Hoofdmenu

Tamazight

Gestart door Nomad (Gast), 12/05/2000 om 16:20:28

hemiet

#15
azul
Therli, die vraag kan je net zogoed aan jezelf stellen, maar dan andersom. Namelijk: waarom doe ik aan ramadam? denk je dat god je de hemel instuurt als je vast? hiermee beschuldig je god van discriminatie, en god is zeker niet een racist.
Ik zal je vertellen waarom: god behandelt iedereen op dezelfde manier.
Het maakt hem niks uit of je een chrisren, jood, of moslim bent.

Thireli

#16
Ik doe aan Ramadan voor solidariteit, maar ik ge er niet op in anders ga ik hier een boek zitten schrijven en het is ook niet de bedoeling....maar ik ben een moslim van geboorte (net als iedereen) en ik ga me erbij houden!

hemiet

#17
AZUL FELAWEN AR TAMURTH IMAZIGHEN
ga hier niet kondigen dat< zonder islam er geen imazighen zijn>, vooral niet aan mij alstublieft .
Heb je dat onderzocht of zo?
Denk je er zo over? now lekker voor je dan, val mij hier niet lastig.

Thireli

#18
Wie ben jij wa3da a rmaskien!
Denk jij nu echt dat ik me ga bezighouden met  jouw????? Zo belangrijk ben je nu ook weer niet! Als jij in het leven verder wilt gaan  als een atiheist of een of ander ,doe maar alstublieft ,wie thagiekkse!!!
  Helllooo wake up and smell the coffee

Inez

#19
Hmmmmmmmmm Nomad is het omdat ik in een examenperiode zit dat ik het niet begrijp of is je reactie op mijn berichtje gewoon onbegrijpelijk?  

Ik ga het eens proberen te ontleden:

"De kans zou groot zijn dat je joods extremist zou zijn wanneeer je in een extremistisch joods gezin opgegroeid bent"

VERSUS

niemand kan de een of de ander overtuigen.

???????????????? Snap je het zelf? *wow*  Ik niet! ??????????????????
Je spreekt jezelf tegen.
Uitleg  please, want dit is echt een heeeeeeel groot vraagteken in mijn kopje :-) :-).

Kamal (Gast)

#20
Inez,
Ik weet niet aan wie de vraag stelt.
De uitspraak: "niemand kan de een of de ander overtuigen."
is van mij maar de ander is niet van mij, dus....

Hemiet

#21
azul therli
heb je het tegen mij?, zo ja dan krijg je antwoord van me.?
azul

Inez

#22
Hi Kamal

Die uitspraak had Nomad in zijn uitleg geschreven. Het kan zijn dat het jouw uitspraak is hoor, maar ik begrijp het niet.  Wat hij schreef, spreekt mekaar gewoon tegen.

Bye bye

Mounir B

#23
A Rwazna,

Hoe oud ben je ? Wat doe je op deze site als je niet geinteresseerd bent?

mohand (Gast)

#24
azul gawem mara imazighen, kis ila ya3raben.
Het was maar een geintje daarboven, ik begroet iedereen het maakt niets uit wie het is.
Thireli, je had hierboven over <atheisme>, ik ben zelf moslim, maar atheisten zijn zeker sterker dan gelovigen, vooral geestelijk.
Geloof je dat niet ? dan raad ik je wat boeken te gaan lezen van< sigmund freud>.
Een atheiste is zeker geen mietje, of zoals je het hierboven hebt genoemd een <rmiskien>. want een godsdienst brengt ook angsten met zich mee, neem now de angst voor de dood, een atheiste heeft niet.

idir (Gast)

#25
azul
Ik denk dat het correct is wat mohand zegt.
Ik bedoel waarom heeft een atheist of een christen wel respect voor gelovigen, en wij moslims als de enigste, die nooit respect vertonen voor andere gelovigen of ongelovigen.
Uiteindelijk zal die gene die geen respect kan opbrengen tegen andere gelovigen zelf op problemen stuiten.

zolef

#26
azul
He, idir en moh, wat jullie daar allemaal vertellen als of atheisme heilige is.
Natuurlijk hoeven wij als moslims geen respect te hebben voor die ziekegeesten
En het mag ook niet van god, wij moeten hun juist weren en oorlog voeren tegen dat soort gelovigen, uiteidelijke is onze geloof beter dan al die andere religies.

fous

#27
azulo gawem
zolef, het geloof beschermt zich zelf wel, en jij zegt dat onze geloof beter is dan andere religies,  en dat wij oorlog moeten voeren tegen andere gelovigen. wil je dat zo graag? doe dat dan , ouch yaksen.

Irnas

#28
Zolef,
"uiteidelijke is onze geloof beter dan al die andere religies."
Waar is dat te zien, Zolef.
De europianen zijn beter dan ons in alles.
De joden zijn te slim en de baas op aard.
De atheisten stijgt hun aantal in de wereld.
In de toekomst worden alle Mensen Atheisten.
De meeste geleerde mensen zij Atheisten.
De moslims zijn minder waard dan de reste van de mensheid.
Of toch niet.
Ik geloof neit dat de Saoediers meer waard hebben dan honden.
Ze zijn te dom, te lijlek, te arogant en respecteren niemand. Eigenlijk hetzelfde als je.


nomad (Gast)

#29
azul inez (beter laat dan nooit)

Laat me bij het begin beginnen, waar je opgroeit bepaalt voor een groot deel wie je bent, ik kan me niet voorstellen dat een moslim geboren in nwakshut bij weze van spreken de volgende dag een aanhager van de likud partij (israel) wordt...

stel voor dat drie mensen (christen, jood en moslim natuurlijk), geen kan de anderovertuigen dat hij is die gelijk heeft..om niet te spreken over andere duizenden relegies.

wat ik wil zeggen is dit ieder voor zich en god voor allen