Adil Ramzi: ( Negatief over Noorderlingen )

Gestart door E3ber_Tastite, 05/03/2006 om 02:00:18

E3ber_Tastite

Je komt van onder Casablanca, daar komen de beweeglijke, technische Marokkaanse voetballers vandaan.
"Het was bij ons zo bloedheet, dat je niet allerlei explosieve dingen kon doen. Wij speelden meer in één tempo, met veel balcontacten. Wij genieten van het voetbal. Een paar acties per wedstrijd is te weinig voor ons. Uit het koelere noorden van Marokko komen wel veel 'momentenvoetballers'. Dat zijn sowieso heel andere mensen dan de Marokkanen uit het midden en zuiden van het land. Zuidelijke Marokkanen zijn warmer. Als het klikt met een vreemde, dan stellen we ons helemaal open. Wij zijn vrolijk, lachen veel. Marokkanen uit het noorden zijn meer op zichzelf. Toen die mensen in de jaren zeventig naar Nederland gingen om als gastarbeider te werken, bleven ze in hun eigen kringetje hangen. Ze hebben niet geprobeerd te integreren. Wij Zuid-Marokkanen willen dat juist wel. Het zuidelijke deel is ook vrijer, meer ontwikkeld, dankzij het toerisme. Als ik terugga naar Marokko en praat met mijn broer, dan zitten we op hetzelfde niveau. De 'gastarbeiders' leven in feite nog in de jaren zeventig. Ze komen van het traditionele platteland en houden hun lage niveau vast. Hun kinderen zitten in twee verschillende werelden. Op school is het modern, thuis moeten ze terugschakelen. Sommigen raken de weg kwijt, criminaliseren of radicaliseren. Slechts een klein deel integreert volledig en maakt carrière. Marokko heeft een negatief imago gekregen. Daar baal ik van. Eigenlijk zouden alle Nederlanders eens naar Marokko moeten gaan om te zien hoe wij echt zijn, dat wij wel degelijk modern en open zijn. Ik ben nu nog vrijgezel, maar richt me echt niet alleen op moslimmeisjes. Nederlands, Surinaams, Marokkaans; alles is welkom. Zolang ze mijn godsdienst respecteert, is er geen enkel probleem. Ze hoeft zich echt niet te bekeren. Ik ben een moderne man."

Hele interview: http://www.fc-utrecht.nl/actueel/inDeMedia/index.html

iensie

Azul

als een Amazigh uit het zuiden distaciieer ik me van deze theorie

*-RiFFijn0s-*

Een dikke tazzz voor die kamelen****.

Ze3ma echte Marokkanen zijn de midden- en zuiderlingen :D . En technische voetballers komen uit het midden en zuiden van het land? Welke technische voetballers dan ???  Adil Ramzi is echt mijlenver verwijderd om een baltovernaar genoemd te worden. Technisch gezien kan hij niet eens tippen aan bv. Boutahar, Boukhari en Affelay. Als Utrecht hem niet een kans had gegeven, dan kon hij volgend seizoen een amateurclub zoeken of naar Midden of zuid Marokko gaan, om daar een club te zoeken.
Ik weet zeker dat hij met noordelingen Riffijnen bedoeld en geen Ijebriyan of Oujdawyen.

En noodelingen criminelen noemen ? ;D  Hij was notabene degene die betrokken was bij een xtc schandaal met Abdellaoui, dus wat komt hij praten man.

Ach...laat die baltovenaar Adil Ramzi maar praten, geen 1 niet-Riffijnse voetballer staat bekend als baltovenaar. Vergelijk Hadji of Zairi maar eens met baltovenaars als Cristiano Ronaldo of Zidane. Ik denk dat ze niet eens 10% kunnen als wat hun kunnen. Voor Midden-Zuid Marokkaanse begrippen zijn het idd de beste technische voetballers die er bestaan.

Adwenni nta

Sa3ieD

Hij heeft wel lef zeg, hij is toch naar Nederland gekomen om te voetballen en heeft hier niet op school gezeten of echt geparticipeerd enz. Maja meneer moet maar niet de wetenschapper uit proberen te hangen met zijn achterlijke theorieen.

Toen onze vaders naar Nederland kwamen gingen ze ook gewoon om met Nederlanders want ze woonden ook vaak gewoon in buurten met veel Nederlanders. De ommekeer kwam pas toen de grote gemeentes iedere Marokkaan in 1 wijk dumpte omdat de sociale woningbouw niet proportioneel verdeelt was over de stad. En dan nog het feit dat het bedrijfsleven en de overheid in de jaren '80 de inmiddels niet meer productieve gastarbeiders aanmoedigden om een wao uitkering te nemen. Dus wat krijg je dan, er werken veeeel minder gastarbeiders die toen inmiddels met hun gezinnen in wijken wonen met alleen maar allochtonen / marokkanen. De sociale controle neemt dan weer ontzettend toe, mensen letten op wat ze doen of zeggen. Zoals dat het geval was met de verzuiling, door de segregatie in de maatschappij leefden de Katholieken met de katholieken en de protestanten met de protestanten etc. Adil Ramza moet dus zijn gearabiseerde smoel houden over wat Riffijnen wel of niet zijn. Misschien is hij gewoon jaloers op de vele succesvolle voetballers uit het noorden.

