Hoe kan ik cassette bandjes opnemen van stereo naar mijn pc?

Gestart door Samir!, 03/04/2006 om 19:04:10

Hadou

oooh ahha.. Nu begrijp ik hem..
Dank je wel Dora. jij bent een echte juf ;)

Ik ga verder op de spreekwoorden topic..

Isefrawen

Citaat van: Dora op 03/04/2006 om 19:14:54
heb een wonderdraadje voor je ooit gehad van jonas (herinner me trouwens dat ie nog een lied van me tegoed heeft)....jonas kan je zeker verder helpen...

Wooot? Je wilde mijn stereo wonderdraadje weggeven? Uch kuche uch...

Trouwens md-out heeft een belabberd geluidsniveau, beter voor je opnames dat je een betere cassettedeck gaat nemen met video 1 of 2, die geeft een stereo signaal af. md-out is mono, tenzij je software hebt die het om kan zetten. Maar het klinkt mooier als het rauw in stereo wordt doorgegeven naar je pc.

Samir!

Citaat van: Proud_tO-Be_Amazigh op 03/04/2006 om 20:47:08
Citaat van: Dora op 03/04/2006 om 19:14:54
heb een wonderdraadje voor je ooit gehad van jonas (herinner me trouwens dat ie nog een lied van me tegoed heeft)....jonas kan je zeker verder helpen...

Wooot? Je wilde mijn stereo wonderdraadje weggeven? Uch kuche uch...

Trouwens md-out heeft een belabberd geluidsniveau, beter voor je opnames dat je een betere cassettedeck gaat nemen met video 1 of 2, die geeft een stereo signaal af. md-out is mono, tenzij je software hebt die het om kan zetten.

Azul,

Het geluid is best goed bij mij. Macca ik heb zoveel software en codecs en een goede geluidskaart.

Dora

nee nee niet weggeven..gewoon ff lenen..je weet tog fisabillilah..moest tog goed zijn voor mensheid you holyness

Isefrawen

Citaat van: Thirelli Films op 03/04/2006 om 20:49:36
Citaat van: Proud_tO-Be_Amazigh op 03/04/2006 om 20:47:08
Citaat van: Dora op 03/04/2006 om 19:14:54
heb een wonderdraadje voor je ooit gehad van jonas (herinner me trouwens dat ie nog een lied van me tegoed heeft)....jonas kan je zeker verder helpen...

Wooot? Je wilde mijn stereo wonderdraadje weggeven? Uch kuche uch...

Trouwens md-out heeft een belabberd geluidsniveau, beter voor je opnames dat je een betere cassettedeck gaat nemen met video 1 of 2, die geeft een stereo signaal af. md-out is mono, tenzij je software hebt die het om kan zetten.

Azul,

Het geluid is best goed bij mij. Macca ik heb zoveel software en codecs en een goede geluidskaart.

Zo te zien aan de achterkant van de pc heb je iets van een soundblaster Live! ? Die kaarten zorgen voor veel ruis... Ik kan je de nieuwe kaart van SB XtremeMusic aanraden. Dat is een geheel nieuwe versie van SB die echt goed klinkt. De SB Live! is leuk voor het afspelen van muziek enzo... Mocht je een keer upgraden neem dan niet de Audigy 2, verschil tussen de Live! variant en deel 2 is minimaal.

Isefrawen

Citaat van: Dora op 03/04/2006 om 20:51:55
nee nee niet weggeven..gewoon ff lenen..je weet tog fisabillilah..moest tog goed zijn voor mensheid you holyness

Ik zag laatst een holyness met een baard van 1 kilometer allerlei gestolen computers in een busje dumpen, als het om computers gaat is alles veroorloofd blijkbaar...

Samir!

Citeer

Zo te zien aan de achterkant van de pc heb je iets van een soundblaster Live! ? Die kaarten zorgen voor veel ruis... Ik kan je de nieuwe kaart van SB XtremeMusic aanraden. Dat is een geheel nieuwe versie van SB die echt goed klinkt. De SB Live! is leuk voor het afspelen van muziek enzo... Mocht je een keer upgraden neem dan niet de Audigy 2, verschil tussen de Live! variant en deel 2 is minimaal.
Citeer

So, jij hebt echt veel verstand hiervan, ik heb idd soundblaster live. Het ruis valt bij mij wel mee :S. SB xtrememusic? ff kijken op alternate.nl

verschilt het veel qua geluidskwaliteit?

En wat bedoel je met upgraden? de software of hardware?

