'Nederlands bedrijf deed illegale tests in India'

Gestart door Izwan, 26/04/2006 om 11:03:42

Izwan

dinsdag 25 april 2006

'Nederlands bedrijf deed illegale tests in India'

HILVERSUM - Het Nederlandse bedrijf Occam zou in het JJ Ziekenhuis in het Indiase Bombay een nieuw soort buisjes om aderen open te houden hebben laten uitproberen bij ongeveer zeventig patiënten zonder dat die wisten dat het om een proef met deze zogenoemde stents ging. Ze gingen er vanuit dat ze gewoon de beste behandeling kregen en betaalden ervoor.

Dat stelde dinsdag het tv-programma Netwerk op basis van eigen onderzoek, nadat het op het spoor was gezet door een journalist van Times of India. Het ziekenhuis ontkent officieel dat het heeft meegewerkt, maar getuigenverklaringen wijzen erop dat het toch is gebeurd.

Met de onderzoeksresultaten uit India in de hand kreeg Occam in 2005 goedkeuring van TNO voor om het product te verkopen. Volgens Netwerk wilde het eerder ontkennende Occam nu ,,om juridische redenen'' niet reageren.

Europarlementariër Max van den Berg noemde de gang van zaken ,,onaanvaardbaar''. Ook vindt hij dat producten die zich op deze wijze een weg naar de markt verschaffen, alsnog verboden moeten kunnen worden.

Nefemed, de belangenorganisatie van producenten en leveranciers van medische hulpmiddelen, noemt de wijze waarop het Nederlandse bedrijf Occam heeft geopereerd ,,niet acceptabel''.

(ANP)

http://www.ad.nl/binnenland/article298808.ece


miss.F.

die farmeceutische bedrijven voeren wel vaker van dat soort illegale tests uit voornamelijk in afrikaanse landen. In 'het nieuwe zwartboek wereldmerken' wordt hier op ingegaan. Heel verwerpelijk wat ze doen die bedrijven. Een afrikaans/ Indiaas leven is hen kennelijk minder waard!

Sa3ieD

De film: "The constant gardner" (van de maker van City of God) gaat over de proeven van medicijnen in derdewereld landen.

groenebriefjes

TNO <----dat zijn de boosdoeners. Ik wil er ni teveel op ingaan, maar tno keurt alles goed, zolang ze maar mee-eten. Gevaarlijke organisatie met heel veel macht.

*****

In India zijn heel veel vrouwen tegen hun zin gesteriliseerd, of hebben ze een staafje met anti-conceptiva ingespoten gekregen zonder dat ze wisten wat ze ingebracht kregen. Voor de farmaceut was het leuk testen, en de overheden die wel op de hoogte waren konden zo lekker wat aan de overbevolking doen. Smerig.

groenebriefjes

Citaat van: ***** op 12/05/2006 om 11:56:16
In India zijn heel veel vrouwen tegen hun zin gesteriliseerd, of hebben ze een staafje met anti-conceptiva ingespoten gekregen zonder dat ze wisten wat ze ingebracht kregen. Voor de farmaceut was het leuk testen, en de overheden die wel op de hoogte waren konden zo lekker wat aan de overbevolking doen. Smerig.
Ewa ja geld is meer waard dan mensenlevens, daar weten de nederlanders alles van, al 400jr!

*****

Ja, zoals bekend zijn de meeste Nederlanders ongeveer 400 jaar oud. Zijn allemaal persoonlijk in Indonesie geweest om de boel leeg te roven.
Allemaal slechterikken.
En iedere Marokkaan is familie van die smerige Marokkaanse Franco-soldaten die dood en verderf hebben gezaaid, de Marokkanen die de mensen van de Sahara onderdrukken en natuurlijk van Mohamed B. Ook allemaal slechterikken.

Overigens ging mijn voorbeeld niet over een Nederlands bedrijf.

groenebriefjes

Citaat van: ***** op 12/05/2006 om 12:09:37
Ja, zoals bekend zijn de meeste Nederlanders ongeveer 400 jaar oud. Zijn allemaal persoonlijk in Indonesie geweest om de boel leeg te roven.
Allemaal slechterikken.
En iedere Marokkaan is familie van die smerige Marokkaanse Franco-soldaten die dood en verderf hebben gezaaid, de Marokkanen die de mensen van de Sahara onderdrukken en natuurlijk van Mohamed B. Ook allemaal slechterikken.

Overigens ging mijn voorbeeld niet over een Nederlands bedrijf.
Wat vergelijk je marokkanen met die hollanders? Is de waarheid beetje te hard dat je daarom zo generaliseert over marokkanen? Triest..

*****

Fuck a Duck met tieten zeg, wie begon er zojuist met generaliseren? 400 jaar Nederlanders bla bla. Beetje kort van geheugen.

groenebriefjes

Citaat van: ***** op 12/05/2006 om 13:13:01
Fuck a Duck met tieten zeg, wie begon er zojuist met generaliseren? 400 jaar Nederlanders bla bla. Beetje kort van geheugen.
Tja als je die opmerking van 400jr nederlanders niet snapt, dan vraag ik af in welk stenen tijdperk jij leeft. Of heb je nooit geschiedenisles gehad?

*****

Ik stel voor dat je nog eventjes terugleest.

groenebriefjes

Citaat van: ***** op 12/05/2006 om 13:48:57
Ik stel voor dat je nog eventjes terugleest.
K weet wat k heb gelezen, kijk dat jij mijn opmerking verkeerd opvat / niet begrijpt, daar kan ik niks aan doen, K laat het hierbij.