Hoofdmenu

allal el fasi

Gestart door anoul-nador, 16/03/2006 om 22:50:33

anoul-nador

ik heb wel eerder van hem gehoord!

maar wat voor verschikkelijke dingen heeft hij ons ook alweer precies aangedaan!!??

ik dacht dat altijd hassan 2 de ergste amazigh-hater was, maar het schijnt dus die el fasi te zijn

kan iemand mij misschien hier meer over vertellen

mijn dank is GROOT !

Amshoom Style ⴰⵎⵛⵓⵎ ⵚⵟⴰⵢⵍ

Ik denk dat hij raadgevingen heeft gedaan in de aard van: laat die imazighen migreren om of het land in te palmen of de inkomsten ervan voor hun belangen te gebruiken.

Ik weet er ook niet echt het fijne van maar het heeft er alleszins iets mee te maken

idd schuldig aan smeerlapperij

athsaynou

#2
Wat precies weet ik niet, misschien kan iemand meer vertellen die meer over de geschiedenis en politieke kwesties afweten?
Allal Al Fassi was de leider van de Partij van Onafhankelijkheid (Hizeb al lstiqlall). De partij kwam met een uitvoerig programma van hervormingen, maar eiste niet direct de afschaffing van het protectoraat. 

Memma

#3
Citaat van: Taghrawla op 22/03/2006 om 15:28:41
maar eiste niet direct de afschaffing van het protectoraat. 

Was dat misschien reden dat de linkervleugel van de partij zich afscheidde en  o.l.v. Ben Barka de partij UNFP ontstond? Of waren er andere onenigheden binnen de partij?

Amshoom Style ⴰⵎⵛⵓⵎ ⵚⵟⴰⵢⵍ

#4
ik ving daarnet toevallig op de televisie op dat een lid van diezelfde istiqlal partij de achternaam el fasi draagt.


wat valt het woord 'democratie' dan toch vaak uit de mond van die aaseters

marokko wordt geruïneerd door die corrupte arabieren met hun afgrijselijke smoelen. als er een bijeenkomst is zie je zo van die uitgestrekte tafels.
waarvan de analfabete kleine man het gelach betaalt.

ik denk dat china zelfs niet zoveel politiekers telt die het land plunderen

gewoonweg een schande