen,op een gegeven moment zag je hem gewoon met peter msnen nou hij stond mooi voor kijk... :D

athsaynou

Dit is echt doodeng, vooral als je er echt helemaal geen verstand hebt. En ook nog is bij je kinderen. Ik zou zeggen houd het in de gaten, als je het internet opgaat weet je maar nooit wat je tegenkomt..

mouslati

Citaat van: tikizdelah op 06/05/2006 om 16:17:28
Citaat van: mouslati op 04/05/2006 om 11:18:01
Hee bedankt Jonas, ik heb het wachtwoord gewijzigd.

Kun je mij eens uitleggen hoe dat werkt, hoe krijgt iemand het voor elkaar om op het account van een ander te reageren. En als je het weet hoe krijg je soms onbekende mensen die jou hebben toegevoegd?

Ben zelf idd ook geen fanaat van msn probeer ook zoveel mogelijk mee te kijken wat er gebeurt, met wie ze spreken enz. Ze mag ook alleen bekenden in haar adreslijst hebben en als er wat bijzonders is moet ze me er even bijroepen. Toch blijf ik het allemaal maar eng vinden dat hele msn-gebeuren mochen ze van mij afschaffen.
Wees niet getreurd er is altijd nog peter.r.de vries hij had laatst ook iemand geklemt die met minderjarigen meisjes sexuele verrichtingen deed 8er msn en webcam en liet doen,op een gegeven moment zag je hem gewoon met peter msnen nou hij stond mooi voor kijk... :D

Ziek, echt ziek.

mouslati

Bedankt voor je uitleg Jonas, duidelijk.

Lezer

Sommigen kunnen misschien je accountgegevens krijgen zodra je op een link klikt. Maar ik niet welke script daarvoor gebruikt kan worden.
Met de zogenaamde "Brute Force" kan men de makkelijke accounten hacken, volgens sommigen. De lange wachtwoorden met letters en cijfers zijn bijna unhackable.
Als je dochter een duidelijk geheim vraag en antwoor heeft, dan is haar account hackbaar.
Als je eens je msn aangemeld laat, dan kan je hem binnen seconden kwijt.
Er zijn programma's die msn accounten kunnen hacken.
Er zijn handige hackers die "faked email" kunnen sturen...

groenebriefjes

Citaat van: tikizdelah op 06/05/2006 om 16:17:28
Citaat van: mouslati op 04/05/2006 om 11:18:01
Hee bedankt Jonas, ik heb het wachtwoord gewijzigd.

Kun je mij eens uitleggen hoe dat werkt, hoe krijgt iemand het voor elkaar om op het account van een ander te reageren. En als je het weet hoe krijg je soms onbekende mensen die jou hebben toegevoegd?

Ben zelf idd ook geen fanaat van msn probeer ook zoveel mogelijk mee te kijken wat er gebeurt, met wie ze spreken enz. Ze mag ook alleen bekenden in haar adreslijst hebben en als er wat bijzonders is moet ze me er even bijroepen. Toch blijf ik het allemaal maar eng vinden dat hele msn-gebeuren mochen ze van mij afschaffen.
Wees niet getreurd er is altijd nog peter.r.de vries hij had laatst ook iemand geklemt die met minderjarigen meisjes sexuele verrichtingen deed 8er msn en webcam en liet doen,op een gegeven moment zag je hem gewoon met peter msnen nou hij stond mooi voor kijk... :D
Ging peter ook naakt? ;D haha

tikizdelah

Citaat van: Dagobert-Rifi op 08/05/2006 om 21:04:07
Citaat van: tikizdelah op 06/05/2006 om 16:17:28
Citaat van: mouslati op 04/05/2006 om 11:18:01
Hee bedankt Jonas, ik heb het wachtwoord gewijzigd.

Kun je mij eens uitleggen hoe dat werkt, hoe krijgt iemand het voor elkaar om op het account van een ander te reageren. En als je het weet hoe krijg je soms onbekende mensen die jou hebben toegevoegd?

Ben zelf idd ook geen fanaat van msn probeer ook zoveel mogelijk mee te kijken wat er gebeurt, met wie ze spreken enz. Ze mag ook alleen bekenden in haar adreslijst hebben en als er wat bijzonders is moet ze me er even bijroepen. Toch blijf ik het allemaal maar eng vinden dat hele msn-gebeuren mochen ze van mij afschaffen.
Wees niet getreurd er is altijd nog peter.r.de vries hij had laatst ook iemand geklemt die met minderjarigen meisjes sexuele verrichtingen deed 8er msn en webcam en liet doen,op een gegeven moment zag je hem gewoon met peter msnen nou hij stond mooi voor kijk... :D
Ging peter ook naakt? ;D haha
Nee dat nog net niet,maar sommige actie's van hem zijn wel goed hoor zoals deze bijv!

Isefrawen



Dit is ook een manier om je wachtwoord te achterhalen: http://www.scripthosting.nl/msn/

Ga dus niet dom doen en daar je gegevens invullen, want het passwoord en inlognaam komt in de verkeerde handen terecht. Dus trap niet in die zongenaamde online BlockCheck (om te zien of iemand je wel of niet geblockt heeft). Dat was in het begin van MSN toen er nog een fout inzit. De fout is door M$ opgelost. Dus het heeft geen nut meer om daar je gegevens op te geven want ze worden gebruikt om je msn account te hacken. Dit wordt ook wel 'phishing' genoemd.

Lezer

Mensen hoeven dat link niet te klikken, want er zijn slecht foto's in.