propaganda en onderdrukking

Gestart door Goner, 27/10/2003 om 14:13:32

masin

#15
Zian zit weer eens in de knoop met zn gedachtes....

Masja

#16

CiteerHe meid,

Je hebt de Koran in alle talen.... behalve in het Tmazigt!! (ik heb er in ieder geval nog nooit van gehoord) Maar er zijn niet zo heel veel mensen die het tmazight goed kunnen lezen en begrijpen. Het is nl sinds kort dat onze taal op school gegeven mag worden. Ikzelf ben er ook mee bezig, maar het is al moeilijk om de koran in het nederlands precies te begrijpen en deze taal ken ik maar al te goed! Ik hoop dat er insha-Allah een dag komt dat ik de Koran in m'n eigen taal voor kan lezen aan mijn toekomstige kinderen! ;)

Noemy

het is wel bizar dat de koran niet in tamazight is uitgegeven, slaat nergens op.
realiseren jullie je trouwens wel dat de arabieren SAMEN met de islam marokko hebben veroverd? als je begrijpt wat ik bedoel
eigenlijk heel tegenstrijdig is dat, want als the arabs niet waren gekomen om de islam binnen te brengen (zacht uigedrukt!)waren jullie waarschijnlijk ook nooit moslims geweest,toch? dat zit dus toch heel dubbel in elkaar

Wasilla tarifest

#17

CiteerMisschien wil je je vriendin Nawal volgen. Als een topic over het onderdrukken van Imazighen overdreven vind, waarom ga je niet die Surinamers in huizen zoeken. Ik heb jullie trouwens gezien. en ik ken die meiden van Huzien. Jullie zijn toch die meiden van 1 meter lang en dikke kont.
Ik ken jullie en ik zag jullie tongen met surinamers.

Weet je nu wie ik ben?
Je hebt vast een Idee!

Begrypend lezen is zeker moeilyk? of niet? Ik zei dat ik het overdreven vond om een topic te openen om daarin aan moniq te vragen waarom ze tmazight wil leren kennen. Die vriendschap was toen ik 9 was en is gestopt toen ik byna 14 was. Wat jy zegt slaat nergens op en ik snap niet waarom je hier doden by betrekt.Het spyt me zeer ik ben niet dik ik ben slank! en ik moet je nogmaals verbeteren ik ga niet met die meiden om en surinamers turken nederlanders en de meeste marokkanen en alle negers daar val ik niet op. En je hebt ons gezien ze3ma? wie is ons? ik zit altyd thuis ik ga naar school en kom weer terug naar huis. En daarna ga ik de deur niet meer uit. Ik ben een meid met eer en trots dus ga aub je geheugen opfrissen en weet wat je zegt en tegen wie. Ga niet elk persoon ergens op aanspreken terwyl iemand onschuldig is. Tfoe ik haat zulke mensen.

Wasilla tarifest

#18

CiteerZian zit weer eens in de knoop met zn gedachtes....

Dat denk ik ook.

Zian

#19
He wasila,

Ik heb het over die meiden van Huizen en ik ken een paar.
Als je niet tot die mensen behoort, dan bedoel ik je niet!

Wasilla tarifest

#20

CiteerHe wasila,

Ik heb het over die meiden van Huizen en ik ken een paar.
Als je niet tot die mensen behoort, dan bedoel ik je niet!

Okay dan, want ik behoor absoluut niet tot die meiden.