de ideale slavin

Gestart door Massugrada, 15/05/2004 om 13:03:22

Dora

Citeerdaar hebben we over zo'n 100 arabische leiders en 5000 mensen die werken in de regering. en zo'n 20.000 mensen die gehersenspoeld zijn door de machthebbers.
dat heb jij dan ff goed uitgezocht jongen :)...kunnen we de 20.000 mensen kwalijk nemen??....worden wij soms ook niet gehersenspoeld door de media?? >> is het niets onze taak om die mensen juist een eerlijke beeld te laten zien in plaats van ze uit te schelden?? >> ik verwijt alleen de 100 waar jij het over hebt...

Yugurthen

maar er leven 1.5 miljard islamieten.

E3ber_Tastite

Je kan zeggen wat je wilt, maar de gemiddelde arabier denkt gewoon dat de amazigh dom is, omdat hij vanuit het platteland komt. En ze denken dat ze slimmer zijn omdat ze in de steden zijn opgegroeid.

Yugurthen

Citeerdat heb jij dan ff goed uitgezocht jongen :)...kunnen we de 20.000 mensen kwalijk nemen??....worden wij soms ook niet gehersenspoeld door de media?? >> is het niets onze taak om die mensen juist een eerlijke beeld te laten zien in plaats van ze uit te schelden?? >> ik verwijt alleen de 100 waar jij het over hebt...

dat gaat moeilijk omdat ze als jongs af aan in school zitten en horen alleen over arabieren. en zitten wel zo'n 20 jaar op shool dus dat gaat moelijk.

Yugurthen

en er komen steeds meer mensen die denken dat ze arabieren zijn

Dora

CiteerJe kan zeggen wat je wilt, maar de gemiddelde arabier denkt gewoon dat de amazigh dom is, omdat hij vanuit het platteland komt. En ze denken dat ze slimmer zijn omdat ze in de steden zijn opgegroeid.
wij imazghen moeten niet het vingertje de andere kant op wijzen maar naar ons zelf..waarom?? ga eens naar een willekeurige amazigh en vraag wat hij weet over de geschiedenis/amazigh kwestie...hij zal je voor gek verklaren en zal zeggen..wij zijn allen moslims..dus laat ons met rust...

de amazigh zelf is niet eens bewust >> hoe kan je een arif republiek verwachten als je eigen volk niet eens achter je staat...ik denk dat we dat eerst maar eens moeten veranderen >> want geloof me als heel marokko op de 3% na die van arabisch kom af is, in opstand zouden komen >> dan zouden ze never nooit het kunnen overleven om ons nog te onderdrukken >> het is nou eenmaal zo dat de amazigh zich erbij heeft neergelegt en zichzelf als "arabier" ziet....ik strijd liever voor een bewuste amazigh volk...

Badrtje

CiteerJe kan zeggen wat je wilt, maar de gemiddelde arabier denkt gewoon dat de amazigh dom is, omdat hij vanuit het platteland komt. En ze denken dat ze slimmer zijn omdat ze in de steden zijn opgegroeid.

De grotste gedeelte van Marokko heeft altijd op het platteland geleeft, de grootste gedeelte van de Arabieren ook.
Maar ja het is jou bekrompen denk wijze niet de mijne....gelukkig maar.

Yugurthen

maar hoe zit het dan met casablanca en marrakech en fes

E3ber_Tastite

geef het nou maar gewoon toe jongen. De arabieren en de Imaighen zullen altijd op een gespannen voet met elkaar leven. De een wil niets van de ander hebben, dat is gewoon zo, of leef je soms in een fantasyworld. Tamazgha is bezet door de arabieren, hoe denk jezelf dat de imazighen over de arabieren gaan denken en andersom natuurlijk ook.

Of wil je zeggen dat Tamazgha niet bezet is door de arabieren.

Badrtje

Citeermaar hoe zit het dan met casablanca en marrakech en fes

Casa zit vol met swassa, Marrakesh vol met swassa en Saharawa en tja Fes is van oorsprongwel een Arabische stad, maar is dat erg?

Dora

CiteerDe grotste gedeelte van Marokko heeft altijd op het platteland geleeft, de grootste gedeelte van de Arabieren ook.
Maar ja het is jou bekrompen denk wijze niet de mijne....gelukkig maar.
hohoho..hij heeft wel degelijk gelijk >> dat is de denkwijze van de zogehete "arabier" een berber = een boer..

terwijl zij inderdaad daar allemaal ook vandaan kwamen..want zie casa, rabat enz enz >> zij zijn ze3ma werder ontwikkeld >> maar in wat?? >> in de godsdienst?? > in de geschiedenis?? > in mensen kennis?? >> nee in het verwesteren..daarom noemen zij zich "modern"...ik vind ze eerder zielig!!

Badrtje

Citeergeef het nou maar gewoon toe jongen. De arabieren en de Imaighen zullen altijd op een gespannen voet met elkaar leven. De een wil niets van de ander hebben, dat is gewoon zo, of leef je soms in een fantasyworld. Tamazgha is bezet door de arabieren, hoe denk jezelf dat de imazighen over de arabieren gaan denken en andersom natuurlijk ook.

Of wil je zeggen dat Tamazgha niet bezet is door de arabieren.

Ik leef niet op gespannen voet met Imazighen en ik ken eerlijk gezegd geen enkelen Amazighi en/of Arabier die problemen heeft met Imazighen/Arabieren alleen als gevolg door ras.

Badrtje

CiteerIk leef niet op gespannen voet met Imazighen en ik ken eerlijk gezegd geen enkelen Amazighi en/of Arabier die problemen heeft met Imazighen/Arabieren alleen als gevolg door ras.

Arabieren hebben ook Fes en Casablanca, Oujda, Marrakesch bezet?

E3ber_Tastite

antwoord is even mijn laatste vraag

Badrtje

Citeerantwoord is even mijn laatste vraag

Beztten de Hollanders Frysland? Nee het is onderdeel van Nederland. De Rif is een streek IN MAROKKO.