Wat is de politiek toch weer royaal

Gestart door miss.F., 12/04/2006 om 14:12:21


Isefrawen


Ook bedoeld voor mensen met een baan? Ik wil ook gebruik maken van die soepsidie.
Voordat het geld verdwijnt naar onzinnige stichtingen... 

athsaynou

Voor werkloze allochtone jongeren..en de autochtone werklozen walou?


Isefrawen

Citaat van: Taghrawla op 12/04/2006 om 14:17:17
Voor werkloze allochtone jongeren..en de autochtone werklozen walou?



die hebben geen last van vooroordelen, werkgevers zijn tegenwoordig heel erg.

athsaynou

Citaat van: Zalamit_lcf op 12/04/2006 om 14:21:44
Citaat van: Taghrawla op 12/04/2006 om 14:17:17
Voor werkloze allochtone jongeren..en de autochtone werklozen walou?



die hebben geen last van vooroordelen, werkgevers zijn tegenwoordig heel erg.

Dus omdat je gediscrimineerd wordt, krijgen ze extra geld. Wat lossen ze daarmee op?

miss.F.

zijn werkgevers niet altijd erg geweest vraag ik me af, denk het we

Isefrawen

#6
Citaat van: Taghrawla op 12/04/2006 om 14:23:21
Citaat van: Zalamit_lcf op 12/04/2006 om 14:21:44
Citaat van: Taghrawla op 12/04/2006 om 14:17:17
Voor werkloze allochtone jongeren..en de autochtone werklozen walou?



die hebben geen last van vooroordelen, werkgevers zijn tegenwoordig heel erg.

Dus omdat je gediscrimineerd wordt, krijgen ze extra geld. Wat lossen ze daarmee op?

Niks, want denk je echt dat dat geld bij de allochtonen komt? Grootste deel wordt gewoon door autochtonen opgeslokt; indienst van een stichting of instantie...
het is een gebaar, meer dan dat is het niet... een gebaar van rechts, om te laten zien dat ze om allochtonen geven. Daarnaast geven ze de autochtonen nog meer het gevoel dat de allochtonen worden voorgetrokken en zo houd je de rechtse gevoelens in de maatschappij overeind. Met zakken geld los je niks op...

Isefrawen

Citaat van: miss.F. op 12/04/2006 om 14:23:59
zijn werkgevers niet altijd erg geweest vraag ik me af, denk het we

Yep altijd al geweest. Toen links het voor het zeggen had, kregen de werkgevers subsidie om allochtonen aan te nemen... Dat zelfde geld wordt nu door rechts uit de buidel getrokken om het weer uit te geven. Alleen zijn ze wel 3 jaar te laat mee... verkiezingsstunt...

miss.F.

Citaat van: Zalamit_lcf op 12/04/2006 om 14:31:15
Citaat van: miss.F. op 12/04/2006 om 14:23:59
zijn werkgevers niet altijd erg geweest vraag ik me af, denk het we

Yep altijd al geweest. Toen links het voor het zeggen had, kregen de werkgevers subsidie om allochtonen aan te nemen... Dat zelfde geld wordt nu door rechts uit de buidel getrokken om het weer uit te geven. Alleen zijn ze wel 3 jaar te laat mee... verkiezingsstunt...

ze zijn zeker aan het stunten, zo ook dat wicht van een verdonk met haar debiele campagne en dito allochtonen die zich laten strikken voor het ambassadeursschap

koepiest

#9
geloof er nix van,
politiek is een en al een leugen.
uiteindelijk ligt de verantwoording bij de allochtoon die er wel of niet in slaagt aan een baan te komen.

dan kan de politiek weer lullen dat ze zoveel geld hebben gestoken en niks heeft opgeleverd.

Samir!

Twee kanten

Volgens de staatssecretaris zitten er twee kanten aan het verhaal van de relatief hoge werkloosheid onder allochtone jongeren. Enerzijds hebben werkgevers vooroordelen en wordt er soms gediscrimineerd. Anderzijds signaleert Van Hoof bij een relatief grote groep allochtone jeugd een gebrek aan motivatie, opleiding en een taalachterstand.

Bron:  http://www.nu.nl/news/710397/34/Half_miljoen_euro_voor_werkloze_allochtone_jongeren.html


Wat vinden jullie hiervan?

Isefrawen

#11

Waar zou die gebrek aan motivatie, taalachterstand en opleidingsniveau toch vandaan komen. Als ze de allochtonen vanaf begin af aan een eerlijk kans hadden gegeven, hadden we deze problemen niet gehad. Het is een vies oud politiek spelletje dat in de jaren 60 is ingevoerd om het eigen volk te beschermen. Nu misbruiken ze hun eigen wanbeleid om in een positief daglicht te komen. Ik ben wel benieuwd waar dit geld dan terechtkomt, welke achterlijke ambtenaar of overheidsinstantie het geld zal verbrassen. Want zo werkt dat hier in Nederland.

athsaynou

Het is weer eens zover, er wordt weer eens naar het geld gegrepen (die er niet zou zijn) voor de oplossingen; de de allochtone student krijgt meer geld..

Twintig hogescholen en universiteiten krijgen bij elkaar 4,5 miljoen euro om meer allochtone studenten te trekken en hen de school ook af te laten maken. Dat heeft staatssecretaris Rutte (Onderwijs) woensdag gezegd op de Hogeschool Windesheim in Zwolle, een van de instellingen die hiervoor geld krijgen.

Een hogeschool kan er met het geld bijvoorbeeld voor zorgen dat meer allochtone studenten van het middelbaar naar het hoger beroepsonderwijs komen. Ook kunnen instellingen met de subsidie panels op gaan zetten waarin allochtone studenten mee kunnen praten over een betere studiebegeleiding.

Dit is antuurlijk onzin, je moet die studenten motiveren, het moet uit de student zelf komen hoeveel geld je ook mag hebben..