Bescherm Joden en vermoord Imazighen

Gestart door Aqsil, 03/05/2004 om 22:08:47

Aqsil

In 1940 heeft Koning Mohammed 5 Imazighen van Rif gekozen om te vechten tegen Hitler. Meer dan 12 000 Imazighen zijn daarbij omgekomen.
Arabieren mogen van de koning niet voor Europa vechten, want hun leven is belangrijk.
Koning Mohammed 5 heeft zelfs de Joden beschermd van Hitler. De Joden in Marokko zijn deze koning dankbaar dat hij ze niet aan Hitler heeft geleverd.
Maar Imazighen moeten van Mohammed 5 wel vechten tegen Hitler en duizenden zijn daarbij omgekomen.

Deze gegevens heb ik gehaald uit een het boek geschiedenis van Marokko en een aflefering van NOVA.

RIF_ZORO

#1
Verhaal van een ARIFI die tijdens de Tweede Wereldoorlog in Nederland (Zeeland) meegevochten heeft tegen de Duitse bezetters. In 1939 werd hij opgeroepen door de Marokkaanse koning Mohamed V om -namens Frankrijk- te vechten tegen de Duitsers in Zeeland (NL).

ja ..voor meer informatie : klik hier en luister in t tamazight :

http://cgi.omroep.nl/cgi-bin/streams?/nps/maroc/interview_bendaoud.rm



abrid

#3
En wat deed ie met Joodse Imazighen? ;)

Massugrada

#4

CiteerEn wat deed ie met Joodse Imazighen? ;)

daarom zijn ook de JODEN de vijanden van Tamazgha

Masja

#5
huh...? dus vijanden v. zichzelf! :)

razafa

weet iemand hoeveel nederlandse soldaten zijn omgekomen tijdens de tweede wereld oorlog??????
ik heb het puur over de soldaten dus niet over de verzet strijders en zo..
mischien weet masja dat??

Massugrada

#7
al eeuwenlang hebben de Joden TAMAZGHA in de greep.......ZOWEL DE ARABIEREN ALS DE JODEN HOREN NIET IN TAMAZGHA THUIS......en ook de NEGERS/MULATTOS NIET

slechts WARE IMAZIGHEN van het CROMAGNON RAS

Masja

#8
daar gaan we weer hoor

Massugrada

#9

Citeerdaar gaan we weer hoor

voel je je aangesproken ofzo??

Masja

#10
nee hoor, nooit!

Masja

#11

Citeerweet iemand hoeveel nederlandse soldaten zijn omgekomen tijdens de tweede wereld oorlog??????
ik heb het puur over de soldaten dus niet over de verzet strijders en zo..
mischien weet masja dat??

er zijn vooral veel nederlandse (ook amerikaanse en engselse en enkele "verdwaalde duitsers)  soldaten omgekomen in Indonesie tijdens de japanse bezetting (deze japanners deden wat wreedheid betreft niet onder voor de duitsers)

razafa

#12
mijn vraag ging over de omgekomen nederlandse soldaten tijdens de tweede wereld oorlog in nederland, tijdens de verdedeging van hun land??

Masja

#13
volgens mij is toch de kon. familie "gevlucht" naar engeland (gelijk al trouwens vanaf het begin, dus gewoon land in de steek gelaten eigenlijk, een kapitein verlaat nooit zijn schip als het goed is!)dus volgens mij is er totaal niet gevochten
het was een verrassingsaanval v.d. duitsers, europa was niet eens goed bewapend (ook vanwege de niet-aanvalsverdragen was niemand erop berekend )
hitler was een slim ventje

de marokkaanse soldaten hebben toch in naam v.d. fransen gevochten?

razafa

#14
dat bedoel ik nou het is nooit gebeurd dat een land is binnengevallen en geen een soldaat is omgekomen.
maar weten de mensen dit ????????????