Deense spotprenten/De Rushdie-affaire

Gestart door ameziane, 08/02/2006 om 15:47:59

SmartSexyCool

Citaat van: ! op 17/02/2006 om 14:08:33
Citaat van: SmartSexyCool op 17/02/2006 om 14:04:35
Citaat van: ! op 17/02/2006 om 14:01:04
Citaat van: ***** op 17/02/2006 om 13:53:33
Ik leef met een moslim. Ik ben niet doof.

Het geeft jou nog niet het recht om onjuiste beweringen over moslims te plaatsen noch het recht om te zeggen hoe moslims zich zouden moeten gedragen. 

Dat mag ze wel, zolang de Islam maar erbuiten wordt gehouden. Moslims zijn ook maar mensen en hun manier van belijden valt mij, met alle respect,een beetje tegen.

Dat mag ze niet! Van mij mag ze alles over de Islam vinden en hoe ze over moslims denkt, maar leugens en paternalistische gezever houdt ze maar voor haar moslim.

Een mening hebben is idd anders dan leugens verspreiden.

TheCFO

Citaat van: Izwan op 17/02/2006 om 13:53:19
Citaat van: ! op 17/02/2006 om 13:50:03

Citaat van: ***** op 17/02/2006 om 13:29:121 Ik kan lezen en heb hersens
desalnietemin kan je niet zeggen wat de essentie van de cartoons waren geweest tenzij je het zelf uit monde van de creatoren hebt gehoord


Citaat van: ***** op 17/02/2006 om 13:29:122 aangesproken voelen hoeft niet uit te monden in dom geweld
Dom, slim of geen geweld doet er hier niet toe. Tis niet vreemd dat moslims zich aangesproken kunnen voelen door de cartoons.  Door te beweren dat de kritiek gericht was op extremisten en niet op de profeet of God (en dus moslims het niet begrepen hebben), neem je de gevoelens van moslims simpelweg niet serieus.


Citaat van: ***** op 17/02/2006 om 13:29:123 iemand mag zich voelen hoe hij wil, maar hoeft geen gebouwen af te fikken
Als de gevoelens van mensen (lees:moslims) worden miskend, kunnen extreme reacties verwacht worden



Citaat van: ***** op 17/02/2006 om 13:29:124 als de schreeuwers en pyromanen intelligent zijn, geeft dat een slechte prognose voor de nabije toekomst.
Mensen voor dom uitmaken is geen intelligente daad.

Ik ben met je eens.

Tis natuurlijk allemaal jammerlijke onzin. Veel mensen zijn dom en dat gewoon zeggen is dan ook goed. Je snel beledigd voelen is bijv. zo'n teken van stompzinnigheid en die halfgaren die op straat gebouwen lopen affikken zijn dom en absolute antireclame voor welk geloof/volk/land dan ook.

Interessanter vind ik dat veel van die demonstraties en gewelduitbarstingen uitgelokt lijken, door zowel overheden in het MO als door westerse kranten. Zo stond vorige week een verhaal in het NRC over noorse stations die jochies betalen om vlaggen in de fik te steken en dan foto's plaatsen om aan te geven hoe gevaarlijk moslims zijn.

En het doel van die cartoions is ondertussen wel bekend, namelijk shockeren/provoceren, en ook je heftig laten provoceren is een teken van domheid.



Izwan

Citaat van: SmartSexyCool op 17/02/2006 om 13:53:22
Citaat van: ***** op 17/02/2006 om 13:41:49
Moslims zouden niet "gewoon maar mensen" moeten zijn.
Ze zijn volgelingen van de superieure religie die alle andere religies overbodig maakt en de aarde zal vullen met de ware vrede. Toch? Het reeds besproken wangedrag past hierbij niet.

Ik hoop dat dit geen sarcastische opmerking is. Het zijn de moslims persoonlijk die hun superieure kwaliteiten moeten ontwikkelen. De Islam respecteert andere religies, moet belijdt worden uit zuivere en eerlijke overwegingen en dat maakt het superieur.

Superioriteit is in het geval van de Islam niet gelinkt aan egoïsme en arrogantie. We hebben het hier trouwens over de belijders van de Islam en niet over de Islam zelf; Islam kan niet voor zichzelf spreken, dat moeten de moslims doen en dat bedoel ik met "het visitekaartje van de Islam".
Hoe ziet het de visitekaartje van christenen, joden, atheisten...enz.

SmartSexyCool

Citaat van: Izwan op 17/02/2006 om 14:11:12
Citaat van: SmartSexyCool op 17/02/2006 om 13:53:22
Citaat van: ***** op 17/02/2006 om 13:41:49
Moslims zouden niet "gewoon maar mensen" moeten zijn.
Ze zijn volgelingen van de superieure religie die alle andere religies overbodig maakt en de aarde zal vullen met de ware vrede. Toch? Het reeds besproken wangedrag past hierbij niet.

