Moslimjeugd gaat niet naar moskee

Gestart door Hadou, 03/04/2006 om 21:47:59

Timarzgha

Citaat van: Izwan op 07/04/2006 om 18:58:59
Naar mijn beleving gingen vroeger nauwelijkse jongeren en vrouwen naar moskeen. Dit is afgelopen jaren toegenomen. Op vrijdags, ramadan en islamitische feestdagen is duidelijke tekort aan ruimte. Er zijn vele aanvragen voor vergunning van moskeeën, maar gemeenten doen hier moeilijke over. De vraag is of dit onderzoek ware is?

Mee eens, ik vind juist dat er een toename is dan afname, vaak met dank aan bv het internet.
Door dit medium komen steeds meer mensen juist in aanraking met de islam en intresse in deze, vind het bericht(onderzoek) ook onjuist.

athsaynou

Citaat van: Timarzgha op 16/04/2006 om 15:57:21
Naar mijn beleving gingen vroeger nauwelijkse jongeren en vrouwen naar moskeen. Dit is afgelopen jaren toegenomen. Op vrijdags, ramadan en islamitische feestdagen is duidelijke tekort aan ruimte. Er zijn vele aanvragen voor vergunning van moskeeën, maar gemeenten doen hier moeilijke over. De vraag is of dit onderzoek ware is?

Mee eens, ik vind juist dat er een toename is dan afname, vaak met dank aan bv het internet.
Door dit medium komen steeds meer mensen juist in aanraking met de islam en intresse in deze, vind het bericht(onderzoek) ook onjuist.

Dit is inderdaad waar, maar het internet vind ik toch niet betrouwbaar. Er wordt hier van alles gedumpt door mensen, we behoren hier tegenover kritisch te staan en niet alles meteen te geloven wat doro de meeste jongeren wel gedaan word.

Timarzgha

Citaat van: Tammaght op 18/04/2006 om 18:36:57
Citaat van: Timarzgha op 16/04/2006 om 15:57:21

Dit is inderdaad waar, maar het internet vind ik toch niet betrouwbaar. Er wordt hier van alles gedumpt door mensen, we behoren hier tegenover kritisch te staan en niet alles meteen te geloven wat doro de meeste jongeren wel gedaan word.
Doro ??? zit je met je gedachten bij de doro megh ??

Maar je hebt gelijk a weshma, het internet bied veel en soms te veel.
Maar ik heb wel het gevoel dat veel mensen niet blijvend op het net kunnen steunen, de praktijk leert me dat mensen vroeg of laat klem lopen en toch ten rade gaan bij mensen die er verstand van hebben of zelf op onderzoek.
In elk geval zet het net vaak aan tot nieuwsgierigheid en vaak eindigt het in gemeende intresse in de islam en dat is goed.
Sterker nog een enorme vooruitgang, immers was 1 van de grootste belemmeringen de taal en nu is vrijwel alles vertaald en wel te vinden op het net ;)

Izouran

Zodra ze 40 zijn, zijn ze elke dag in de moskee te vinden, het heeft volgens mij gewoon met de leeftijd te maken. Andere dingen willen doen.