Verkiezings-spotje in het Tamazight

Gestart door Moussa, 03/03/2006 om 00:14:12

student1980

Citaat van: shiyut insi op 05/03/2006 om 17:44:18
meer arabisch dan tamazight

Wat was voor jou arabisch en wat tamazigh?

Moussa

Onze taal is een levende taal, dat wil zeggen dat het zich blijft ontwikkelen. Een van die ontwikkelingen is het overnemen van woorden uit andere talen. Omgekeerd gebeurt het evengoed, veel woorden uit het Tamazight zijn weer door anderen van ons overgenomen.

Dora

moussa ik heb je samen met een aantal anderen wel betrapt op wat taalfouten :P...

maar wel schattig hoor :)

Moussa

Haha....spelfouten kunnen het in ieder geval niet geweest zijn.

Rwezna

Citaat van: Moussa op 06/03/2006 om 20:00:56
Onze taal is een levende taal, dat wil zeggen dat het zich blijft ontwikkelen. Een van die ontwikkelingen is het overnemen van woorden uit andere talen. Omgekeerd gebeurt het evengoed, veel woorden uit het Tamazight zijn weer door anderen van ons overgenomen.

En als je puur Tmazight zou spreken in je spotje, zoals dat in de oudheid werd gesproken zouden slecht weingen je verstaan.

Dora

#20
Citaat van: Moussa op 06/03/2006 om 20:04:46
Haha....spelfouten kunnen het in ieder geval niet geweest zijn.

hahaha ;)

heb je laten zien aan mijn collega's...ze vonden je vb met de araqouz n aghrum kei goed..die blijft dus hangen..heel goed gedaan :)...

mijn favo awaycher zei opeens..ikar3asd ur....ik keek m verbaasd aan..en vroeg vond j'm niet goed dan..want dat zeggen wij juist als iets je niet zint (ikar3ayd ur )...maar hij bedoelde dus...bullseye..recht in de roos ;D

Moussa


Moussa

Ga vandaag stemmen, je hebt tot 21 uur de tijd. Neem je stembiljet en je identiteitsbewijs mee en ga stemmen. In je plaats mag je op elk stembureau stemmen!

athsaynou

Is/was dit spotje alleen maar te zien op het internet?

Moussa

Helaas wel, bij de volgende verkiezingen ga ik er eentje maken die zeker op tv komt.

athsaynou

Ah jammer, zo loop je veel mensen mis. Met name de ouderen.

ameziane

Citaat van: Moussa op 07/03/2006 om 12:35:33
Helaas wel, bij de volgende verkiezingen ga ik er eentje maken die zeker op tv komt.
Kon je er niet mee terecht bij de lokale omroep, of is die er niet in Haarlem?

Moussa

Bedankt voor jullie steun en stem. De PvdA is met 11 zetels de grootste partij van Haarlem geworden. Ikzelf heb met 638 voorkeursstemmen direct toegang tot de Raad kunnen krijgen. Bedankt iedereen, en ik ga me hard maken voor de punten die ik samen met jullie wil realiseren.

Y.assine

Gefeliciteerd! Ik wens je nog veel succes. Jammer dat je in haarlem bent, en niet in Amsterdam.

Nogmaals gefeliciteerd

Hadou

Zet m op Moussa! Maak wat van en hou je hoofd koel..
En succes verder !