Ik hoop dat dit geen sarcastische opmerking is. Het zijn de moslims persoonlijk die hun superieure kwaliteiten moeten ontwikkelen. De Islam respecteert andere religies, moet belijdt worden uit zuivere en eerlijke overwegingen en dat maakt het superieur.

Superioriteit is in het geval van de Islam niet gelinkt aan egoïsme en arrogantie. We hebben het hier trouwens over de belijders van de Islam en niet over de Islam zelf; Islam kan niet voor zichzelf spreken, dat moeten de moslims doen en dat bedoel ik met "het visitekaartje van de Islam".
Hoe ziet het de visitekaartje van christenen, joden, atheisten...enz.

Ik ben een belijder van de Islam en niet van de andere religies, maar ik denk dat het allemaal wel op elkaar lijkt. Innerlijke zuivering is de basis van elke religie.

Izwan

Citaat van: ***** op 17/02/2006 om 13:53:33
Citaat van: Izwan op 17/02/2006 om 13:49:28
Citaat van: ***** op 17/02/2006 om 13:47:55
Nou sorry, maar ik hoor nogal wat moslims beweren dat het christendom en joodse geloof en onze openbaringen niet meer geldig zijn sinds Mohammed.
Misschien heb jij het verkeerd gehoord. Sommige mensen horen alleen wat ze willen horen.

Ik leef met een moslim. Ik ben niet doof.
Een moslim kan niet 1,3 miljaard moslims voorspiegelen. Trouwens je hebt christenen en christenen, je hebt joden en joeden, je hebt moslims en moslims, ........

SmartSexyCool

Citaat van: Izwan op 17/02/2006 om 14:14:06
Citaat van: ***** op 17/02/2006 om 13:53:33
Citaat van: Izwan op 17/02/2006 om 13:49:28
Citaat van: ***** op 17/02/2006 om 13:47:55
Nou sorry, maar ik hoor nogal wat moslims beweren dat het christendom en joodse geloof en onze openbaringen niet meer geldig zijn sinds Mohammed.
Misschien heb jij het verkeerd gehoord. Sommige mensen horen alleen wat ze willen horen.

Ik leef met een moslim. Ik ben niet doof.
Een moslim kan niet 1,3 miljaard moslims voorspiegelen. Trouwens je hebt christenen en christenen, je hebt joden en joeden, je hebt moslims en moslims, ........

Een moslim hoort ten allen tijde het ideale visitekaartje te wezen ;D

Izwan

Citaat van: TheCFO op 17/02/2006 om 14:11:05
Citaat van: Izwan op 17/02/2006 om 13:53:19
Citaat van: ! op 17/02/2006 om 13:50:03

Citaat van: ***** op 17/02/2006 om 13:29:121 Ik kan lezen en heb hersens
desalnietemin kan je niet zeggen wat de essentie van de cartoons waren geweest tenzij je het zelf uit monde van de creatoren hebt gehoord


Citaat van: ***** op 17/02/2006 om 13:29:122 aangesproken voelen hoeft niet uit te monden in dom geweld
Dom, slim of geen geweld doet er hier niet toe. Tis niet vreemd dat moslims zich aangesproken kunnen voelen door de cartoons.  Door te beweren dat de kritiek gericht was op extremisten en niet op de profeet of God (en dus moslims het niet begrepen hebben), neem je de gevoelens van moslims simpelweg niet serieus.


Citaat van: ***** op 17/02/2006 om 13:29:123 iemand mag zich voelen hoe hij wil, maar hoeft geen gebouwen af te fikken
Als de gevoelens van mensen (lees:moslims) worden miskend, kunnen extreme reacties verwacht worden



Citaat van: ***** op 17/02/2006 om 13:29:124 als de schreeuwers en pyromanen intelligent zijn, geeft dat een slechte prognose voor de nabije toekomst.
Mensen voor dom uitmaken is geen intelligente daad.

Ik ben met je eens.

Tis natuurlijk allemaal jammerlijke onzin. Veel mensen zijn dom en dat gewoon zeggen is dan ook goed. Je snel beledigd voelen is bijv. zo'n teken van stompzinnigheid en die halfgaren die op straat gebouwen lopen affikken zijn dom en absolute antireclame voor welk geloof/volk/land dan ook.

Interessanter vind ik dat veel van die demonstraties en gewelduitbarstingen uitgelokt lijken, door zowel overheden in het MO als door westerse kranten. Zo stond vorige week een verhaal in het NRC over noorse stations die jochies betalen om vlaggen in de fik te steken en dan foto's plaatsen om aan te geven hoe gevaarlijk moslims zijn.

En het doel van die cartoions is ondertussen wel bekend, namelijk shockeren/provoceren, en ook je heftig laten provoceren is een teken van domheid.



Ik zie meer christenen, joden, atheisten...domheid dan moslims domheid. Dat is mijn waarneming.

