Gemeenteraadsverkiezingen dinsdag 7 maart

Gestart door Moussa, 21/02/2006 om 18:36:17

mouslati

Citaat van: mara op 27/02/2006 om 14:14:25
weet ik nog niet, eerst effe die programma's bekijken. Waarschijnlijk niet de pvda, maar de sp of blanco stemmen ;D

Ik heb me laten vertellen dat de blanco stemmen automatisch naar de grootste partij gaan klopt dit?

mara

#76
Citaat van: mouslati op 01/03/2006 om 12:27:30
Citaat van: mara op 27/02/2006 om 14:14:25
weet ik nog niet, eerst effe die programma's bekijken. Waarschijnlijk niet de pvda, maar de sp of blanco stemmen ;D

Ik heb me laten vertellen dat de blanco stemmen automatisch naar de grootste partij gaan klopt dit?
Wat een onzin zeg, die blanco stemmen tellen alleen mee voor de opkomst. Ze gaan dus echt niet automatisch naar de grootste partij...

mouslati


Lâle

Citaat van: mouslati op 01/03/2006 om 12:27:30
Citaat van: mara op 27/02/2006 om 14:14:25
weet ik nog niet, eerst effe die programma's bekijken. Waarschijnlijk niet de pvda, maar de sp of blanco stemmen ;D

Ik heb me laten vertellen dat de blanco stemmen automatisch naar de grootste partij gaan klopt dit?

Ik heb dit ook gehoord hoor, dus volgens mij klopt dat wel.

mara


mouslati

Tijdens verkiezingen voor de gemeenteraad, Europese Unie etcetera kan er ook blanco gestemd worden. Een blanco stem wordt in Nederland wel meegerekend in het opkomstpercentage, maar heeft geen invloed op de uitslag van de verkiezingen. Een blanco stem wordt namelijk gezien als een ongeldige stem. De overgrote meerderheid van proteststemmen tegen de gevestigde orde wordt dan ook niet 'blanco' gedaan, maar op een protestpartij. In Nederland waren dat in het verleden onder meer de Boerenpartij en de Lijst Pim Fortuyn, in Vlaanderen is dit onder meer het Vlaams Belang.

Bij verkiezingen wordt een blanco stem vaak als een duidelijker protest gezien dan onthouding van stemmen. Wanneer iemand zich onthoudt van stemmen is dat vaak omdat hij gewoon niet geïnteresseerd is in politiek, terwijl mensen die blanco stemmen dat juist wel zijn.


Een beetje "gegoogeld"

groenebriefjes

Waarom stem je op een partij? Wat gaan ze voor jou doen? Althans wat verw8 je dat ze gaan doen voo rje, aangezien je op een partij stemt doe je dat om een reden, wat beweegt men hier om te gaan stemmen, en op wie? K vind het maar niks, stemmen..Ik stem ook niet..tenzij ze mij ervoor betalen haha ;D

brutaalroosje

mijn lievelingskleur is groen dus ik stem op groenlinks

groenebriefjes

Citaat van: queen of tamazgha op 01/03/2006 om 22:03:33
mijn lievelingskleur is groen dus ik stem op groenlinks
Groen is al lang ni meer me lievelingskleur, haha das 5euro briefje ;D En een paars kabinet is er ni meer haha

brutaalroosje

Citaat van: don-rifi op 01/03/2006 om 22:04:55
Citaat van: queen of tamazgha op 01/03/2006 om 22:03:33
mijn lievelingskleur is groen dus ik stem op groenlinks
Groen is al lang ni meer me lievelingskleur, haha das 5euro briefje ;D En een paars kabinet is er ni meer haha

hahahahahaahahahahhahahahahahahahaha ;)

Heksje25

Citaat van: don-rifi op 01/03/2006 om 22:02:29
Waarom stem je op een partij? Wat gaan ze voor jou doen? Althans wat verw8 je dat ze gaan doen voo rje, aangezien je op een partij stemt doe je dat om een reden, wat beweegt men hier om te gaan stemmen, en op wie? K vind het maar niks, stemmen..Ik stem ook niet..tenzij ze mij ervoor betalen haha ;D

Wolah ila......alsof er dan veranderingen zullen komen....

mara

Citaat van: mouslati op 01/03/2006 om 21:59:28
Een blanco stem wordt in Nederland wel meegerekend in het opkomstpercentage, maar heeft geen invloed op de uitslag van de verkiezingen.
En wat vertelde ik jullie nou ???

mouslati

Citaat van: mara op 02/03/2006 om 11:51:18
Citaat van: mouslati op 01/03/2006 om 21:59:28
Een blanco stem wordt in Nederland wel meegerekend in het opkomstpercentage, maar heeft geen invloed op de uitslag van de verkiezingen.
En wat vertelde ik jullie nou ???

Ja ja, wil je het zo graag horen?


Mara je had gelijk;)

groenebriefjes

Citaat van: Heksje25 op 02/03/2006 om 11:49:32
Citaat van: don-rifi op 01/03/2006 om 22:02:29
Waarom stem je op een partij? Wat gaan ze voor jou doen? Althans wat verw8 je dat ze gaan doen voo rje, aangezien je op een partij stemt doe je dat om een reden, wat beweegt men hier om te gaan stemmen, en op wie? K vind het maar niks, stemmen..Ik stem ook niet..tenzij ze mij ervoor betalen haha ;D

Wolah ila......alsof er dan veranderingen zullen komen....
ja mensen veranderen van stoel, is een soort terugkomende stoelendans...;D

mara

Citaat van: mouslati op 02/03/2006 om 14:49:50
Citaat van: mara op 02/03/2006 om 11:51:18
Citaat van: mouslati op 01/03/2006 om 21:59:28
Een blanco stem wordt in Nederland wel meegerekend in het opkomstpercentage, maar heeft geen invloed op de uitslag van de verkiezingen.
En wat vertelde ik jullie nou ???

Ja ja, wil je het zo graag horen?


Mara je had gelijk;)
Tja, je moet gewoon aannemen wat mara zegt :) en niet zo koppig doen ;D