berbers privé les gezocht  voor turks meisje

Gestart door samira_x, 22/07/2003 om 11:03:48

samira_x

salaam,

ik ben op zoek naar iemand die berbers les kan geven aan een turk vriendin van mij, in de omgeving van Den Haag het liefs een vrouwelijk iemand die lekker wat bij wil verdiennen.

Boharo

Citeersalaam,

ik ben op zoek naar iemand die berbers les kan geven aan een turk vriendin van mij, in de omgeving van Den Haag het liefs een vrouwelijk iemand die lekker wat bij wil verdiennen.

Berbers les wordt niet meer gegeven.
Maar als ze Tamazight wil leren, dan is dat misschien mogelijk.
Er zijn verschillende dialcten van Tamazight zoals in ieder andre taal.
Als ze op vakantie naar het Noord van Marokko wil, of als ze een Amazigh vriend uit het noorden heeft, dan kan ze Tarifit (Tamazight van het Noord van Marokko) leren.

Misschien weet Noemad iets hierover!

Goner

Azul Samira,

Ik ben een Nederlandse met interesse in Tamazight.
Een paar weken geleden heb ik een beginnerscursus Tamazight gekocht, op cd-rom, van Eurotalk. Via die cd-rom is het mogelijk in ieder geval een begin te maken. Om welke variant van het Tamazight het hier gaat weet ik niet, maar er zitten wat woorden in die ik herken van het Spaans dat ik spreek, misschien zegt dat iets?

De cursus is leuk, is helemaal gebaseerd op spel, waardoor het leren heel plezierig en haast vanzelf gaat.
En zo'n cd is geduldiger dan de meeste docenten!
Na die cursus ligt er een mooie ondergrond voor wat serieuzere studie.

Ik geef zelf soms Spaanse les, en zou nieuwe leerlingen eerst een paar weken met een soortgelijke cursus Spaans laten dollen voor ik ze vermoei met grammatica enzo.

Helaas ben ik erin geslaagd de link naar de website waar ze die dingen verkopen kwijt te raken. Maar als je in een zoekmachine "Talk now Tamazight Eurotalk" tikt, kom je allerlei sites tegen waar dat Nederlandse bedrijf ook wel tussen zit. Ook staat er op het cd-doosje een telefoonnummer 030 2 33 40 61 van AWB Computing, die weten misschien meer.

Veel succes!

Groetjes, Monique

azul02

zie hier wat u zoekt:

U kunt op deze cd-rom Tmazight van uit diverse talen leren; Zeer handig.  

http://www.awbcomputing.nl/pi1056015406.htm?categoryId=20

samira_x

heel erg bedankt voor jullie reacties Boharo en monique.

de soort berbersles dat ik zoek is uit het gedeelte van nador. En dat van die cd roms ga ik zeker even naar zoeken

nog maals heel erg bedankt.

Isefrawen

alsof je met een glimmend spiegelachtig schijfje en door het in een microfoon te spreken tegen een mechanisch apparaat, een taal kan leren. yoehoeeee wakeup, ga naar de bergen om de taal te leren.

Goner

Citeeralsof je met een glimmend spiegelachtig schijfje en door het in een microfoon te spreken tegen een mechanisch apparaat, een taal kan leren. yoehoeeee wakeup, ga naar de bergen om de taal te leren.

Azul Jonas,

Hemeltje lief je maakt een grapje toch Jonas? Glimmende schijfjes, mechanische apparaten, zo sprak mijn grootvader niet eens meer. Wanneer heeft die vis je uitgespuwd? Dit is het jaar 2953 hoor! Hele volksstammen van lagere school tot universiteit zijn inmiddels het computertijdperk in gegaan en met enig succes. Deze website ook maar opdoeken en perkamentjes sturen per postduif? Heeft zijn charme, ik geef het toe!
Met software kan je niet een hele taal leren, maar een begin maken, zoals ik schreef. Olé, despiertate Jonasito.
Ik heb geen geld en tijd voor bergen, nog niet voor de Utrechtse Heuvelrug. Maar hier in het vlakke land zijn vast ook wel sprekers van Tamazigh die na
een eerste kennismaking via cd-rom en deze website iemand verder kunnen helpen. Je bent wel grappig Jonas.

Groetjes, Monique

rifman

Azul,

Iwdây-id ijj uneghmis, belli deg wussan d-yusin ad yiri uselmed n Tmazight di Ruterdem. Tugha ssawaregh aked umselmed, yenna-yi ad yeâdu unebdu uca ad yebda day-sen.

Ik heb vernomen dat in de komende tijd een cusrsus zal gegeven worden in Rotterdam. Uit een gesprek met de cursus-gever is gebleken dat het na de zomer zal zijn....

Tamazight in Marokko:
Het Tamazight zal na 40 jaar verbannen te zijn uit het onderwijs volgende jaar weer onderwijzen worden.
Meer:
www.abin.nu

rifman

Trouwens, Ik ken een Turkse jongen  die opgegroeid is tussen Berbers en daardoor het Tamazight perfect spreekt. Zo goed dat hij met oude Marokkanen (voor zijn werk) gewoon het Tamazight spreekt. Hij is inmiddels ook getrouwd met een Tamazight uit Al hoeceima.

Goner

CiteerAzul,

Iwdây-id ijj uneghmis, belli deg wussan d-yusin ad yiri uselmed n Tmazight di Ruterdem. Tugha ssawaregh aked umselmed, yenna-yi ad yeâdu unebdu uca ad yebda day-sen.

Ik heb vernomen dat in de komende tijd een cusrsus zal gegeven worden in Rotterdam. Uit een gesprek met de cursus-gever is gebleken dat het na de zomer zal zijn....

Azul Rifman,

Bedankt voor dit interessante bericht. Is het voor absolute beginners (dan heb ik belangstelling) of voor hen die al wat kunnen? Als je meer weet tzt verneem ik het graag. Rotterdam is dichtbij.
Bedankt voor tweetaligheid bericht!

Groetjes, Monique

babygirly

wie wil mij gewoon op msn een paar berberse woorden leren ik ben half marokaaans laat het ff weten en anders gewoon om gezellig te msnen doeii (K)(K)(K)