Hoofdmenu

Vreemde woordjes

Gestart door Inez, 11/06/2002 om 09:29:23

Inez

Kiekeboeeeeeeeeh weer eens, hahahahaha.

Ik wou eens iets vragen.  Ik ben een Tazenayt en soms begrijpen andere Irifijen niet wat ik bedoel.  Wij zeggen voor een bordje 'tahebesht', waar de meesten tebsir voor gebruiken.  Voor bijvoorbeeld dat is mooi zeg ik 'jiefreh' en anderen dan weer jishne wat bij ons wil zeggen dat is recht.  Voor vrouw zeggen we 'tamethooth' en voor meisje 'tawijth', bij anderen tam3aath en tahenzhath.
Nog iets grappigs: vorige keer sprak ik met Taffi in het berbers toen ik zei: a hezha! (wat voor mij wil zeggen: bedek of dek toe).  Ze keek me met van die grote ogen aan en zei HUH????? bekogelen met stenen waarom?  Hahahahaha, hebben jullie dat ook soms als jullie met Iriefijen uit andere streken praten dat er misverstanden zijn?  Ben ik wel nieuwsgierig naar.

Salukes !!




Tharifest

#1
azul,

iwa inez jij spreekt het tegenovergestelde van wat wij zeggen:) en dat terwijl we toch verwant aan elkaar zijn:P
of ben jij het zwarte schaap van de familie?;)

Inez

#2
Hmmmmmmmmm, we hebben dezelfde achternaam en zijn even jong (of is 22 al oud?), hahaha maar we zijn wel van verschillende streken.  En ik het zwarte schaap van de familie?????????   Echt niet, ik ben een echt engeltje bengeltje :), hahahahahaha.
En nog iets tbarkellaaaaaaaah je hebt 3 sterretjes onder je naam, hihihi!

Tharifest

#3
allah iebarak fik athamsount innou i3zen:)
waar staan die sterretjes trouwens voor anyway...en he als ik een zwart schaapje ben, dan ben jij dat ook...wist je trouwens dat een schaapje die van de rest verschilt veel meer waard is?(dit is iets wat ik net ter plekke verzin, voordat iedereen gaat reageren met is dat echt waar?:)

hmmm he inez maybe zijn we twins gescheiden bij de geboorte? het is wel heeeel toevallig helemaal....he heeft niet iedereen 40 dubbelgangers op de wereld of zo? maybe i finally found one of mine?:)



Inez

#4
Amieeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeen!  Die sterretjes staan denk ik voor het aantal berichten dat je geplaatst hebt, ik weet het niet zeker, maar ik denk het wel, hahahahahahahaaaaaaaaa.  
Stel je eens voor zeg 40 meisjes zoals ik?  Ik wordt soms zot van mezelf laat staan als ik nog 39 andere exemplaren zie, wouahahhahahahahahahahaaaaaaaaaaaa alatief alatief.  Het zou wel handig zijn tijdens de examens, dan contacteer ik de 10 slimste en dan leert elke een vak voor me en gaan we om de dag exaam afleggen, hahahahaha.  
Bye bye a Tarifesht, want ik begin weer te flippen, dadaaaaaaaaaaaaaaaa.