Hoofdmenu

demonstreren

Gestart door Rwezna, 01/04/2006 om 23:48:05

Rwezna

Hey allemaal,

Er verschijnen berichten over politieke gevangenen/ gevangengenomen mensenrechtenactivisten en het verbod op Amazighnamen. Vrijheid is toch zeker het demonstreren waard??

http://www.amazigh.nl/aforum/index.php?topic=8990.0
http://www.amazigh.nl/aforum/index.php?topic=9092.0

Kan iemand uitleggen waarom Amazighorganisaties in Nederland geen demomstraties organiseren? (behalve de twee demonstraties in Den-Haag)

Hoe denken jullie sowieso over demonstreren? Wie vind het de moeite waard, wie niet, wie vind het nutteloos.

Izwan

Citaat van: Rwezna op 01/04/2006 om 23:48:05
Hey allemaal,

Er verschijnen berichten over politieke gevangenen/ gevangengenomen mensenrechtenactivisten en het verbod op Amazighnamen. Vrijheid is toch zeker het demonstreren waard??

http://www.amazigh.nl/aforum/index.php?topic=8990.0
http://www.amazigh.nl/aforum/index.php?topic=9092.0

Kan iemand uitleggen waarom Amazighorganisaties in Nederland geen demomstraties organiseren? (behalve de twee demonstraties in Den-Haag)

Hoe denken jullie sowieso over demonstreren? Wie vind het de moeite waard, wie niet, wie vind het nutteloos.

Ze durven niet. Helaas, er worden geen demonstratie gesubsideerd anders....

Y.assine

#2
Citaat van: Rwezna op 01/04/2006 om 23:48:05
Hoe denken jullie sowieso over demonstreren? Wie vind het de moeite waard, wie niet, wie vind het nutteloos.

Demonstreren is wel degelijk de moeite waard. Maar je moet de boel goed aanpakken.

Je moet eerst (als organisatie) een paar demonstraties organiseren. Om je te laten horen, om de standpunten duidelijk te maken en om de marokkaanse regering onder druk te zetten. Na een paar keer, zullen demonstraties geen tot nauwelijks effect hebben: Mensen worden er moe van. Nee, wat je wel moet doen is als organizatie actie ondernemen. Zoals o.a. de Marokkaanse regering onder (zware)druk zetten, stakingen organizeren, noem maar op. Zo ga je een tijdje door, totdat de onderhandelingen starten.

Met demonstraties alleen kom je er niet.

ameziane

Amazighorganisaties? Dat zijn WIJ, met z'n allen. Het is veel te makkelijk om alles op hen af te schuiven.

Timarzgha

Zo verenigd als wij zijn, zijn ook alle organisaties/instanties die afhankelijk zijn van ons als achterban.
Maw heeft Ameziane groot gelijk, schuif niet telkens af op anderen en wacht niet altijd af op wat anderen voor je willen of gaan doen!

Y.assine

Citaat van: ameziane op 02/04/2006 om 17:35:19
Amazighorganisaties? Dat zijn WIJ, met z'n allen. Het is veel te makkelijk om alles op hen af te schuiven.

Met "Organisatie's"  bedoelde ik eerder iets in de richting van bedrijven*. Amazigh.nl is daar een heel goed voorbeeld van.

* Let op, ik zei niet dat ik specifiek bedrijven bedoelde, maar iets in de richting daarnaar.

Y.assine

Citaat van: Timarzgha op 02/04/2006 om 17:47:23
Maw heeft Ameziane groot gelijk, schuif niet telkens af op anderen en wacht niet altijd af op wat anderen voor je willen of gaan doen!

Precies. Je moet natuurlijk ook zelf wat bijdragen.

groenebriefjes

Citaat van: Rwezna op 01/04/2006 om 23:48:05
Hey allemaal,

Er verschijnen berichten over politieke gevangenen/ gevangengenomen mensenrechtenactivisten en het verbod op Amazighnamen. Vrijheid is toch zeker het demonstreren waard??

http://www.amazigh.nl/aforum/index.php?topic=8990.0
http://www.amazigh.nl/aforum/index.php?topic=9092.0

Kan iemand uitleggen waarom Amazighorganisaties in Nederland geen demomstraties organiseren? (behalve de twee demonstraties in Den-Haag)

Hoe denken jullie sowieso over demonstreren? Wie vind het de moeite waard, wie niet, wie vind het nutteloos.

haalt een demo wat uit? Waar en tegen wie wil je demonstreren? K snap waarom vorige keer ieder1 naar strand ging haha, had k ook moeten doen. Zijn er niks mee opgeschoten. Wat schending van mensen rechten betreft: amnesty. word lid, mail ze plat, stuur alles door naar hun. en dna maar hopen dat ze hun bek opentrekken bij de vn of wat dan ook.

