Hoe kan ik cassette bandjes opnemen van stereo naar mijn pc?

Gestart door Samir!, 03/04/2006 om 19:04:10

Samir!

Ik heb paar oude  bandjes die ik graag op mij pc wil hebben, macca ik weet niet hoe dat moet, tis mij wel ooit eens gelukt. Wat heb ik allemaal nodig?
Ik heb hieronder een foto van de achterkant van mijn pc en een foto van de achterkant van mijn stereo. Misschien kan iemand mij vertellen welke kabel waar in moet.








Ik heb ook een printscreen van mijn geluidsinstellingen op mijn pc.


Inuit

ik weet het niet zeker hoor, ben niet zo thuis in de audio.
maar het meest logische lijkt mij om de uitgang van je sterio op de ingang van je geluidskaart aan te sluiten (misschien heb je hiervoor een aparte kabel nodig, maar dat weet ik niet) en dan een tooltje te gebruiken om de audio stream van je geluidskaart op te slaan.

Dora

heb een wonderdraadje voor je ooit gehad van jonas (herinner me trouwens dat ie nog een lied van me tegoed heeft)....jonas kan je zeker verder helpen...

Samir!

Citaat van: Inuit op 03/04/2006 om 19:14:33
ik weet het niet zeker hoor, ben niet zo thuis in de audio.
maar het meest logische lijkt mij om de uitgang van je sterio op de ingang van je geluidskaart aan te sluiten (misschien heb je hiervoor een aparte kabel nodig, maar dat weet ik niet) en dan een tooltje te gebruiken om de audio stream van je geluidskaart op te slaan.

Ik heb er een kabel voor, macca ik wete niet in welke uitgang van mijn pc die moet en in welke uitgang van mijn stereo.

Mijn stereo heeft de volgende uitgangen, md in & md out. De uitgangen van mijn geluidskaarten hebben de volgende kleuren.

zwart
groen
roze
blauw
rood/oranje

Samir!

Een cassettedeck of videorecorder kan meestal rechtstreeks worden aangesloten op de Line In of Auxiliary ingang van de geluidskaart van de computer.


welke kleuren zijn van de line in of auxiliary ingang?

Inuit

Citaat van: Thirelli Films op 03/04/2006 om 19:17:22
Ik heb er een kabel voor, macca ik wete niet in welke uitgang van mijn pc die moet en in welke uitgang van mijn stereo.

Mijn stereo heeft de volgende uitgangen, md in & md out. De uitgangen van mijn geluidskaarten hebben de volgende kleuren.

zwart
groen
roze
blauw
rood/oranje
logischerwijs zou ik zeggen md out en deze moet dan in de ingang van geluidskaart. welke kleur dat is weet ik niet precies, maar in ieder geval niet de groene, want dat is de uitgang. dus ik zou zeggen probeer de rest gewoon 1 voor 1 en dan merk je wel welke het is.

anders kun je, zoals dora al aangaf, jonas ff aanschieten of op het forum van tweakers.net kijken, daar zul je ongetwijfeld een whizzkid vinden die je verder kan helpen, mocht je er niet uitkomen.

Inuit

Citaat van: Thirelli Films op 03/04/2006 om 19:23:52
Een cassettedeck of videorecorder kan meestal rechtstreeks worden aangesloten op de Line In of Auxiliary ingang van de geluidskaart van de computer.


welke kleuren zijn van de line in of auxiliary ingang?
http://nl.wikipedia.org/wiki/Geluidskaart

Hadou


Samir!

;D ;D ;D ;D ;D ;D

Tis gelukt, heb die md out in de line in(blauw) van mijn pc gedaan, en de md in in de line out(groen) van mijn pc gedaan. En het werkt ;D

bedankt allemaal

Inuit

Citaat van: Thirelli Films op 03/04/2006 om 19:36:49
Tis gelukt, heb die md out in de line in(blauw) van mijn pc gedaan, en de md in in de line out(groen) van mijn pc gedaan. En het werkt ;D
ewa mebrouk!

mermi d'3annas ann'sihmma accan?

Samir!

Citaat van: Inuit op 03/04/2006 om 19:39:42
Citaat van: Thirelli Films op 03/04/2006 om 19:36:49
Tis gelukt, heb die md out in de line in(blauw) van mijn pc gedaan, en de md in in de line out(groen) van mijn pc gedaan. En het werkt ;D
ewa mebrouk!

mermi d'3annas ann'sihmma accan?

mermi ma texsem

Hadou

Citaat van: Inuit op 03/04/2006 om 19:39:42
mermi d'3annas ann'sihmma accan?
Wat bedoel je hier mee? ik ken deze uitspraak niet.
(positieve intersse)

Dora

ze3ma een feestje..maar ken die uitdrukking alleen als iemand vraagt wanneer ga je trouwen...dus in plaats van mermi gha tmerced > mermi gha n'si7ma accan

Hadou

accan zijn toch nagels?
ik begrijp hem nog steeds niet..

Komt dat woord ''trouwen'' weer voorbij :(

Dora

anesi7ma accan > onze nagels verhitten..

ze3ma door het eten (couscous bv)