Gemeenteraadsverkiezingen dinsdag 7 maart

Gestart door Moussa, 21/02/2006 om 18:36:17

MBTiza

maar miss F. je hebt het constant over de ene groep die benadeeld zal worden door een andere groep, nou hier in de Randstad bezorgen wij nog altijd de meeste overlast dus....het fouilleren van Marokkaanse/Antiliaanse jongeren die zich verdacht gedragen daar zie ik niets slechts in.

MBTiza

Citaat van: Moussa op 22/02/2006 om 15:12:43
Ik heb geen kant-en-klare oplossing voor het zogenaamde veiligheidsprobleem. Daar moeten we met z'n over nadenken. Maar ik zou niet graag teveel privacy in willen leveren ter wille van de veiligheid, er moet een middenweg gevonden worden. Cameratoezicht kan een bijdrage leveren, maar ik wil niet overal gefilmd worden. preventief fouilleren kan ook een bijdrage leveren, maar als ik een avondje uitga en ik wordt zonder reden aangehouden, dan voel ik me ook in mijn privacy aangetast. Er moet wel een legitieme reden zijn om te filmen en preventief te fouilleren.

niet overal gefilmd worden? ben je bang dat je in een bioscoop film terecht komt ofzo? het is voor je eigen veiligheid.

miss.F.

Citaat van: MbTizi op 22/02/2006 om 15:13:15
maar miss F. je hebt het constant over de ene groep die benadeeld zal worden door een andere groep, nou hier in de Randstad bezorgen wij nog altijd de meeste overlast dus....het fouilleren van Marokkaanse/Antiliaanse jongeren die zich verdacht gedragen daar zie ik niets slechts in.

Tjeez, maar realiseer je je dan niet dat dit soort acties weer negatieve reacties bij die jongeren oproepen. Het blijft dan een negatieve vicieuze cirkel

miss.F.

valt me tegen van je sjon, het komt een beetje naief over: alsof de problemen verdwijnen wanneer de agtenten jongetjes tegen de muur aan knallen

MBTiza

Citaat van: miss.F. op 22/02/2006 om 15:17:17
valt me tegen van je sjon, het komt een beetje naief over: alsof de problemen verdwijnen wanneer de agtenten jongetjes tegen de muur aan knallen


nee joh laat ze maar lekker rondlopen en alle mensen die raar kijken afknallen dat zal het probleem eerder oplossen he?

miss.F.

Citaat van: MbTizi op 22/02/2006 om 15:18:21
Citaat van: miss.F. op 22/02/2006 om 15:17:17
valt me tegen van je sjon, het komt een beetje naief over: alsof de problemen verdwijnen wanneer de agtenten jongetjes tegen de muur aan knallen


nee joh laat ze maar lekker rondlopen en alle mensen die raar kijken afknallen dat zal het probleem eerder oplossen he?

nou, ik zie de kogels mij niet om de oren vliegen en ik schijn nog in een 'gevaarlijke' wijk te wonen

MBTiza

Citaat van: miss.F. op 22/02/2006 om 15:21:46
Citaat van: MbTizi op 22/02/2006 om 15:18:21
Citaat van: miss.F. op 22/02/2006 om 15:17:17
valt me tegen van je sjon, het komt een beetje naief over: alsof de problemen verdwijnen wanneer de agtenten jongetjes tegen de muur aan knallen


nee joh laat ze maar lekker rondlopen en alle mensen die raar kijken afknallen dat zal het probleem eerder oplossen he?

nou, ik zie de kogels mij niet om de oren vliegen en ik schijn nog in een 'gevaarlijke' wijk te wonen

nee maar ik heb wel een aantal keer een schietpartij meegemaakt, op Hollands spoor 3 jr terug werd een antilliaan van z'n scooter afgeschoten.

Hadou

Moussa:

Als je gekozen wordt ,waar wil je eerst je inzetten ( hardmaken)?

Ruimtelijk Beheer, Wegen, Verkeer en Vervoer, Grondbedrijf, Economische Zaken, Onderwijs; Volkshuisvesting, Ruimtelijke Ordening en Milieu,

Gezinsbeleid, Jeugd- en Jongerenbeleid, Middenstandsaangelegenheden
Bouw- en Woningtoezicht, Sport, Cultuur, Ouderenbeleid, Monumentenbeleid, Sociale Zaken,

Financiën, Bedrijfsvoering, Toerisme en Recreatie, Volksgezondheid, Bestuurlijke vernieuwing..
Of iets anders?




miss.F.

