berbers die zaama arabisch praten

Gestart door Laazib, 11/01/2000 om 11:06:52

ithri

Azul,

We leven in 2000,we weten hoe de wereld van de moslims uit ziet,we kennen moslims in arabia maar er zijn moslims ook in indonisie, iran, turkije,pakistan,afghanistan rusland en noem maar op, het zijn allemaal landen waar ze geen arabisch praten,er is mischien 0.5% van de bevolking die arabisch praten. omdat ze geen arabieren begrijpen ze de islam niet goed???? die is het grotste onzin die ik ooit heb gehoor, er zijn erg veel bronnen waar je mee de islam kent leren kennen zonder arabisch te kunnen,en dit beeld van denken is puur het beeld van alawieyen die nog steeds de macht in marokko hebben, aythma souysma word eens wakker en denk eens na,wat deze families met ons cultuur, geschiedenis,taal, bestand van amazigh in marokko,welke manieren ze ons wilde wegjagen uit marokko, er was een optie in de jaren 60, en die was als volgt laat irrieffieen naar duitsland, nederland en belgie gaan en soussa naar frankrijk, ze zullen daar een tijd brengen dat ze hun afkomst gaan vergeten, maar helaas voor ze is het niet gebeurt, het volgende is gebeurt de imazighen werden er beter van en hier waren de mensen uit het westen van marokko erg jaloers op, en beginnen ze hun kinderen te sturen, naar europa, en willen ze ook toe geven wat ze fout hebben gedaan, ze willen het niet toegeven dat we er beter van gaan worden , nee hoor dat hun positie in marokko stand blijft houden, dus puuuuuuur om eigen belang.met andere worden ze laten ons bekvechten dat arabisch de voortaal moet zijn terwijl zij alleen frans met hun kinderen praten, denken jullie broeders dat zij zomaar hun kinderen frans laten leren, nee ze hebben de arabische taal niet geaccepteerd en hier door gaan ze met hun kinderen frans praten, Dus aythema soythma wees eens blij dat we nog ons eigen taal praten die al euwen op deze aarde is,en ga echt niet tegen alkaar zitten zeggen dat we arabisch moeten kennen om de koran goed te begrijpen dit is echt een laag excuus,er zijn erg veel mogelijkheden op deze aarde om de koran goed te begrijpen zonder arabisch te kunnen lezen en schrijven en zeker te begrijpen.

Tenniemiert Ithri

hassan vandaag

weet je we je wat ik spuug op jou!! wat denk je wel dat je bent! en dat noemt zich een moslim!
nou ik vind dat je gewoon niet spoort!
kijk ik ben een riffie en daaar ben ik heeel trots op
maare ik spreek het thamazight niet dat vind ik wel jammer!
ik spreek alleen arabisch dat komt weer door dat we in tetouan woon11
OKE !!!!!!
Citeerweet je wat ik echt ziek vind? sommige berbers die net doen of ze geen berbers praten en bijna alleen arabische woorden gebuiken. meestal bakken ze er ook geen reet van!!!!!. wat denken die idioten wel????? IK SPUUG OP ZE
dit is mijn laatste bericht ik ga weer naar de les.

beslamaaaaaaa imazighen

hassan vandaag

ooooh ja!
wat ben jij een koe zeg!
CiteerAzul,
Teneerste Het zijn geen Berbers maar Imazighen.
A.h.w. Berbers betekent in het Arabich Barbaren (Barabira).
Volgens mij dat is de reden waarom sommige Imazighen arabisch zaama praten. Ze willen niet
Barbaren genoemd worden.

Groeten aan alle Imazighen,
Ahmed

HASSAN VANDAAG

heeee azul!!
jij noemt jezelf een goede moslim he??
maar hoe kan iemand nou een goede moslim zijn terwijl hij mensen haat????????
nou ik denk niet dat zulke laagdenkende mensen of hoe je ze ook wil noemen hiervan terug hebben!!!!!!
AZZUKKEL!!!
CiteerAzul,

Beste Misbah,

Ten eerste wil ik toegeven dat ik een grote hekel heb aan “Imazighen” die 3arabisch praten in plaats van ons Tamazight.
Dat 3arabisch ons helpt om ons godsdienst te leren, vind ik een domme argumentatie! (ga dat zelf na!)
Ik ben een goede moslim,
Ik praat Tamazight,
Ik versta jou 3arabisch niet,
Ik wil niks te maken met 3arabisch.
Thnemmirth,
Hammu u Namir

hassan vandaag

heeeeee ik vind dit toch zo zielig je moet blij zijn dat de arabieren er zijn want zij zijn diegene die de islam hebben geintroduceerd oke??
zonder hen ging je nog naar de kerk oke??
of was je een jood
maar alhamdoelillah zijn de meeste marokkanen alleen moslim bij naam en niet in daden !1hou je bezig met de islam en niet met onzin want daar hebben
jullie het over ik reageer hier op omdat ik het echt ONZIN !!!!!!
CiteerMisbaah,
ffffffffffffffffffffffff,
Ik haat Arabieren omdat ze het land van mijn Voorouders bezetten.
Ik haat Verraders omdat ze de Bezetters steunen.

