Tmazight leren schrijven, hoe leer ik dat ????

Gestart door Henna, 01/05/2001 om 21:59:02

Henna


Valt mij op dat maar 2 mensen hier echt heel goed Tmazight kunnen schrijven (Tmighist en Ayned).

Zou ook graag leren om goed Tmazight te schrijven. Hoe kan ik dat leren?
Heeft iemand tips?


ayned

#1
beste henna azul,
ik doe mijn beste om thmazight goed te schrijfen, maar Thmighist heeft het aan iedereen laaten zien dat ze de beste is, en dat ze heel goed thmazight kunnen schrijfen... zij heeft een tekst hier op deze site geschreven. en zij heeft aan iedereen gevraagd om die tekst correct te schrijven. een paar hebben het geprobeerd. maar volgens Thmighist is wat ze schrijven verkeerd. toen kwamt ze met een juist correctie volgens haar, en dat was erger wat ik van haar verwacht... Ik heb aan haar gevraagd om mij uit te leggen waarom zij die tekst zo geschreven heeft, en tot nu toe heeft ze geen antwoord gegeven...Omdat ze zelf weet niet hoe zij thmazight moeten schrijfen...Ik wacht nu al een maand en toch niets...
In ieder geval volgens wat ik weet over hoe moeten we yhmazight schrijven moet thmighist gewoon op niuwe biginnen. ze moet nog een keer gaan leeren hoe de taal van MASSINISSA moet geschreven worden...
Ik kan probeeren om aan iedereen te leeren hoe moeten we thmazight schrijven, maar ik verwacht wel dat Thmighis het toe geeft...want met haat  fouten in haar tekst heeft zij THMAZIGHT beleidigt en dat vind ik niet leuk. DAt zij met BOUDHEN systeem wil schrijfen daar heb ik geen problemen mee, maar dat zij thmazight verkeerd schrijft daar kan wel haar leraar zijn. en ik kan het echt als zij het wil....
Thmighist:::::: Kom op laat me zien dat je thmazight goed kan schrijfen...Geef me een antwoord over die vraagen die ik een maand geleden gesteld heb...
Thanemmirth....A...Y...N...E...D...

Henna

#2
Azu Ayned,

Dat is helemaal niet wat ik vroeg, vroeg niet wat jij over Tmighist dacht, vroeg om tips zodat ik mezelf goed Tmazight kan leren schrijven!

Heeft iemand nog tips voor mij ?

Thanemmirth.

ayned

#3
beste Hanna azul,


aak maar geen zorgen, ik zou het voor jou en voor de anderen probeeren... Ik ben geen leeraar, en niet hoog opgeleid. maar als ik je iets geef dan wees zeker dat het de waarheid is... Ik heb een beetje tijd nodig voor dat...ik ben nu hard bezig ergens anders... maar het komt wel goed...
Thanemmirth...AYNED

Henna

#4
Azul Ayned,

Harstikke aardig van je. Ik weet dat je het druk hebt, dus doe maar rustig.
Ik zal ook eens kijken of ik leerboeken vindt, die moeten er ook zijn.


admin

#5
Hoi Henna,

De poll vraag van deze maand is of de bezoeker interesse heeft in online cursussen Tamazight.

Mocht de meerderheid geinteresseerd zijn dan willen we eind deze maand beginnen met online Tamazight cursussen te geven. Hiervoor zullen we de hulp inroepen van bezoekers die het Tamazight in woord en geschrift goed beheesen en bereid zijn andere Imazighen stap voor stap het Tamazight te leren (lezen en schrijven).

wordt vervolgd dus ....

aymier

#6
azul g imazighen mani ma kayen
He webmaster, uiteraad willen we allemaal tamazight leren spreken en vooral schrijven.