Laysa

Wat heeft die gozer een lef zeg.

Zijn zogenaamd "bewijs" bestaat enkel uit hersenspinsels die hij zelf als de absolute waarheid ziet. Van generaliseren heeft hij ook teveel kaas gegeten.

Door o.a. zulke Marokkanen komen Marokkanen in een slecht daglicht te staan. Hij moet eens gaan daten met die Spunk tabuharescht.

Mijn idee is dat hij nog teveel zand in zijn oren heeft uit Marokko, dat dringt op een geven moment door tot de hersencellen. Elatik, de Larouzen en M. Baba lijden kennelijk allemaal aan hetzelfde zuidelijk-grootheidswaanzin-syndroom.

Samariaan

Voor zover ik weet komen al die criminelen, relschoppers, radicalen en weet ik niet wat in Frankrijk allemaal uit het Zuiden. Dus nee, deze sociologische theorie gaat niet op.

Asafu

Citaat van: E3ber_Tastite op 05/03/2006 om 02:00:18

Je komt van onder Casablanca, daar komen de beweeglijke, technische Marokkaanse voetballers vandaan.

Het zuidelijke deel is ook vrijer, meer ontwikkeld, dankzij het toerisme.

Hele interview: http://www.fc-utrecht.nl/actueel/inDeMedia/index.html

Casablanca is niets meer en minder dan een grote bidonville: armoede, pedofilie, criminaliteit, drugshandel, terrorisme … kortom de metropool zonder identiteit.

Sekstoerisme: Agadir en Marrakech-gate staan nog verse in het geheugen

Zi-hoceima

heb hem paar keer ontmoet toen hij speelde bij psv

1 woord

GAY

Inuit

yazoe reccwagheth oehegga, soeyyenni ithessn iccemmezz manni'ithenn ttett ;D

allasian

Citaat van: Hoceimakid op 05/03/2006 om 14:16:38
heb hem paar keer ontmoet toen hij speelde bij psv

1 woord

GAY
Dat is niet eens een probleem. Het probleem is uitspraken doen die afkomstig zijn van denkbeelden die gebasseerd zijn op stereotype-denken,vooroordelen en onwetendheid.

ayned_m

azul imazighen,
Mani gha yaf refhamet ughyur heheheh! kijk gewoon hoe hij praat dan weet je  hoe open zijn shab merrakech heheh! eiglijk ze zijn alemaal open hoor als jullie begrijpen wat ik bedoel .
het is nu niet alleen maar hotels maar ook huizen dat noemen ze ( dar diyafa ) . men moet eerst gaan zoeken wis is zijn vader en wie is zijn moeder dan pas misschien mag hij over irifiyyen praten .
azul
ayned

..........

Onze voorouders hebben juist hun best gedaan ons ras zo zuiver mogelijk te houden en weerden en weerstonden buitenlandse gevaren
Terwijl de zuiderlingen zo open waren en warm(daar zijn de noordelingen ook al achter gekomen :D) dat zij in naam van de euro hun eer hebben opgeofferd
Ik ben wel blij dat hij de tegenstellingen aankaart want ben namelijk van mening dat de zuiderlingen van marokko een smet zijn op de rest van de imazighen met enigszins een sterk eergevoel!
Zuiderlingen zijn dan ook als ergste van de imazighen groepen een samenraapsel van oost-west-noord-zuid en verst van puurheid in ras, een sta in de weg voor de echte imazighen
Hun herhaaldelijke uitvallen naar noordelingen getuigd slechts van jaloezie jaloezie en nog eens jaloezie.

Tamza

Even verderop in het interview:

CiteerHoe probeer jij dat imago dan te veranderen?

"Op het veld zul je mij geen rare dingen zien doen. En als mij in interviews wordt gevraagd: 'Seks voor de wedstrijd?', dan zeg ik ja. Vervolgens ga ik daar helemaal op in. Niet op een schunnige, maar op een volwassen manier. Om mensen de ogen te openen. Dat we niet allemaal achtergesteld zijn. Dat bij de meeste gezinnen man en vrouw gelijk zijn. Bij mij thuis
heeft mijn moeder net zoveel te vertellen als de mannen. Misschien nog wel meer. Ha, als ik een huis wil kopen dat haar niet bevalt, dan gaat het mooi niet door."

Nog los van het feit dat ik me sowieso niet kan voorstellen dat die lelijkerd onbetaald aan seks kan komen, vraag ik me af wat uitgebreid en ongegeneerd vertellen over je seksleven te maken heeft met 'modern zijn' en 'gelijkheid tussen man en vrouw.'

Deze arme middelmatige voetballer doet wel heel erg zijn best om in de smaak te vallen bij zijn blanke meesters. Nee, Adil, met je ziel verkopen en leugens verkondigen krijg je geen basisplaats in het Nederlands elftal.

E3ber_Tastite

Ik heb die gozer altijd al nep gevonden, en ook vooral de manier waarop hij praat, net een flikker. Echt een slijmbal gewoon, ik hoop ook dat de riffijnse spelers zich gaan distantiëren van die flikker, oprotten met hem.

Tamza

Hier een foto van Adil Ramzi, terwijl hij zijn onzin tijdens het interview aan het uitschijten was: