Hoofdmenu

Cursussen Tamazight ????

Gestart door Adnan, 11/03/2001 om 13:20:42

Adnan

Beste mensen,

ik weet dat ik ook van rif kom, maar toch versta ik de taal nog niet zo heel goed, dus moesten jullie suggesties hebben van cursussen e.d. in Belgie of eventueel Nederland dan reken ik op jullie steun!

Voor de rest  dit is echt een schitterende site.

chico

Tmighist (Gast)

#1
Azul uma t negh Adnan

Ik denk dat ik dit onderwerp betreffende Tamazight taal zelf heb voorgelegd. Als je van gedachten wil uitwisselen over dit onderwerp of de hoe je tamazight wil schrijven, ga naar item "hoe moeten we tamazight schrijven".

Falku

#2
Tmighist, ik denk dat Adnan niet zozeer op zoek is hoe hij Tamazight moet schrijven, hij wil het beter leren spreken, dus een echte cursus volgen.

Adnan, er is een cursus Tamazight in boekvorm, inclusief twee cassetebandjes:
- Nessawal Tmazight (Tarifiyt)
- Abderrahman El Aissati
- ISBN: 90-802294-1-5
- Uitg.: Vereniging Adrar
Meer informatie hier: http://www.angelfire.com/ak/Adrar/boekenlijst.html

Het boek is waarschijnlijk niet meer te koop, maar een nieuwere versie moet binnenkort verschijnen. Maar het boek is ook in sommige bibliotheken te vinden.

Mischien dat andere mensen nog andere cursussen kennen??

Ghizlane

#3
Salamou alaikoum !

Ik vind het ook Heel erg leuk en intteresant om berbers te leren vooraal omdat mijn vader daar vandaan komt en ik zelf haast nooit in Nador kom maar binnen kort ga ik zelf met mn nicht en mn neef en ik wil het op zn minst het meeste kunenn begrijpen en terug kunnen praten... het vloeinde praten er van komt later zijn er nog meer boekken en bandjes te koop of kan je dit ook in een openbare bibliotheek vinden en lenen ?

Zo ja ? weet je dan wat titels van boeken en dergelijke ??

Alvast bedankt voor jullie hulp !

Llah y 3awen

Ghizlane,


fosychar (Gast)

#4
Aan de universtiteit Utrecht en waarschijnlijk ook aan de universtiteit Leiden kan men een cursus Tarifieth volgen.

Ghizlane

#5
Ik woon daar ook niet echt in de buurt dus voor mij zou dat persoonlijk ongunstig zijn dus als het in vorm van boek+tape zou kunnen zou dat natuurlijk een betere uitkomst zijn..

Gegroet Ghiz,

fosychar (Gast)

#6
Aan de universiteit Leiden wordt volgend jaar het keuzevak Riffijns gegeven. Dit keuzevak wordt verzorgd "door dr. Mena Lafkioui.


Sa3ieD

#7

CiteerIk woon daar ook niet echt in de buurt dus voor mij zou dat persoonlijk ongunstig zijn dus als het in vorm van boek+tape zou kunnen zou dat natuurlijk een betere uitkomst zijn..

Gegroet Ghiz,

Je moet in de bieb zoeken onder de woorden Berber of Amazigh, dan staat er denk ik wel iets tussen van Dr. Aissatie. Daar zit als het goed is ook een bandje bij.

groetjes

Goner

#8
Voor de geinteresseerden, er is nog plek:

Het is bijna zover. De cursus Tarifit voor beginners kan van start gaan. Helaas
konden wij niet in oktober zoals eerder gepland stond beginnen wegens
onvoldoende deelnemers. Er zijn momenteel 9 deelnemers ingeschreven.
Helaas hebben 3 personen zich afgemeld omdat ze niet naar Gouda kunnen
reizen. Wij hopen nog het minimum aantal van 12 te bereiken bij het begin van
de cursus.

De begindatum is dinsdag 2 december 2003, van 19.30 uur t\m 21.30.

Les 1: 2 december 2003
Les 2: 9 december
Les 3: 16 december

23 en 30 december 2003 vrij wegens de feestdagen.

Les 4: 6 januari 2004
Les 5: 13 januari 2004 (+toets)

Vanaf les 6 worden de lessen om de 2 weken gegeven. Dit om de deelnemers
meer tijd voor het huiswerk te geven.

Les 6: 27 januari 2004
Les 7: 10 februari
Les 8: 24 februari
Les 9: 9 maart (+ toets)
Les 10: 23 maart (afsluiting met certificaatuitreiking).

Graag verzoek ik u uw deelnam aan deze cursus definitief te bevestigen door
een e-mail te sturen en het cursusgeld (165 euro) voor 20 november naar
bankrekeningnummer 52 25 57 961 t.a.v. H. Macleod. o.v.v. TR 1 G 03.over
te maken. U kunt ook op de eerste cursusdag het bedrag contant voldoen.

Locatie wordt later bekend gemaakt

Met vriendelijke groet,

Yahya
www.lisaan-iles.com


mirjam

#9
Hoi,
Bovenstaande cursus wordt ook in Utrecht gegeven!!!!! Tenminste...zodra er voldoende deelnemers zijn! Iedereen die graag Tarifit/ Tamazight in Utrecht wil leren, kan contact opnemen met Yahya E-rramdani (zie bovenstaand bericht, maar voor de zekerheid: 013-4685996 of 06 25207321). 165 euro voor tien lessen, inclusief studiemateriaal. Op de universiteit kan je ook lessen volgen, maar voor niet-studenten is dat erg duur:(

admin


Goner

#11
Wah, die heb ik. Is een leuke methode voor de absolute beginner. Spelenderwijs leren, en redelijk verslavend ook.
Een aanrader.

Groetjes, Monique