Bericht over aanval op Iran

Gestart door Izwan, 10/04/2006 om 21:25:21

Izouran


Dobry Den

#16
Citaat van: Don-Rifi op 15/04/2006 om 16:43:14
Citaat van: Izouran op 15/04/2006 om 16:41:41
Dat kunnen we van Japan niet zeggen.
Wat si met japan?


Die Amerikaanse bom die gedropt is op Hiroshima. Op de basisschool werd mij geleerd dat dat ons redding was tegen de Duitsers (?!). Ik word nog steeds agressief bij het idee dat ik dit jaren (als kind) geloofd heb.

groenebriefjes

Haha ja geschiedenisboeken hier zijn nog minder geloofwaardig dan de story of prive...mijn kind zal zeker geen geschiedenis volgen op school, k verbied m dat, al siemand mijn kind leugens mag vertellen dan ben ik het wel, en ni een of andere padvinder leraar of lerares

ameziane

De brief van de Iraanse president

Mr George Bush, President of the United States of America

For sometime now I have been thinking, how one can justify the undeniable contradictions that exist in the international arena -- which are being constantly debated, specially in political forums and amongst university students. Many questions remain unanswered. These have prompted me to discuss some of the contradictions and questions, in the hopes that it might bring about an opportunity to redress them
http://www.lemonde.fr/web/article/0,1-0@2-727571,36-769886,0.html

Izwan

Zionistische media moeten leugen intrekken.

Krant rectificeert Iraans jodenster-bericht
Gepost door Gertjan (Kozzmic)
Gepubliceerd: donderdag 25 mei 2006 @ 09:04

Het Iraanse parlement heeft geen wet ingesteld die niet-moslims verplicht een gele (voor joden) of rode (voor christenen) ster te dragen. De Canadese krant The National Post heeft gisteren zijn verontschuldigingen aangeboden voor het artikel dat afgelopen vrijdag geplaatst werd. Hoofdredacteur Douglas Kelly gaf in een commentaar toe dat 'het duidelijk is dat het verhaal verzonnen is'.

Het bericht werd vrijwel direct door de machthebbers in Teheran ontkend, maar desalniettemin overgenomen door onder meer The New York Post en de Jerusalem Post. Het Simon Wiesenthal Center reageerde met een brief aan Kofi Annan, waarin onderzoek werd geëist. De premiers van Canada en Australië, Stephen Harper en John Howard, reageerden verontwaardigd op het nieuws. Harper had weliswaar enig voorbehoud aangetekend, maar vond toch dat een en ander typerend is voor 'de natuur van het Iraanse regime'.

Volgens hoofdredacteur Kelly was het verhaal gebaseerd op een stuk van de CNN-deskundige Amir Taheri en 'verscheidene andere bronnen', waaronder 'mensenrechtengroeperingen'. Taheri is een Amerikaan van Iraanse afkomst die in 1979 zijn land ontvluchtte, nadat de sjah tijdens de islamitische revolutie werd verdreven. Hij heeft banden met de Amerikaanse neoconservatieven, en is in dienst van een bureau dat vrijwel exclusief neoconservatieve sprekers en auteurs levert. Het bureau, Benador Associates, werkte bijvoorbeeld in aanloop naar de invasie van Irak in opdracht van neocons als Richard Perle, James Woolsey en Michael Ledeen.

Overigens heeft het verhaal wel enige grond. Op 15 mei nam het Iraanse parlement een wet aan die de regering verplicht te onderzoeken wat een goed kledingadvies voor het Iraanse volk zou zijn. Over dwang wordt in de wet echter niet gesproken, en over onderscheidende kleding voor minderheden al helemaal niet. Vorige maand deelde president Mahmoud Ahmadinejad nog mee dat niemand Iraanse vrouwen kan dwingen tot het op juiste wijze dragen van de hoofddoek en verdere islamitische kleding. In Iran zijn hoofddoek en lange mantel verplicht voor vrouwen, maar in grote steden worden de hoofddoeken steeds kleiner en de mantels jakjes, tot afschuw van veel conservatieven.
Bron: HLN / NRC


Timarzgha

Psychological Warfare en niet meer dan dat.
Een embargo van het westen maakt geen indruk op Iran, hun belangen liggen binnenlands en vooral in azie.
De VN word waarschijnlijk misbruikt door het westen om ook de aziatische landen te laten participeren.
Zo kunnen de conservatieven in de VS een basis leggen voor een mogelijke aanval van een conservatieve regering in de toekomst.
Bush en zijn conservatieven zullen waarschijnlijk de aanstaande verkiezingen verliezen, een termijn van democraten is vrijwel zeker.
Na die termijn komt er een gok op een conservatieve regering, en uitgerekend na 5 tot 10 jaar zal de embargo zijn uitwerking kunnen hebben op militaire en economische vlak in Iran.
Maar ondertussen hoopt het westen, door te dreigen, dat er binnenlandse onrust zal ontstaan en onrust schaadt/verzwakt het land meer dan een embargo.

Wie denkt dat het westen vrij is van kolonialen gedachten heeft het mis, van de VS tot Australie hebben zij land ingenomen van de eigenlijke bewoners.
En nog altijd zijn zij op zoek naar expantie.