Adil Ramzi: ( Negatief over Noorderlingen )

Gestart door E3ber_Tastite, 05/03/2006 om 02:00:18

Amazighbruidje

Citaat van: E3ber_Tastite op 05/03/2006 om 02:00:18
Je komt van onder Casablanca, daar komen de beweeglijke, technische Marokkaanse voetballers vandaan.
"Het was bij ons zo bloedheet, dat je niet allerlei explosieve dingen kon doen. Wij speelden meer in één tempo, met veel balcontacten. Wij genieten van het voetbal. Een paar acties per wedstrijd is te weinig voor ons. Uit het koelere noorden van Marokko komen wel veel 'momentenvoetballers'. Dat zijn sowieso heel andere mensen dan de Marokkanen uit het midden en zuiden van het land. Zuidelijke Marokkanen zijn warmer. Als het klikt met een vreemde, dan stellen we ons helemaal open. Wij zijn vrolijk, lachen veel. Marokkanen uit het noorden zijn meer op zichzelf. Toen die mensen in de jaren zeventig naar Nederland gingen om als gastarbeider te werken, bleven ze in hun eigen kringetje hangen. Ze hebben niet geprobeerd te integreren. Wij Zuid-Marokkanen willen dat juist wel. Het zuidelijke deel is ook vrijer, meer ontwikkeld, dankzij het toerisme. Als ik terugga naar Marokko en praat met mijn broer, dan zitten we op hetzelfde niveau. De 'gastarbeiders' leven in feite nog in de jaren zeventig. Ze komen van het traditionele platteland en houden hun lage niveau vast. Hun kinderen zitten in twee verschillende werelden. Op school is het modern, thuis moeten ze terugschakelen. Sommigen raken de weg kwijt, criminaliseren of radicaliseren. Slechts een klein deel integreert volledig en maakt carrière. Marokko heeft een negatief imago gekregen. Daar baal ik van. Eigenlijk zouden alle Nederlanders eens naar Marokko moeten gaan om te zien hoe wij echt zijn, dat wij wel degelijk modern en open zijn. Ik ben nu nog vrijgezel, maar richt me echt niet alleen op moslimmeisjes. Nederlands, Surinaams, Marokkaans; alles is welkom. Zolang ze mijn godsdienst respecteert, is er geen enkel probleem. Ze hoeft zich echt niet te bekeren. Ik ben een moderne man."

Hele interview: http://www.fc-utrecht.nl/actueel/inDeMedia/index.html

Auuuch!!

Amazighbruidje

Citaat van: Sa3ieD op 05/03/2006 om 16:14:10
We sturen Adil Ramzi morgen een aangetekende brief waarin wij zijn excuses eisen voor die uitlatingen. Indien hij niet bereid is tot excuses volgt er een publieke actie en ondernemen wij juridische stappen.

Nadat de brief verzonden is plaats ik deze op het forum.

Jij wilt niet weten hoeveel andere Zuiderlingen achter Ramzi staan, dus ik weet niet of jouw briefje iets gaat opleveren. Wat hebben jullie met Zuiderlingen die een mening hebben over Noorderlingen, dat hebben jullie toch ook?

Hij hoeft absoluut geen excuses aan te bieden, die man heeft gewoon ballen om voor zijn mening uit te komen.

groenebriefjes

Amazighbruidje

Citaat van: Don-Rifi op 13/04/2006 om 14:12:09
Toch blijft het een boeler.

Maar heeft hij gelijk of niet? Het werd tijd dat Riffijnen keihard aan hun imago moeten werken, 1 verrot visje verpest het voor de rest van de verse vis ;)
Deze uitlatingen hoor ik wel vaker, maar ik vind niet dat de Imazighen op dit forum alle Zuidelijke Imazighen voor verrotte vis moeten uitmaken, dat is gewoon niet eerlijk.

Ik vraag me af wat Amazigh.nl is, zijn jullie 1 grote MSN-club of zo? Ik heb dat ergens opgepikt.

groenebriefjes

Ik hoor de uitlatingen zoals die van ramzi ook vaker, dat zuidelingen ons noordelingen voor rotte vis uitmaken, maar blijkbaar vind jij dat wel eerlijk. ;)

Dobry Den

In de Volkskrant Banen van 11-04-06 staat een interview met Radia el Hachioui van Dansschool Radia die als volgt eindigt:

