Hoofdmenu

taal

Gestart door Ahmed, 12/07/2000 om 15:14:06

Ahmed

ik zie nog al eens imazighen die hun kinderen als eerste taal arabisch leren omdat het beter voor ze zou zijn wat vinden jullie er van reactie  graag  mijn standpunt is afschuwlijk

Lhouciema (Gast)

#1
Beste Ahmed,


Op de eerste plaats komt voor mij Tamazight, zonder enige twijfel. Ik zie echt niet in waarom Arabisch beter voor ze zou zijn. Ik vind het belangrijk dat ze ook hun familie (grootouders, tantes, ooms, etc...) moeten kunnen begrijpen en omgekeerd. Daarna kunnen we ze sturen naar Moskee of een Arabische school om De Koran en Arabisch tegelijkertijd te leren. Aangezien ik talen heel belangrijk vind, zal ik ze zeker ook naar andere scholen sturen om andere talen van de wereld te leren, want jong geleerd is oud gedaan.

Groetjes
Lhouciema    

SuperAmazigh

#2
Ik heb geen goede woord voor die ouders.

Mounir B

#3
Hoe meer talen hoe beter. Maar als je Amazigh bent dan komt deze taal op de eerste. De meeste imazighen kunnen wel arabisch lezen maar of ze het begrijpen? Ik zelf ook hoor, mijn woordenschat is miniem daarom kan ik alleen arabisch lezen.

ithri

#4
Azul,

Is een taal wel hetzelfde als modertaal, nee zeg ik een ander taal leren je vanuit je eigen moedertaal, arabisch,frans, nederlands en noem maar op. wanneer we een jaar of twee woorden leren we praten in het kindertaal van het thamazight bv kaka, kema, abah,3ena, babah en noem maar op. dus jij bent opgevoed door deze taal, en niet door andere taal, je leert andere talen als je ouder bent, maar dat wil niet zeggen dat je vanuit deze talen denk, een mens heeft een soort snelvertaler zodat hij dat na lange tijd niet in de gaten heeft dat hij daar bij nadenkt als hij een andere vreemde taal kent. Maar waar gaat het hier om, het is wat je de eerste dag hebt geleerd en bij de meeste is het thamazight, daarom moet de ontwikkeling van deze taal komen zodat haar kinderen meer uit hun zelf kunnen halen,en wat erg vbelangrijk is hoe druk je iets het best uit, en in welke taal doe je het best, en daar gaat het om.De tweede vraag is heb je wel een recht om in je eigen in die taal uitdrukken, het antwoord is nee, je hebt er weinig recht in dus daarom vraagt deze taal naar herleving bij haar kinderen.

Thennemiert ithri,

Mounir B

#5
Azul a Yithri,

AKADIN THESIWRED!!!
Ghasg Thaounggint(la3kel,hersens)
SETISIR

imzourenlady

thamaight eerst!!!