Samir!

#8
Demonstreren is zeker een goed begin, macca zo'n demonstratie moet wel goed onderbouwd worden. En wij moeten het niet alleen daarbij laten. Vorig jaar tijdens de demonstratie in Den Haag waren er maar can 200 mensen gekomen. En het was eerder een stille toch dan een echte demonstratie. Sinds die dag heeft men ook weinig gedaan. Alleen tijdens Marokko Expres wilden de Amazigh organisaties/artiesten niet mee werken omdat de Marokkaanse Ambassadeur die dag Marokko Express zou openen.

En Imazighen van tegenwoordig zijn zielig, ze zeuren alleen maar. Arabieren dit en dat, overheid dit en dat. Ze maken elkaar belachelijk. Imazighen moeten eerst leren weten wat ze willen en doen. En vervolgens leren samenwerken en daarmee hun arrogantie wegschuiven.

Dan kunnen ze misschien een organisatie beginnen wat daadwerkelijk doet waarvoor het bestaat.

Daarnaast moeten ze draagvlak creëren, zodat zij aanhang hebben.


Rwezna

Citaat van: ameziane op 02/04/2006 om 17:35:19
Amazighorganisaties? Dat zijn WIJ, met z'n allen. Het is veel te makkelijk om alles op hen af te schuiven.

&

Citaat van: Timarzgha op 02/04/2006 om 17:47:23
Zo verenigd als wij zijn, zijn ook alle organisaties/instanties die afhankelijk zijn van ons als achterban.
Maw heeft Ameziane groot gelijk, schuif niet telkens af op anderen en wacht niet altijd af op wat anderen voor je willen of gaan doen!

Lijkt me geen gekke taak voor een organisatie dus er word niets telkens afgeschoven. Nogal chaotisch als individuen gaan demonstreren, t is overzichtelijker wanneer organisaties deze mensen verenigen wat inderd van beide kanten moet komen.

Timarzgha

#10
Citaat van: Rwezna op 03/04/2006 om 02:29:37
Citaat van: ameziane op 02/04/2006 om 17:35:19
Amazighorganisaties? Dat zijn WIJ, met z'n allen. Het is veel te makkelijk om alles op hen af te schuiven.

&

Citaat van: Timarzgha op 02/04/2006 om 17:47:23
Zo verenigd als wij zijn, zijn ook alle organisaties/instanties die afhankelijk zijn van ons als achterban.
Maw heeft Ameziane groot gelijk, schuif niet telkens af op anderen en wacht niet altijd af op wat anderen voor je willen of gaan doen!

Lijkt me geen gekke taak voor een organisatie dus er word niets telkens afgeschoven. Nogal chaotisch als individuen gaan demonstreren, t is overzichtelijker wanneer organisaties deze mensen verenigen wat inderd van beide kanten moet komen.
Naar mijn weten bestaat er geen enkele organisatie is ons vergetenwoordigd op welk vlak dan ook.
Daarom snap ik dus niet waarom mensen telkens die fictieve organisaties er bij halen?
Ze bestaan niet, en die clubjes die er zijn stellen niets voor in vergelijking met de organisaties van bv de koerden turken en andere allochtonen groepen.
Een organisatie die we wat kwalijk zouden kunnen nemen, moet nog komen want de huidige clubjes(websites en feestjes) kun je niets verwijten.

Rwezna

Citaat van: Timarzgha op 06/04/2006 om 04:40:09

Naar mijn weten bestaat er geen enkele organisatie is ons vergetenwoordigd op welk vlak dan ook.
Daarom snap ik dus niet waarom mensen telkens die fictieve organisaties er bij halen?
Ze bestaan niet, en die clubjes die er zijn stellen niets voor in vergelijking met de organisaties van bv de koerden turken en andere allochtonen groepen.
Een organisatie die we wat kwalijk zouden kunnen nemen, moet nog komen want de huidige clubjes(websites en feestjes) kun je niets verwijten.


Organsiaties zijn er dus wel, je voelt je gewoon niet vertegenwoordig. En wat de demo’s betreft, ik verwijt het ze nu niet, ik vraag het me nu nog af .