"Ze hebben al jaren les van Radia. in februari heeft de danslerares een hele groep gevorderden meegenomen naar Marokko, om te trainen en om op te treden. Radia laat foto's zien van de meisjes in felgekleurde buikdanskostuums tegen een achtergrond van palmbomen. Radia:' In het noorden van Marokko zou dat absoluut niet kunnen, met al die machomannen die daar wonen. Daar mag een vrouw zich zo niet kleden. Hier in Nederland moet je trouwens ook niet zo over straat lopen. Maar in het zuiden van Marokko kan dat gewoon. De mannen kijken hun ogen uit, maar blijven aardig en gastvrij.'
Radia heeft gemerkt dat er veel misverstanden bestaan over Marokko. In haar ogen hebben veel Nederlanders een 'misvormd beeld' van haar land. 'Marokkanen die in Nederland wonen trouwens ook hoor. Die hebben soms nog nooit van de traditionele dansen gehoord.' Daar ziet Radia een taak voor zichzelf. ' Ik zou willen dat mijn dansschool in de toekomst een soort ambasade wordt, een informatiepunt waar Nederlanders en Marokkanen van elkaar kunnen leren' "

Sa3ieD

Amazighbruidje oftewel Tassousiet oftewel Takanarit etc etc etc. Mevrouw heeft een hekel aan Riffijnen maar komt nadat ze al 10x gebanned is wegens discriminatie toch telkens terug naar Amazigh.nl.

Over Radia, tja waar kijken ze wel van op in het zuiden? Het is al jaren een trekpleister voor sextoeristen uit het Midden Oosten. Zegt genoeg over het eergevoel daaro, niet al te groot dus.

Mauri

Citaat van: ! op 23/04/2006 om 18:45:22
...... Radia laat foto's zien van de meisjes in felgekleurde buikdanskostuums tegen een achtergrond van palmbomen. Radia:' In het noorden van Marokko zou dat absoluut niet kunnen, met al die machomannen die daar wonen. Daar mag een vrouw zich zo niet kleden....

Azul

nergens in Marokko zie je vrouwen in Buikdanskostuums dansen. behalve in cabarets binnen dure hotels die bestemd zijn voor touristen en vooral touristen uit de golfregio.

en buikdans + dat buikdanskostuums is niet eens noordafrikaans en al helemaal niet Marokkaans.

dit onwetenheid en geen kennis hebben over een land en een cultuur, zal altijd uitmonden in een artiekel zonder enige serieuse inhoud zoals dit artiekel van die radia in de volkskrant. het is niet haar fout ze maakt gewoon misbruik van de onwetendheid die er heerst en tegelijk reclame maken voor een dans die niet de onze is.

en Nogmaals dat hele buikdans gedoe en kostuums heeft niks met Marokko te maken of noord afrika, niet met de imazighen en ook niet met de arabisch sprekenden.

daar begon dat artiekel toch mee? hahahaha volkskrant werd lekker beet genomen door een oosterse danseresse die reclame wil maken voor haar dans uit het midden oosten die maar niet wil slagen bij  de marokkanen ;D

of heeft de komkommer tijd zijn entree al gedaan bij de nederlandse kranten.

Dobry Den

Mauri, nee ze doet ook aan Tamazight dans (souss en regada) en trad ook op een Amazighfestival van Marmoucha.  Zij maakt JUIST reclame met traditionele Marokkaanse dans maar tegelijkertijd wilt ze omzet draaien door de Irrifyen in een negatief daglicht te plaatsen.

Citeer'Ik zou willen dat mijn dansschool in de toekomst een soort ambasade wordt, een informatiepunt waar Nederlanders en Marokkanen van elkaar kunnen leren'

Mauri

eerlijk is eerlijk ik ben juist de laatste tijd erg blij en juist trots dat ik maar uit het Noorden van Marokko kom uit Arif gebied uit het gebied dat altijd links gelaten is.

ik zou juist me nu schamen als ik uit marrakech of Agadir kom, waar kinderen verkocht worden aan pedo touristen en vrouwen zo goedkoop zijn en aangeboden worden dat er speciale vluchten worden gemaakt alleen voor zulk perverse bedoelingen.

ik zag op canalsur een repportage over pedofilie in marrakech , saouira, Agadir, moeders die hun dochter van amper 10 jaar aanbieden op jame3 lafna aan touristen en een broer die even zijn broertje afleverde bij een westerse pedo, ect..ect.. en alles werd gefilmd met een verborgen camera en dan hebbenw e het niet eens over casa blanca
BAH

wat ben ik blij dat ik uit het Noorden kom en laatste tijd benadruk ik juist mijn Riffijnse noordelijke afkomst, want zeg 's nou eerlijk, je wilt toch niet aangekeken worden voor een merrakchi, ene casaoui of een agaydiri ;D