Dora

Citaat van: Proud_tO-Be_Amazigh op 03/04/2006 om 21:06:26
Citaat van: Dora op 03/04/2006 om 20:51:55
nee nee niet weggeven..gewoon ff lenen..je weet tog fisabillilah..moest tog goed zijn voor mensheid you holyness

Ik zag laatst een holyness met een baard van 1 kilometer allerlei gestolen computers in een busje dumpen, als het om computers gaat is alles veroorloofd blijkbaar...
business a tawmat....goed voor de sociale contacten...

Dora

ja goed is ie he films...stuur je heus niet zomaar door hoor..

Isefrawen

Citaat van: Thirelli Films op 03/04/2006 om 21:08:07
Citeer

Zo te zien aan de achterkant van de pc heb je iets van een soundblaster Live! ? Die kaarten zorgen voor veel ruis... Ik kan je de nieuwe kaart van SB XtremeMusic aanraden. Dat is een geheel nieuwe versie van SB die echt goed klinkt. De SB Live! is leuk voor het afspelen van muziek enzo... Mocht je een keer upgraden neem dan niet de Audigy 2, verschil tussen de Live! variant en deel 2 is minimaal.
Citeer

So, jij hebt echt veel verstand hiervan, ik heb idd soundblaster live. Het ruis valt bij mij wel mee :S. SB xtrememusic? ff kijken op alternate.nl

verschilt het veel qua geluidskwaliteit?

En wat bedoel je met upgraden? de software of hardware?


Qua aanschapprijs valt de upgrade (dus nieuwe kaart in je pc) naar de SB Xtrememusic reuze mee. Bij de mediamarkt zijn ze iets van 110 euro. De kwaliteit is subliem. DE nieuwe sb neemt gelijk op in 24 bits met Crystalizer (zuivere hoge tonen), dus hardwarematig neemt ie op, de Audigy 2 moet het op een software matige manier omzetten naar 24 bits wat kwaliteitsverlies oplevert. Met ruis bedoelde ik de opnames van bandjes met nog meer ruis op de opname. Dus niet bij het afspelen. Enkel de opname zelf , kost je dus veel moeite om die ruis optimaal weg te werken... 

Isefrawen

Citaat van: Dora op 03/04/2006 om 21:09:14
Citaat van: Proud_tO-Be_Amazigh op 03/04/2006 om 21:06:26
Citaat van: Dora op 03/04/2006 om 20:51:55
nee nee niet weggeven..gewoon ff lenen..je weet tog fisabillilah..moest tog goed zijn voor mensheid you holyness

Ik zag laatst een holyness met een baard van 1 kilometer allerlei gestolen computers in een busje dumpen, als het om computers gaat is alles veroorloofd blijkbaar...
business a tawmat....goed voor de sociale contacten...

bussiness in de hasanat zul je bedoelen, "die heidenen uit europa hebben toch geld zat" :P

Samir!



Citeer

Qua aanschapprijs valt de upgrade (dus nieuwe kaart in je pc) naar de SB Xtrememusic reuze mee. Bij de mediamarkt zijn ze iets van 110 euro. De kwaliteit is subliem. DE nieuwe sb neemt gelijk op in 24 bits met Crystalizer (zuivere hoge tonen), dus hardwarematig neemt ie op, de Audigy 2 moet het op een software matige manier omzetten naar 24 bits wat kwaliteitsverlies oplevert. Met ruis bedoelde ik de opnames van bandjes met nog meer ruis op de opname. Dus niet bij het afspelen. Enkel de opname zelf , kost je dus veel moeite om die ruis optimaal weg te werken... 
Citeer

Aha op die fiets. Saffi is genoeg, bedankt voor je hulp. Ik moet sowieso een nieuwe geheugenkaart, videokaart en geluidskaart hebben, misschien zelfs een nieuwe processor en moederbord. Dus dat wordt veel werken :S .


Dora

Citaat van: Proud_tO-Be_Amazigh op 03/04/2006 om 21:19:20
Citaat van: Dora op 03/04/2006 om 21:09:14
Citaat van: Proud_tO-Be_Amazigh op 03/04/2006 om 21:06:26
Citaat van: Dora op 03/04/2006 om 20:51:55
nee nee niet weggeven..gewoon ff lenen..je weet tog fisabillilah..moest tog goed zijn voor mensheid you holyness

Ik zag laatst een holyness met een baard van 1 kilometer allerlei gestolen computers in een busje dumpen, als het om computers gaat is alles veroorloofd blijkbaar...
business a tawmat....goed voor de sociale contacten...

bussiness in de hasanat zul je bedoelen, "die heidenen uit europa hebben toch geld zat" :P

haha...uitmelken die hap..zoals oulahlou zei yen3al waldihoum

Dora

trouwens dit is offtopic man...sorry films..kzal me bek houwe