Hoofdmenu

In aktie

Gestart door Rechtvaardig, 04/02/2001 om 20:15:53

Rechtvaardig

Azul Felawen

Die oude man had het nog er over op radio5.
Waarom moet een oudere vrouw 275 gulden betalen voor een tolk, als ze naar de consulaat moet gaan terwijl 90% van de marokanen van amazigh afkomst is.

Laten we ze weten dat de maat zo vol is.
Dit is toch niet eerlijk voor een democratisch staat.

Wat denken jullie er van???

Yurman (Gast)

#1
AZul:)

De Maat is zeker vol Ayouma:-(....onze ouders hebben dit wel gepikt..maar er moet verandering in komen...dit kan gewoon niet....ze onderdrukken ons zelfs hier in nederland...maar dit keer hebben ze 00% kans

Thannemirt

tagamoust

#2
Ja, ik flip ook elke keer weer als ik dit soort onrechtvaardigheden hoor. Het is toch eigenlijk niet te geloven dat we dit over ons heen laten komen.

En dat handjevol op het consulaat vertegenwoordigd dan ze3ma de marokanen in Nederland. We moeten ons diep zeer diep schamen.

Maar hoe kunnen we hier iets aan doen, zonder dat mijn paspoort gekenmerkt wordt? Ik weet dus absoluut niet de weg in juridisch maroc.


Wacht even

#3
Ik was een keer bij de Marokkanse consulaat in Amsterdam en daar was een jongen die geen Marokkaanse woord spreekt. Die man in de consulaat spreekt alleen maar Marokkaanse (geen Tamazight en geen Nerderlands) en die arm jongen spreekt Tamazight en Nerderlands.
En die jongen wil gehoolpt worden, maar hoe....als ze elkaar niet verstaan.
Ik vind het onacceptabel dat de overheid hier alleen maar de Arabieren  toestuurt.

hoelang blijven ze ons onderdrukken, discrimimeren en verwaarlozen. :(  :-(

amazigh (Gast)

#4
Gelukkig ben ik niet de enige die problemen heeft met de houding van de Marokkaanse consuls. Ik heb een paar jaar geleden mezelf voorgenomen om mij daar niet meer voor de gek te laten houden. Ik ben bij mezelf te rade gegaan welk nut het Marokkaanse consulaat in deze fase van mijn leven had en de conlusie was: helemaal niets.

Mijn Arabisch is zeer slecht. dit is niet omdat ik dom ben maar omdat ik in deze fase van mijn leven geen behoefte heb om het Arabisch te leren. Verder ben ik ook in het bezit van de Nederlandse nationaliteit. De laatste keer dat ik op het Marokkaanse consulaat was heb ik in een thmazight/nederlandse mix mijn paspoort laten verlengen. In mijn achterhoofd wist ik dat ik niets te verliezen had. Het ergste wat ze kunnen doen is mijn Marokkaanse pasoort afnemen en dat mogen ze. De behandeling duurde wel langer dan normaal maar ik had aan het eind van de middag mijn paspoort verlengd zonder maar 1 woord Arabisch te hebben gepraat en daar ben ik nu nog zo trots op dat ik niet kan wachten tot mijn Marokkaanse paspoort weer verloopt. Ik hoop uiteraard dat het tmazight tegen die tijd een erkende taal is.

Faisal

#5
een advies voor jullie ,GA ARABISCH LEREN.
dat is de oplossing voor dit probleem.
waarom moeilijk doen als het makkelijk kan.

p.s.... blijf hopen dat ons maat niet vol wordt,want dan hebben jullie een GROOT probleem.

ithran

#6
Wat ga jij doen faisal heel hard schreeuwen of zo.
Je hebt teveel olvarit gegeten en danone.
Wat ga jij doen dan.
Je hebt geen identiteit,je bent nog arabier noch amazigh,noch nederlander.
Ga jij eerst arabisch leren.
Ik wil het Arabisch wel leren maar dan ben ik bang dat ze me op het consulaat niet begrijpen.

Faisal

#7
ik ga een dienst voor jullie doen,ik ga met een vuurvlammer naar de consulaat in Rotterdam,en ik steek de boel in brand.

copieer dit 4 keer,ga dit halen van Rabat,deze pasfoto's zijn niet goed.ongeloofelijk.




kippus (Gast)

#8
Het verbaasd mij dat er nog mensen zijn die op Faisal reageren.
Zijn berichten zijn achterlijk en kinderlijk.

igwentje

Zeker worden wij hier onderdrukt door hun maar een ding zie je over het hoofd. We leven in een democratische land maar het Marikkaanse consulaat wordt door Marokkaanse aurotiteiten geplaats in Nederland om ons te dienen. In Marokko worden we niet eens  rechtvaardig gediend waarom verwacht je dat dat hier wel gebeurd. We kunnen er lang over praten maar wie zijn wij, het volk. Wij zijn niet bekend of we staan niet in de tweede kamer meeste van ons zitten nog op school onze stem telt niet. Alles wat we kunnen doen is onze school afmaken en ze met wijsheid en ons eenheid te boven komen.
Igwentje