Bokous

Azul Imazighen,

Hassan,
Ik begrijp van jou bericht dat je een slachtoffer bent van de Arabiseringsprocess in Marokko.
Ik heb een opmerking, voordat je op iemand gaat reageren moet je eerst zijn berichten lezen. Dus ga aub mijn berichten lezen, en daar vind je antwoord op jou opmerking.

Thnmmirth
Hammu u Namir

Hetler

Hassan,
Val maar dood.
Als ik de macht in Marokko zal krijgen, zal ik je eerste afmaken voor de Arabieren.
Je bent Dom, verrader, Kloodzak,
Idioot,....

Hetler,

Hassan,
Je bent natuurlijk geer refi, er zijn geen Irifian
die landveraders zijn.

Geloof me, Ik wil je bleod drinken en je vlees
op eten.

Dood aan de Arabieren en de Veraders.

Hetler

Hassan,
Ga maar je zelf afmaken, want je bent een
Kanker in de amazigh lichaam.

Hetler

Hassan vandaag,
ik hoop dat vandaag je laatste dag is.
Ik hoop dat je morgen er niet meer bent.

TAMAZGH IS VAN IMAZIGHEN, ROT OP NAAR SAOEDIE ARABIE, KOLONIST.
IK HAAT JE EN IK HAAT ALLE ARABIEREN IN DEZE PLANET.
ALS IK EEN AMERIKAAN WAS DAN HAD IK ALLE ARABEREN
AFGEMAAKT.
DOM KANER, BEGRIJP JE NU WAT IK BEDOEL.

hetler

Hassan,
Je hebt saoedie arabie het land van je voorouders,
maar wat zoek je in ons land, Kanker.

Kanker, laat onze Amazigh lichaam vrij en wegwezen naar het land van Domheid en de kamelen.

Hetler

HASSAN,
Ik wil je nu dood schieten, maat het kan helaas niet.
Waar woon je, ik kom morgen om je te begraven.

Hetler

Webmester a Yoma,
Ik ben zeer kwaad op de kanker die ons land besmet.
I.p.v. om zijn excuses te beden voor wat ze door de geschiedenis heen ons hebben misdaan, ze hij ons nog aan te vallen.

Overaal in de wereld worden bezetters en veraders
afgemaakt, van daar dat ik hem wil zijn vlees op eten.
En lager straf voor deze kanker is er niet.
waner ik hem ga afslagen, zullen we THWIZA doen om zijn vlees samen op te eten.
eten van de ARabier is gezoende.

Yuba (Gast)

Azul Xawem Suyethma  ad AYethm,

Eerlijk gezegd het is wel verbazend werkend dat de web master bepaalde ontoelaatbare uitingen vrijspel geeft hier in dit forum.

Ik heb altijd begrepen dat men enkel zijn mening mag uiten, maar dan conform de gestelde huisregels om deel te kunnen nemen in welke forum dan ook. Maar wat ik daarboven las was best wel EXTREEM Om zulke reactie plaats te gunnen tussen de andere waardevolle reacties.

Beste Imazihgen & Thimazghin!

Het is Inderdaad begrijpelijk dat men af en toe vanwege de woede, teleurstelling en onvrede zijn/haar reacties vorm geeft door middel van ietwat of zeer onbevredigend uitspraken of meningen. Maar het is geen reden om mekaars meningen aan te vallen door een controleerbare  apathische-reactie die meer uit de emotie dan uit het moraal is uitgeperst.

Het is waar dat onze geschiedenis harde en afschuwelijke tijden heeft gekend, maar laten we AUB nu ons een keertje leren van het verleiden en de irritatie van de ongeneselijke wond propberen te sussen en te negeren. Het is nu nodig om anders te gaan na en vooruitdenken om onze identiteit&cultuur beter te gaan vertegenwoordigen dan ooit, nu dat er gebleken is dat onze cultuur aardig wat Zonen en Dochters heeft gebaard die wel degelijk bellovende toekomst zullen gaan realiseren!

Thanemmirth

Ahmed

beste rachida  jullie zaak is even als de soussa  een verloren zaak ik heb gehoord dat , neem me voor al niet kwalijk ik heb ook maar horen zeggen dat de atlas het vooral van de prostitutie moet hebben  meschien  heef het arabisch zo zijn intree gemaakt in de atlas tjaa en daar doe je natuurlijk weinig aan he