Citaat van: MbTizi op 22/02/2006 om 15:27:23
Citaat van: miss.F. op 22/02/2006 om 15:21:46
Citaat van: MbTizi op 22/02/2006 om 15:18:21
Citaat van: miss.F. op 22/02/2006 om 15:17:17
valt me tegen van je sjon, het komt een beetje naief over: alsof de problemen verdwijnen wanneer de agtenten jongetjes tegen de muur aan knallen


nee joh laat ze maar lekker rondlopen en alle mensen die raar kijken afknallen dat zal het probleem eerder oplossen he?

nou, ik zie de kogels mij niet om de oren vliegen en ik schijn nog in een 'gevaarlijke' wijk te wonen

nee maar ik heb wel een aantal keer een schietpartij meegemaakt, op Hollands spoor 3 jr terug werd een antilliaan van z'n scooter afgeschoten.

MB, het klinkt misschien cru maar dit soort dingen komen nu eenmaal voor in deze grote steden waar veel mensen met verschillende ideeen en wensen op elkaars lip zitten.

mara

Citaat van: Hadou op 22/02/2006 om 15:28:31


Gezinsbeleid, Jeugd- en Jongerenbeleid, Middenstandsaangelegenheden
Bouw- en Woningtoezicht, Sport, Cultuur, Ouderenbeleid, Monumentenbeleid, Sociale Zaken,

Wat dacht je van werkgelegenheid ofwel Sociale Zaken?

Moussa

Ik zou graag op cultuur en onderwijs willen zitten. En dan wil ik me vooral voor degenen inzetten die het moeilijk hebben. Ik ben zelf ook jong geweest en ik heb nooit hulp op school gehad. Ik denk dat het veel uitmaakt of je op school begeleid wordt of aan je lot overgelaten wordt. Verder wil ik dat Marokko-week hier in Haarlem een jaarlijks terugkerend evenement wordt met films, toneel, debat, muziek etc.

Izwan

 Volgens de stemwijzer moet ik op rechts gaan stemmen terwijl ik altijd op GL of SP stem. Ik vind het merkwaardig?????
Zou het te maken hebben met de kloof tussen landelijke en gemeentelijke politiek? of...

Moussa

Dat de stemwijzer een andere partij aangeeft dan je normaal stemt komt heel vaak voor. Het heeft te maken met de punten die partijen willen verwezenlijken. Het kan best zijn dat een partij bijvoorbeeld tegen een groot project is, terwijl jij daar wel voor bent. Dan gaan deze punten naar een partij waar je niet op zou stemmen. De stemwijzer houdt ook geen rekening met je ideologische voorkeur. De stemwijzer kijkt alleen naar een aantal punten die belangrijk zijn voor de plaatselijke politiek. Het zou beter zijn om in ieder geval de sites van je plaatselijke politieke partijen te raadplegen. En zou je helemaal tot een goede keus willen komen, dan moet je eigenlijk de programma's van alle partijen lezen.

Izwan

Citaat van: Moussa op 22/02/2006 om 15:53:21
Dat de stemwijzer een andere partij aangeeft dan je normaal stemt komt heel vaak voor. Het heeft te maken met de punten die partijen willen verwezenlijken. Het kan best zijn dat een partij bijvoorbeeld tegen een groot project is, terwijl jij daar wel voor bent. Dan gaan deze punten naar een partij waar je niet op zou stemmen. De stemwijzer houdt ook geen rekening met je ideologische voorkeur. De stemwijzer kijkt alleen naar een aantal punten die belangrijk zijn voor de plaatselijke politiek. Het zou beter zijn om in ieder geval de sites van je plaatselijke politieke partijen te raadplegen. En zou je helemaal tot een goede keus willen komen, dan moet je eigenlijk de programma's van alle partijen lezen.
Je hebt gelijk.
Demeeste onderwerpen die ze aankaarten vond ik niet belangrijk. Ik ga alle die programma´s lezen.

Moussa

Ik woon in Haarlem en ga vrijdag 24 februari met de auto naar het debat in Utrecht over "Hoe serieus neemt de politiek de Marokkaanse kiezer". Het debat begint om 18 uur dus ik vertrek om 17 uur uit Haarlem. Als er mensen zijn die mee willen rijden, er is plaats voor drie mensen. Degenen die mee willen kunnen mij een prive-bericht sturen op mijn account van Amazigh.nl ook mailen naar aynan73@hotmail.com is mogelijk. Azul