Hoofdmenu

Abortus

Gestart door student1980, 24/02/2006 om 20:47:20

student1980

Ik was twintig en had een pracht vriendin en onze relatie was net zo mooi. Tijdens onze relatie passeerde veel de revue. Ook het volgende.

Lees of luister verder op:

http://www.nioweb.nl/?waxtrapp=sjtnwCsHnHQgbCtbCAyF&1ctrl=

Wasilla tarifest

goed verhaal, alleen wat wil je er mee zeggen?

student1980

Citaat van: Wasilla tarifest op 24/02/2006 om 20:51:45

In de islam wordt weinig verteld aangaande abortus. Aangezien het aan de orde van de dag is, moeten wij mensen daar toch mee omgaan.

Samariaan

Citaat van: student1980 op 27/02/2006 om 21:35:10
Citaat van: Wasilla tarifest op 24/02/2006 om 20:51:45

In de islam wordt weinig verteld aangaande abortus. Aangezien het aan de orde van de dag is, moeten wij mensen daar toch mee omgaan.

Nee hoor. Er is juist veel beschikbaar omtrend abortus, elke rechtschool heeft zelfs zn eigen specifieke regelgeving hierover (welke ik ff niet snel kan uittypen).

Tamza

Citaat van: Samariaan op 27/02/2006 om 21:49:05
Nee hoor. Er is juist veel beschikbaar omtrend abortus, elke rechtschool heeft zelfs zn eigen specifieke regelgeving hierover (welke ik ff niet snel kan uittypen).

Hoe 'beschikbaar' is deze informatie beschikbaar voor de gemiddelde moslim?

brutaalroosje

Citaat van: student1980 op 24/02/2006 om 20:47:20
Ik was twintig en had een pracht vriendin en onze relatie was net zo mooi. Tijdens onze relatie passeerde veel de revue. Ook het volgende.

Lees of luister verder op:

http://www.nioweb.nl/?waxtrapp=sjtnwCsHnHQgbCtbCAyF&1ctrl=

als je het doet doe het veilig

Debouz

http://www.telquel-online.com/213/couverture_213_1.shtml

Abortus. lijkschouwing van een sociale drama in Marokko

Voor yenni/thinni issnen cwayt n Thafransist

Inuit

Citaat van: Tamza op 27/02/2006 om 22:40:52
Hoe 'beschikbaar' is deze informatie beschikbaar voor de gemiddelde moslim?
een simpele search in de fatwa bank van islamonline.net levert de gemiddelde moslim al aardig wat info omtrent abortus op.

athsaynou

Islamitische rechtsgeleerden verschillen van mening over de vraag of abortus al dan niet is toegestaan. De meeste malikitische wetsgeleerden wijzen abortus resoluut af. Andere juristen staan abortus wel toe, maar alleen tot het moment dat de 'ziel van het kind wordt ingeblazen' - 80 dagen na conceptie. De hanafitische wetsschool verbiedt abortus alleen wanneer de foetus reeds volledig is gevormd en als mens kan worden beschouwd (na 120 dagen zwangerschap). Ook zou abortus zijn toegestaan wanneer het leven van de moeder gevaar loopt. In de de praktijk wordt abortus in de meeste islamitische landen (oogluikend) toegestaan.

Tamza

Citaat van: Inuit op 28/02/2006 om 00:00:58
een simpele search in de fatwa bank van islamonline.net levert de gemiddelde moslim al aardig wat info omtrent abortus op.

Ik weet niet wie jij alleen onder 'gemiddelde' moslim verstaat, maar ik versta daar ook onze ouders onder. Het zijn namelijk niet alleen ongehuwde tienermeisjes die ongewenst zwanger raken, geloof het of niet. En de meeste van onze ouders begrijpen niet eens hoe een muis werkt, laat staan hun weg vinden naar een 'fatwabank' online.

En met beschikbaarheid bedoel ik geen google-islam, maar echt lezingen en prediken in de moskee over dit onderwerp.

Azul.

Tamza

Overigens een mooie persoonlijke column van Asis. Moedig om er openlijk over te schrijven/praten.

Laysa

Citaat van: Tamza op 28/02/2006 om 16:42:22
Citaat van: Inuit op 28/02/2006 om 00:00:58

Ik weet niet wie jij alleen onder 'gemiddelde' moslim verstaat, maar ik versta daar ook onze ouders onder. Het zijn namelijk niet alleen ongehuwde tienermeisjes die ongewenst zwanger raken, geloof het of niet. En de meeste van onze ouders begrijpen niet eens hoe een muis werkt, laat staan hun weg vinden naar een 'fatwabank' online.

En met beschikbaarheid bedoel ik geen google-islam, maar echt lezingen en prediken in de moskee over dit onderwerp.

Azul.

Tamza, je slaat de spijker op de kop. Ik ben het helemaal eens met jou.

Shem slim attas!

Inuit

Citaat van: Tamza op 28/02/2006 om 16:42:22
ik denk niet dat mijn ouders na x kinderen nog zitten te wachten op verhalen over ongewenste zwangerschap; dat lijkt mij voor de 2e,3e,... generatie een stuk relevanter.

Citeer
je blinkt wel uit in onliner-wijsheiden meisje, dat moet ik je toegeven.
wat maakt het uit of dhr. Qardawi en/of Qantani iets zeggen of schrijven wat je dan vervolgens van de lokale imaam hoort of dat je het zelf leest?  it's all about referenties.

Tamza

Citaat van: Inuit op 03/03/2006 om 08:28:27
ik denk niet dat mijn ouders na x kinderen nog zitten te wachten op verhalen over ongewenste zwangerschap; dat lijkt mij voor de 2e,3e,... generatie een stuk relevanter.

Maar jouw ouders zijn dan ook niet representatief, dacht ik zo hé.

Ik hoor verder genoeg verhalen van vrouwen van middelbare leeftijd (eerste generatie dus) die ongewenst zwanger raken. En dan heb ik het nog niet eens over het voorkomen van ongewenste zwangerschap dmv voorbehoedsmiddelen, iets wat nog steeds door bepaalde mensen als haram wordt bestempeld.

Citeerje blinkt wel uit in onliner-wijsheiden meisje, dat moet ik je toegeven.

Ja, leuk dat je onder de indruk bent, jongetje. Vier het, zou ik zeggen.

Citeerwat maakt het uit of dhr. Qardawi en/of Qantani iets zeggen of schrijven wat je dan vervolgens van de lokale imaam hoort of dat je het zelf leest?  it's all about referenties.

Dat maakt heel veel uit aangezien je door middel van lezingen en preken dit onderwerp uit de taboesfeer haalt.

Tamza

Citaat van: Laysa op 03/03/2006 om 00:59:47
Tamza, je slaat de spijker op de kop. Ik ben het helemaal eens met jou.

Shem slim attas!

Ik ga je weer lekker zoenen als ik je zie, inca'Allah