Maar wanneer ik ze eenmaal verwijt, mij mbt een belangrijk onderwerp onvertegenwoordigd te voelen, is dat mijn recht. Ze noemen zich toch Amazighorganisaties, je zou verwachtten dat je je vertegenwoordigd volet en moet daarom vooral je kritiek leveren, misschien kan dat helpem Want de ideale organisatie is er misschien niet, maar een organisatie kan het worden of het kan nog komen.
Er zijn overigens dingen die ik wel waardeer (ook de feestjes en de websites)

Jasmijn

Citaat van: Thirelli Films op 02/04/2006 om 23:31:54
Demonstreren is zeker een goed begin, macca zo'n demonstratie moet wel goed onderbouwd worden. En wij moeten het niet alleen daarbij laten. Vorig jaar tijdens de demonstratie in Den Haag waren er maar can 200 mensen gekomen. En het was eerder een stille toch dan een echte demonstratie. Sinds die dag heeft men ook weinig gedaan. Alleen tijdens Marokko Expres wilden de Amazigh organisaties/artiesten niet mee werken omdat de Marokkaanse Ambassadeur die dag Marokko Express zou openen.

En Imazighen van tegenwoordig zijn zielig, ze zeuren alleen maar. Arabieren dit en dat, overheid dit en dat. Ze maken elkaar belachelijk. Imazighen moeten eerst leren weten wat ze willen en doen. En vervolgens leren samenwerken en daarmee hun arrogantie wegschuiven.

Dan kunnen ze misschien een organisatie beginnen wat daadwerkelijk doet waarvoor het bestaat.

Daarnaast moeten ze draagvlak creëren, zodat zij aanhang hebben.



Mee eens! demonstreren, organiseren, onderbouwen, uitbouwen, relevante saamhorigheid (anti-ego) creeren en een duurzaam draagvlak opperen. Dat is resultaatgericht werken.

Timarzgha

Citaat van: Rwezna op 06/04/2006 om 22:25:57
Citaat van: Timarzgha op 06/04/2006 om 04:40:09

Naar mijn weten bestaat er geen enkele organisatie is ons vergetenwoordigd op welk vlak dan ook.
Daarom snap ik dus niet waarom mensen telkens die fictieve organisaties er bij halen?
Ze bestaan niet, en die clubjes die er zijn stellen niets voor in vergelijking met de organisaties van bv de koerden turken en andere allochtonen groepen.
Een organisatie die we wat kwalijk zouden kunnen nemen, moet nog komen want de huidige clubjes(websites en feestjes) kun je niets verwijten.


Organsiaties zijn er dus wel, je voelt je gewoon niet vertegenwoordig. En wat de demo’s betreft, ik verwijt het ze nu niet, ik vraag het me nu nog af .

Maar wanneer ik ze eenmaal verwijt, mij mbt een belangrijk onderwerp onvertegenwoordigd te voelen, is dat mijn recht. Ze noemen zich toch Amazighorganisaties, je zou verwachtten dat je je vertegenwoordigd volet en moet daarom vooral je kritiek leveren, misschien kan dat helpem Want de ideale organisatie is er misschien niet, maar een organisatie kan het worden of het kan nog komen.
Er zijn overigens dingen die ik wel waardeer (ook de feestjes en de websites)

Zoals je ziet ben ik dus niet zo op de hoogte, ik heb inderdaad nooit het gevoel gehad vertegenwoordigd te worden.
Maar zoals ik zie ben ik niet de enige en dus mogen die zogenoemde organisaties zich afvragen waarom wij dat zo zien en voelen.
Iets doen zij dan ook fout, of ze bij machte zijn of niet iets een ander.
Vooralsnog denk ik dat ze te klein zijn, niet doeltreffend (op vlak van vertegenwoordiging) en ik vraag me af of dat uberhaupt wel hun uitgangspunt is.
Ik kan ze niet prijzen voor hun feestjes en dans gezelschappen maar dat is een kwestie van, ieder zijn mening
Ik geloof in feesten na je doelen te hebben bereikt en niet andersom namelijk ;)

athsaynou

Citaat van: Rwezna op 01/04/2006 om 23:48:05
Hey allemaal,

Hoe denken jullie sowieso over demonstreren? Wie vind het de moeite waard, wie niet, wie vind het nutteloos.


Het is belangrijk om te weten in welk land je demonstreert, geeft het gehoor aan dergelijke demonstraties. Ik zelf ja, ik ga voor de demonstraties, beter dan helemaal niets doen. En zo laten we onze stem horen, dat we het er niet mee eens zijn!

In Frankrijk heeft het in iedere geval geholpen, tientalle studenten demonstreerden tegen de wet die Villepin wilde werkgevers tot het werven van jonge arbeidskrachten aanzetten via de wet op de eerste arbeidsovereenkomst (CPE). Die stelde hen in staat zich indien gewenst weer op een eenvoudige wijze van de jonge krachten te ontdoen.
Talrijke en massale demonstraties brachten Chirac er maandag toe het wetsvoorstel van zijn premier, Dominique de Villepin, alsnog te torpederen. Chirac stelde maatregelen in het vooruitzicht om ongeschoolde jongeren aan het werk te helpen.