Tamza

Citaat van: ! op 23/04/2006 om 18:45:22
In de Volkskrant Banen van 11-04-06 staat een interview met Radia el Hachioui van Dansschool Radia die als volgt eindigt:

"Ze hebben al jaren les van Radia. in februari heeft de danslerares een hele groep gevorderden meegenomen naar Marokko, om te trainen en om op te treden. Radia laat foto's zien van de meisjes in felgekleurde buikdanskostuums tegen een achtergrond van palmbomen. Radia:' In het noorden van Marokko zou dat absoluut niet kunnen, met al die machomannen die daar wonen. Daar mag een vrouw zich zo niet kleden. Hier in Nederland moet je trouwens ook niet zo over straat lopen. Maar in het zuiden van Marokko kan dat gewoon. De mannen kijken hun ogen uit, maar blijven aardig en gastvrij.'
Radia heeft gemerkt dat er veel misverstanden bestaan over Marokko. In haar ogen hebben veel Nederlanders een 'misvormd beeld' van haar land. 'Marokkanen die in Nederland wonen trouwens ook hoor. Die hebben soms nog nooit van de traditionele dansen gehoord.' Daar ziet Radia een taak voor zichzelf. ' Ik zou willen dat mijn dansschool in de toekomst een soort ambasade wordt, een informatiepunt waar Nederlanders en Marokkanen van elkaar kunnen leren' "

N3al tassilat n zmen ennes.

Mauri

Citaat van: ! op 23/04/2006 om 19:20:52
Mauri, nee ze doet ook aan Tamazight dans (souss en regada) en trad ook op een Amazighfestival van Marmoucha.  Zij maakt JUIST reclame met traditionele Marokkaanse dans maar tegelijkertijd wilt ze omzet draaien door de Irrifyen in een negatief daglicht te plaatsen.

Citeer'Ik zou willen dat mijn dansschool in de toekomst een soort ambasade wordt, een informatiepunt waar Nederlanders en Marokkanen van elkaar kunnen leren'

en zo te zien heeft ze alleen een commerciele oog en geen verstand van marokkaanse dans. reggada dans komt uit noord oost marokko en is een fighters-dans word meestal alleen door mannen gedanst en het liefts met een geweer er bij. en dat dans heb je niet alleen in ain reggada (berkan) maar ook in andere provincies als Nador, alhoceima, alleen daar is de beat wat anders.

en vrouwen die zeldzaam mee doen aan reggada die dragen geen rode felle lapjes stof. en in souss ook niet. al zie ik niet wat een dans uit souss te maken heeft met reggada .

wat betreft informatie punten, ik ga er vanuit  dat daarvoor zowel nederlandse als marokkaanse instanties genoeg subssidies gekregen hebben de afgelopen dicenia om er vanuit te gaan dat we die al hebben. en dat we deze thamechda7t en haar cabaret club absoluut niet wensen als informatie punt. ik zou tegen haar zeggen: hou het gewoon bij 't shaken op zijn oosters en laat zulke zaken voor proficionals over die daar over gaan ;).

Tamza

Is trouwens een vreemd mens. Tijdens een optreden in de Rode Hoed stond ik naast het podium terwijl ze een solo-show gaf. Zat ze me nog ongegeneerd beetje uit te dagen en probeerde ze met me te flirten terwijl het publiek toekeek. Nasty seksuele intimidatie.

Mauri

Citaat van: ! op 23/04/2006 om 19:40:28
Mauri, lees dit even:  http://www.radia.nl/dutch.htm

ik weet niet waar ze die informatie haalde die ze daar plaatsde, maar er zitten veel foute info er in.

dat ze niet eens weet dat reggada uit marokko stamt (namelijk uit ain reggada vlakbij berkan) en niet uit algerije dat zegt genoeg over haar krappe kennis wat betreft marokko. bij deze ik denk niet eens dat ze marokkaans is, anders wist ze dat wel.

er wordt wel een dans gevoerd in het westen van algerije die lijkt op reggada , dat noemen ze : le3lawi,, maar dat dans is puur alleen voor die stammen die aangrensen aan de provincie Berkan aan de kant van Ahfir, dus de Nedrouma regio in Algerije en zij hebben juist die dans van ain reggada.

dat dans heb je vanaf nedrouma tot midden noord marokko(berkan, touarirt, Nador, alhoceima). alleen het heeft andere benamingen. zoals in het westen van algerije wordt het le3lawi genoemd.

dus kortom zelfs van haar vak heeft ze geen verstand van ;D