Waar blijven de jonge Turkse schrijvers?

Gestart door Dobry Den, 14/02/2006 om 12:53:30

Dobry Den

Citaat van: Ighes op 14/02/2006 om 15:00:40
Helemaal mee eens, dat wat ons Amazigh maakt is alleen onze Tmazight (taal) als we dat niet meer spreken zijn we geen Imazighen meer. Dit simpele feit schijnen Imazighen niet te kunnen begrijpen.


Identiteit is meer dan alleen taal. Dat moet jij nog gaan leren begrijpen.

MBTiza

veel turken zijn overdreven nationalistisch, nationalisme waar ik gewoon van walg, wij zijn de besten in dit in dat etc.

koerden zijn relaxter.

MBTiza

Citaat van: ! op 14/02/2006 om 15:13:53
Citaat van: Ighes op 14/02/2006 om 15:00:40
Helemaal mee eens, dat wat ons Amazigh maakt is alleen onze Tmazight (taal) als we dat niet meer spreken zijn we geen Imazighen meer. Dit simpele feit schijnen Imazighen niet te kunnen begrijpen.


Identiteit is meer dan alleen taal. Dat moet jij nog gaan leren begrijpen.

zeg jij dit omdat jij het tamazight niet goed beheerst?

Dobry Den


allasian

Citaat van: ! op 14/02/2006 om 15:13:53
Identiteit is meer dan alleen taal. Dat moet jij nog gaan leren begrijpen.
Maar dat neemt toch niet weg dat taal een belangrijke fundering is voor identiteit.

Dobry Den

Kan wel zijn, maar het hoeft niet. Roepen dat Imazighen die geen Tamazight spreken, geen Imazighen zijn is funest voor de Tamazight identiteit in Nederland. Vele Imazighen beschouwen zich nu al niet als Amazigh of Tamazight, omdat ze dezelfde logica hanteren als Ighes. Naar mijn mening hadden zij zijn simpele feit niet hoeven te begrijpen.

allasian

Citaat van: Anastacia op 14/02/2006 om 13:12:26
Turks praten waar niet- Turken bij zijn heeft niets met trots te maken, dat is gewoon asociaal.
Denk hier over na wanneer je met je vriendjes en vriendinnetjes Nederlands praat als je op vakantie bent in Marokko.

Lâle

Citaat van: allasian op 14/02/2006 om 15:33:07
Citaat van: Anastacia op 14/02/2006 om 13:12:26
Turks praten waar niet- Turken bij zijn heeft niets met trots te maken, dat is gewoon asociaal.
Denk hier over na wanneer je met je vriendjes en vriendinnetjes Nederlands praat als je op vakantie bent in Marokko.

Op vakantie zijn is iets heel anders dan ergens wonen. Als jij mensen uitnodigt om bij je te komen eten en vervolgens alleen maar Turks gaat praten (wat Turken gewoon doen!) is dat asociaal.

allasian

Citaat van: ! op 14/02/2006 om 15:28:04
Kan wel zijn, maar het hoeft niet. Roepen dat Imazighen die geen Tamazight spreken, geen Imazighen zijn is funest voor de Tamazight identiteit in Nederland. Vele Imazighen beschouwen zich nu al niet als Amazigh of Tamazight, omdat ze dezelfde logica hanteren als Ighes. Naar mijn mening hadden zij zijn simpele feit niet hoeven te begrijpen.
Ighes bekijkt het gewoon objectief.

Memma

Citaat van: allasian op 14/02/2006 om 15:33:07
Citaat van: Anastacia op 14/02/2006 om 13:12:26
Turks praten waar niet- Turken bij zijn heeft niets met trots te maken, dat is gewoon asociaal.
Denk hier over na wanneer je met je vriendjes en vriendinnetjes Nederlands praat als je op vakantie bent in Marokko.

Zit wel wat in. Vaak zijn deze ''asocialen'' degenen die dan achteraf lopen te zeiken dat ze als buitenlanders gezien worden.

MBTiza

Sommige spreken gewoon belabberd Tamazight en dat terwijl ze het engels/frans wel goed beheersen als tweede en derde taal naast het NL. Ik zou zeggen schaaf je kennis bij

Dobry Den

Citaat van: allasian op 14/02/2006 om 15:36:36
Citaat van: ! op 14/02/2006 om 15:28:04
Kan wel zijn, maar het hoeft niet. Roepen dat Imazighen die geen Tamazight spreken, geen Imazighen zijn is funest voor de Tamazight identiteit in Nederland. Vele Imazighen beschouwen zich nu al niet als Amazigh of Tamazight, omdat ze dezelfde logica hanteren als Ighes. Naar mijn mening hadden zij zijn simpele feit niet hoeven te begrijpen.
Ighes bekijkt het gewoon objectief.

Wat een gelul.

allasian

Citaat van: Anastacia op 14/02/2006 om 15:36:34
Op vakantie zijn is iets heel anders dan ergens wonen.
Ja hallo,tis geen gran canaria,hoor. Het is je land van herkomst. Het land waarmee je altijd wordt geasocieerd. Je bent toch marokkaans of niet ? Ik heb mijn twijfels.

Lâle

Citaat van: allasian op 14/02/2006 om 15:42:28
Citaat van: Anastacia op 14/02/2006 om 15:36:34
Op vakantie zijn is iets heel anders dan ergens wonen.
Ja hallo,tis geen gran canaria,hoor. Het is je land van herkomst. Het land waarmee je altijd wordt geasocieerd. Je bent toch marokkaans of niet ? Ik heb mijn twijfels.

Nee ik ben niet Marokkaans. Maar daar ging het hier ook niet over. Het ging erom of je in gezelschap een taal gaat praten die 1 persoon in de groep niet verstaat. Mij boeit het niet of Turken op straat Turks praten. Wat mij wel boeit is als je met 4 personen bent, waarvan iedereen nederlands spreekt en 1 géén Turks, je dan geen Turks gaat praten. En het valt mij gewoon op dat Marokkanen dat niet doen en Turken wel.

allasian

Citaat van: ! op 14/02/2006 om 15:41:48
Wat een gelul.
Ik zeg toch niet dat jij ongelijk hebt. Ik zeg alleen dat ighes het objectief bekijkt dat is zijn recht. Jij bekijkt het weer anders,dat is jouw recht. Er bestaan toch meerdere invalshoeken.