Meerkeuze vragen

Gestart door Izwan, 12/04/2006 om 23:10:28

Arab-Amazighi

Citaat van: Gestopt. op 04/07/2006 om 19:16:47
Citaat van: Arab-Amazighi op 04/07/2006 om 18:39:24
P.S. If you do love your own people then that is a good thing, too bad for you there is not much to love about a khenz.

Stop these ridiculous attacks on our brother from Atlas.
You can open your own topics if you want to say something.

All you had against Arabs turns out to be your Atlas brothers who commited those crimes against our people in the Rif. Go read the titles I put on...

Izwan

#91
Citaat van: Izouran op 04/07/2006 om 10:23:57
Dank u.

Waar in Marokko speelde dit zich af? Zij was een Tmazight.
Dit speelde zich in Ta3mat, omgeving van Marrakech. Zelf stamde ze van Nafzawa ("Tariffith") aldus o.a ibno khaldoen.

الخبر عن امراء اغمات من مغراوة
http://www.al-eman.com/islamlib/viewchp.asp?BID=163&CID=218&SW=اغمات#SR1



Rbaaz

er is een boek over deze vrouw in het Nederlands, weet helaas de titel niet meer.

Izwan

Citaat van: Rbaaz op 08/07/2006 om 12:00:58
er is een boek over deze vrouw in het Nederlands, weet helaas de titel niet meer.
Nee, er is geen boek over haar geschreven.

Rbaaz

jawel, ik heb 'm een aantal jaren terug gelezen. het was wel meer een roman dan een geschiedenis boek.
was denk ik een vertaling uit het arabisch.

Izwan

Citaat van: Rbaaz op 08/07/2006 om 12:15:50
jawel, ik heb 'm een aantal jaren terug gelezen. het was wel meer een roman dan een geschiedenis boek.
was denk ik een vertaling uit het arabisch.
Daar weet ik niets van. Ik kwam haar naam uit verschillen boeken tegen. Ik wil meer over haar weten. Weet jij toevalig hoe de titel van dat boek of de naam van de schrijver.

MBTiza

Arab-Amazighi,

Cut the crap, the Aith Atta fought aginst the France till 1934, there were also a lot of Rifians defelecting to the spaniards and fought against their own people, people like:

Severa, abbequy..
Abdsrem n Hajj muhand, minster under abdkrim
Qaid abarkash

and lots more

Even Abdkrim's own nephew fought on the side of Spain, sriman  l khattabi, the first pasha of al-hoceima.

And about the slouh el ganz, shloug al3iz, shlouz el kenz...it's just to divide us, that's it and it's real crap, abbas messadi was from the Ayth Ishaq from the Atlas.

In casa they also say the Soussi's are greedy...that's because of they are jealous of them..of their trading talents, so stop attacking our brother Amzwaru

Y.assine

Citaat van: Arab-Amazighi op 04/07/2006 om 18:39:24
P.S. If you do love your own people then that is a good thing, too bad for you there is not much to love about a khenz.

If you were a true Amazigh, you wouldn't attack other Imazighan. Stop being a racist, which is pretty much a bannable offense.

MBTiza

Tamza, Laysa, of thirelli

Ban die looser nu eens...

Arab-Amazighi

Citaat van: Lopende__Lach op 08/07/2006 om 13:38:48
Tamza, Laysa, of thirelli

Ban die looser nu eens...

Lees "Deadly Embrace, Morocco and the road to the Spanish civil war" Daarin wordt duidelijk verteld dat de Rifijnen die in het SPaanse leger dienden, OOK IN HET GEHEIM MET HET RIFFIJNS VERZET SAMENWERKTEN, en WANNEER ER GROTE VELDSLAGEN PLAATS VONDEN ZOALS ANNUAL, LIEPEN ZE (VOLGENS VERSCHILLENDE OOGGETUIGEN WAARONDER EEN SPAANSE LEGERARTS) DIRECT OVER NAAR ABDELKRIMS LEGER.

In "The Moroccan Goums" kun je lezen dat "het geluk dat het Franse leger had, was dat ze in tegenstelling tot de Spanjaarden op locale huurlingen konden rekenen, de zogenaamde Goums, zij waren net zo meedogenloos tegen hun eigen stammen als de Fransen".

Als jullie hier geen verschil in willen herkennen zijn jullie echt triest...

P.S. Waarom bannen? Kun je het niet aan met argumenten?

Y.assine

Citaat van: Arab-Amazighi op 08/07/2006 om 13:48:07
P.S. Waarom bannen?

Volgens mij was het al duidelijk dat je racistische dingen hebt geuit.

tasafsafth

#101
Citaat van: Izwan op 12/04/2006 om 23:10:28
Door wie zijn Iriffiyen gedwongen om de onderdanen van koning (Rmagzan) te worden?
A-   Rmagzan.
B-   Arabieren
C-   Imazighen
D-   Kolonialen                 

tasafsafth

Ik weet ook een goede vraag. Deze klinkt als volgt: HOE NOEMEN DE INWONERS UIT DE REGIO AL HOCEIMA, AL HOCEIMA OP ZICH ZELF?

tasafsafth

#103
Citaat van: tasafsafth op 09/07/2006 om 22:00:37
Ik weet ook een goede vraag. Deze klinkt als volgt: HOE NOEMEN DE INWONERS UIT DE REGIO AL HOCEIMA, AL HOCEIMA OP ZICH ZELF?


BIYA