Utrechtse burger is achterlijk

Gestart door Sa3ieD, 07/03/2006 om 23:02:03

sienia

Citaat van: Tamza op 18/04/2007 om 16:31:03
Citaat van: TheCFO op 18/04/2007 om 16:02:40

(en ff serieus voor mijn imago met me aan de haal gaat: Ik ben politiek-economisch misschien behoorlijk rechts,maar eigenlijk meer een libertarier. Ik ben voor een volledig vrij verkeer van geld, goederen en mensen. Ik ben gewoon tegen staatsdwang, want De Staat is uiteindelijk een man met een geweer, altijd en overal. )

Maak je geen zorgen om je reputatie; d'r lopen hier meer libertariers rond dan je denkt. Sa3ied, mn broertje, is er 1 van. En ik ben trots op die aap, hij had de nutteloosheid van betaald welzijnswerk niet beter en overtuigender kunnen verwoorden.


Apin, met deze overtuiging zal je zus blij zijn!

Welzijnswerk vind ik zoals het nu overwegend gaat vrij nutteloos, de redenen zijn bekend. Ik zou het graag anders zien en denk ook dat het anders kan.

Hadou

Citaat van: Sa3ieD op 18/04/2007 om 16:37:10.

Bovendien wordt er altijd vanuit gegaan dat een HBO opgeleidde opbouwwerker dingen wel weet, bepaalde expertises beheerst. Maarja wanneer je met mensen werkt is iedere situatie anders en draait het vooral om inlevingsvermogen en ervaringen, ik zie bijv. dat SCW'ers meer ervaring hebben met rapporten en verslagen opstellen dan daadwerkelijk ervaring met de doelgroep. Ik vraag me dan ook af wat uberhaupt het nut is van een opleiding SCW.
Hier noem je wat ! Het klopt allemaal.
Is dit jouw eigen conclusie , theorie, logica of wordt er ook over gediscuseerd / gedoceerd in jouw opleiding (politiek toch) ?

Ik kan mij aardig invinden in jouw verhaal.
Ik was ook bezig met het één en ander aan het opzetten voor de Marokkaanse gemeenschap  in een kleine Gelderse gemeente, waar ook jongeren ontspoorden etc.
Het feit bleef dat ''ik'' niet de juiste opleidingen en diploma's om van die projecten een baan van te maken.
Ik ben technisch opgeleid. 2 x MTS. elektrotechniek en meet & regeltechniek , procestechniek. Opleidingen die ik na LTS voortgezet heb.
Maar goed:
Toen ik een zelforganisatie opzette samen met een paar mensen en in samenwerking met Moskee vereniging een paar projecten ging begeleiden, stuitten wij altijd op die beleidsmedewerkers en welzijnswerkers.
Ze hielpen ons wel, maar eigenlijk hielpen wij hun. Met ideeen , organiseren, bemiddelen enz.
Zij hadden de juiste papieren voor het werk. En wij waren maar hulpjes , vrijwilligers en ongekwalificeerd voor dat werk. Dus als wij iets voor elkaar wilden krijgen, dan was het : ga naar ''die'' toe.. en ''die'' zegt weer : nee , ga naar ''hun'' toe..
Op gegeven moment werd het voor mij en voor mijn collega's niet meer leuk gemaakt. ( vergeet niet dat wij allemaal een full-time baan hadden). Ook de doelgroep waar voor wij ons (wilden )inzetten, keerde zich tegen ons. Omdat wij toch niet in slaagden om de poorten te forceren voor hun. men ging zelfs ons beschuldigen van subsidie ontduiking enz. Dat was absoluut niet het geval. ( het koste mij en anderen eigen geld en tijd, niet dat ik het erg vind, het was een leerzame periode, dat heb ik overgehouden).

Wij bleven de burgemeester, wethouders en die beleidmakers, politie nog altijd van ( gratis en vrijwillig) advies voorzien. Nog steeds. ( ik ben terug getrokken, ik woon daar niet meer).

Maar het werd wel harder en harder voor de jongeren, ouderen en hulpbehoefenden ( ook andere allochtonen en autochtonen hielpen wij graag) .
De jongerencentrum is gesloten. Er zijn geen jongerenwerkers meer werkzaam in dat stadje en de ouderen en anderen kunnen nergens meer kloppen voor bijv.  hun ( administratieve) problemen. ( dat moeten ze weer naar hun kennissen en famillie. ( de meesten willen liever een onbekende hulpverlener, wegens privacy).

maar ondanks alles.. verwacht ik niet dat Marokkanen en anderen zich gaan verenigen om een front te vormen tegen dit beleid, die nu overal in NL gehanteerd wordt.

Sa3ieD

Citaat van: Hadou op 18/04/2007 om 21:46:20
Hier noem je wat ! Het klopt allemaal.
Is dit jouw eigen conclusie , theorie, logica of wordt er ook over gediscuseerd / gedoceerd in jouw opleiding (politiek toch) ?


Ja politicologie. Maar politicologie is erg abstract, je kunt weinig lijnen trekken met de werkelijkheid. Ik word gek van de onzinnige dingen die wij moeten lezen, voor morgen moet ik een stuk inleveren over een discussie (via een aantal artikelen) van een boek waarbij de 3 schrijvers kwantitatief (cijfermatig onderzoek) en kwalitatief onderzoek samen nemen en zeggen dat deze in essentie weinig van elkaar verschillen. Het draait dus veelal over HOE je over dingen moet denken en HOE je bepaalde zaken moet onderzoeken. Aangezien er 1000 en 1 visies zijn op de maatschappij en hoe actoren elkaar beinvloeden weet je na afloop van deze studie eigenlijk alleen hoe zinloos sommige wetenschappen (lees: sociale wetenschappen) zijn. Had ik maar iets praktisch gestudeerd.

Hadou

Maar goed, in iedere geval zal een advies van politicoloog ( of iemand die er aan afgestudeert is) zwaarder wegen dan van een burger of een persoon uit de praktijk.
En daar moeten wij maar mee leven.