Tifinagh-les op Marokkaanse tv

Gestart door ameziane, 02/03/2006 om 15:35:53

ameziane

Al zappend kom ik zo rond 21.30 uur Tifinagh-les tegen op de tv-zender 'Arrabi3a'. Ook verschijnt er geregeld een vrouw in traditionele kleding en dito decor, die dan een sprookje vertelt.

Wie kijkt er wel eens naar die uitzendingen?

Bades

aha! de imazighen steeg het zeker weer naar het hooft waardoor ze weer 2 minnuten zendtijd bij hebben gekregen.....

Bades

erkenning van Tamazight is de eerste stap.

geen programma's die maar seconden telt en waar de regering ons stil mee krijgt!!!!!!

fous g fous!

athsaynou

Ik kijk er wel is naar ameziane, erg leuk vooral als je het wilt leren. En dat er aandacht in wordt besteed, vooral in de vorm van een les.

Citaat van: tfoe_Xe_l3arabi op 02/03/2006 om 15:37:02
aha! de imazighen steeg het zeker weer naar het hooft waardoor ze weer 2 minnuten zendtijd bij hebben gekregen.....

L3arabia: Ik snap jou niet, door deze programma's blijkt dat er een erkenning aan de gang is, er wordt tmazight op scholen gegeven, alles heeft zijn tijd en nog op naar meer InshaAllah.

ameziane

Je moet maar terugkomen, als je hebt leren spellen. Dan kan ik met jou discussieren.

Bades

Citaat van: m'Izran op 02/03/2006 om 16:06:38
Ik kijk er wel is naar ameziane, erg leuk vooral als je het wilt leren. En dat er aandacht in wordt besteed, vooral in de vorm van een les.

L3arabia: Ik snap jou niet, door deze programma's blijkt dat er een erkenning aan de gang is, er wordt tmazight op scholen gegeven, alles heeft zijn tijd en nog op naar meer InshaAllah.

begrijp me niet verkeerd! ik ben zeker blij met die programa's. ik kijk er zeker ook vaak naar. maar ik denk niet dat er een erkening aan de gang is, want de erkening begint met erkening van het tamazight in de grondwet. net als in algerije. veel werk is dat niet.

en ameziane, ik had graag dat je behalve je opmerking over 1 spel fout (wegens haast) meer te melden had.

azul

ameziane

Citaat van: tfoe_Xe_l3arabi op 02/03/2006 om 16:18:34
en ameziane, ik had graag dat je behalve je opmerking over 1 spel fout (wegens haast) meer te melden had.
Het ging mij echt niet om de spellingsfouten, maar ik erger mij aan de mentaliteit van mensen zoals jij: alles afkraken, alles negatief inzien etc. Natuurlijk zijn wij allang niet waar we zouden moeten zijn, maar alles heeft zijn tijd nodig, tenslotte is Rome niet op 1 dag gebouwd. Zelf zie ik de toekomst positief in, de laatste jaren zijn de Imazighen en het Tamazight duidelijk in the picture gekomen en niemand kan om ons heen.

In 2007 krijgt Marokko een nieuwe grondwet en het opnemen daarin van het Tamazight staat nadrukkelijk op de (politieke) agenda.

allasian

Citaat van: tfoe_Xe_l3arabi op 02/03/2006 om 16:04:40
erkenning van Tamazight is de eerste stap.

geen programma's die maar seconden telt en waar de regering ons stil mee krijgt!!!!!!

fou g fous!

YES MON,
Wat heb je aan een programma als de van elders gekomen artsen in ziekenhuizen in Arif geen Tamazight leren ? Communicatie tussen arts en patient is van groot belang.

Bades

Citaat van: ameziane op 02/03/2006 om 16:42:21
Citaat van: tfoe_Xe_l3arabi op 02/03/2006 om 16:18:34
Het ging mij echt niet om de spellingsfouten, maar ik erger mij aan de mentaliteit van mensen zoals jij: alles afkraken, alles negatief inzien etc. Natuurlijk zijn wij allang niet waar we zouden moeten zijn, maar alles heeft zijn tijd nodig, tenslotte is Rome niet op 1 dag gebouwd. Zelf zie ik de toekomst positief in, de laatste jaren zijn de Imazighen en het Tamazight duidelijk in the picture gekomen en niemand kan om ons heen.

In 2007 krijgt Marokko een nieuwe grondwet en het opnemen daarin van het Tamazight staat nadrukkelijk op de (politieke) agenda.

ik wil het Tamazight in volle bloei zien voor ik dood ga hoor!

marokko heeft een nieuwe koning, een en al positiefigheid. maar kost erkening van tamazight dan zo veel moeite?

en ik denk dat al die programmaatjes over Imazighen is niet meer dan om de Imazighen stil te krijgen. en dat merk je ook aan de mensen, die zijn blij met Tifinagh les op TV die niet meer dan 2 min telt. die statergie gebruikt algerije ook.

azul, nesitim adibeder rhar.

Amshoom Style ⴰⵎⵛⵓⵎ ⵚⵟⴰⵢⵍ

idd een listige politiek maar alle beetjes helpen

zolang de mensen zich maar niet laten inslapen en druk blijven zetten om onze belangen te behartigen

we mogen ons niet laten zoet houden terwijl er arabische kanalen als paddestoelen uit de grond gestampt worden zoals Kanaat Mohamed 6 lil Kuraan al Kariem

Dikke smeerlappen