Gewoon een paar vraagjes.

Gestart door Inez, 11/10/2000 om 15:59:57

thirli

#15
Salaam, Azul,

Ahum ..... wat vind ik hier nou als aker3ie van he .... iwa ... laat ik me maar niet als aker3ie maar als amazigh uiten dan maar he ...... zouden meerderen moeten doen hihihihihihi ... en dat was het dan maar he ....
 
Nog ff dit AYNED ik dacht aan je accent te horen dat je een ashewthen bent .... en aangezien je uit boe3arq komt?????? kom je echt uit boe3arq ?????? ben ik nu ff de kluts kwijt ;)
En oh ja je zong ook over Mohamed Amezian dus je moet wel beter weten.

Inez atharifsht inoe .... a th'loeloesht i3ezran .... qla3a, mtalsien enz enz ..... worden allemaal rwaffa genoemd door de ara_bier.
En euh als ik naar arrif ga kijken dan doet het mij veel pijn ..... waarom ... nou kijk omdat ik steeds meer mensen zie die door de grote steden worden opgeslokt, hoeveel zijn er wel niet verdwenen in tanger, tetouan enz...

Iwa ik heb al weer genoeg getikt ...

Wassalaam

ayned

#16
Beste Thirelli azul,
Ik ben geen achewdan...Ik ben wel aqerai, en dat betekend voor mij niet veel...Ik ben een amazigh...Ik woon wel in Bouarg, maar daar ben ik niet geboren...Ik ben geboren in Ayt bouyeghmaren en dat is een dorp in de bergen tussen Nador in AZghenghan. of tussen Adrar n (sidi) hmed rhag en bouyzazan. En omdat dat ik een amzigh voel wil graar voor ieder amzigh held een liedje overdraagen en M. Amezyan is een van hun, en de volgend is DIHYA en dat hoor je laater mara yexs yakouc...Thanemmirth...AYNED.

A. Addou

#17
creatief,
Imazighen zijn zeer creatief. Zo zie je maar! ik waardeer het dat zo veel wordt geschreven. Mijn creatieve dank voor de beheerders van de site. Het is echt activerend voor Tamazight.
Ik zal in de komende periode mijn bijdrage hierin leveren op het gebied van geschiedenis, taal, cultuur, kunst en leteratuur. Ik schrijf graag, en ik ben bezig een boekje te schrijfen over Imazighen uit Marokko. Adenir a darir syires omazigh.
mijn vraag, voor vandaag, is:
Waarom en hoe zijn imazighen uit Marokko naar europa gegaan? en met nane iriffien?
Athqadawen ayethma/yesma.

a.addou

#18
hoi ayned,
ik vind je sterk in je mening. Ayamazigh nagh. wij zijn imazighen en dat blijven wij. gelukkig, wij hoeven niet te kiezen. Ik vond je zaterdag 30 december in Gauda heel sterk. Ik wens je veel sterkte en succes. Ik ben bezig een festival in Tiel te organiseren. Ik zal je zeker hiervoor benaderen.

ayned

#19
beste addou azul.
bedankt voor de compliment en ik zal echt niet weigeren als je mij uitnodigt...Thanemmirth...ayned