TheCFO

ik zie evenveel nonsens, maar dat zal wel mijn blik zijn

Izwan

Citaat van: SmartSexyCool op 17/02/2006 om 14:13:44
Citaat van: Izwan op 17/02/2006 om 14:11:12
Citaat van: SmartSexyCool op 17/02/2006 om 13:53:22
Citaat van: ***** op 17/02/2006 om 13:41:49
Moslims zouden niet "gewoon maar mensen" moeten zijn.
Ze zijn volgelingen van de superieure religie die alle andere religies overbodig maakt en de aarde zal vullen met de ware vrede. Toch? Het reeds besproken wangedrag past hierbij niet.

Ik hoop dat dit geen sarcastische opmerking is. Het zijn de moslims persoonlijk die hun superieure kwaliteiten moeten ontwikkelen. De Islam respecteert andere religies, moet belijdt worden uit zuivere en eerlijke overwegingen en dat maakt het superieur.

Superioriteit is in het geval van de Islam niet gelinkt aan egoïsme en arrogantie. We hebben het hier trouwens over de belijders van de Islam en niet over de Islam zelf; Islam kan niet voor zichzelf spreken, dat moeten de moslims doen en dat bedoel ik met "het visitekaartje van de Islam".
Hoe ziet het de visitekaartje van christenen, joden, atheisten...enz.

Ik ben een belijder van de Islam en niet van de andere religies, maar ik denk dat het allemaal wel op elkaar lijkt. Innerlijke zuivering is de basis van elke religie.
Moslims leven met andere mensen die andere dogdiensten en ideologieën belijden. Ze zijn ook gewoon mensen. Het is een kwestie van actie en reactie. Zelfs in Tora-Bora mogen moslims hun gronddienst niet zoals ze willen belijden.

Izwan

Citaat van: SmartSexyCool op 17/02/2006 om 14:18:23
Citaat van: Izwan op 17/02/2006 om 14:14:06
Citaat van: ***** op 17/02/2006 om 13:53:33
Citaat van: Izwan op 17/02/2006 om 13:49:28
Citaat van: ***** op 17/02/2006 om 13:47:55
Nou sorry, maar ik hoor nogal wat moslims beweren dat het christendom en joodse geloof en onze openbaringen niet meer geldig zijn sinds Mohammed.
Misschien heb jij het verkeerd gehoord. Sommige mensen horen alleen wat ze willen horen.

Ik leef met een moslim. Ik ben niet doof.
Een moslim kan niet 1,3 miljaard moslims voorspiegelen. Trouwens je hebt christenen en christenen, je hebt joden en joeden, je hebt moslims en moslims, ........

Een moslim hoort ten allen tijde het ideale visitekaartje te wezen ;D
Niet alleen moslims, maar alle mensen die beschaafd noemen.

SmartSexyCool

Citaat van: TheCFO op 17/02/2006 om 14:21:04
ik zie evenveel nonsens, maar dat zal wel mijn blik zijn


Dat zal wel aan jouw kortzichtige blikje liggen, ja.

SmartSexyCool

Citaat van: Izwan op 17/02/2006 om 14:25:10
Citaat van: SmartSexyCool op 17/02/2006 om 14:18:23
Citaat van: Izwan op 17/02/2006 om 14:14:06
Citaat van: ***** op 17/02/2006 om 13:53:33
Citaat van: Izwan op 17/02/2006 om 13:49:28
Citaat van: ***** op 17/02/2006 om 13:47:55
Nou sorry, maar ik hoor nogal wat moslims beweren dat het christendom en joodse geloof en onze openbaringen niet meer geldig zijn sinds Mohammed.
Misschien heb jij het verkeerd gehoord. Sommige mensen horen alleen wat ze willen horen.

Ik leef met een moslim. Ik ben niet doof.
Een moslim kan niet 1,3 miljaard moslims voorspiegelen. Trouwens je hebt christenen en christenen, je hebt joden en joeden, je hebt moslims en moslims, ........

Een moslim hoort ten allen tijde het ideale visitekaartje te wezen ;D
Niet alleen moslims, maar alle mensen die beschaafd noemen.

Een belijder van de Islam prikt door onbeschaafde mensen heen.

TheCFO

Citaat van: SmartSexyCool op 17/02/2006 om 14:26:22Dat zal wel aan jouw kortzichtige blikje liggen, ja.

:-)

Ieder mens neemt de grenzen van zijn blik als de grenzen van de wereld (schopenhauer)

SmartSexyCool

Citaat van: TheCFO op 17/02/2006 om 14:35:00
Citaat van: SmartSexyCool op 17/02/2006 om 14:26:22Dat zal wel aan jouw kortzichtige blikje liggen, ja.

:-)

Ieder mens neemt de grenzen van zijn blik als de grenzen van de wereld (schopenhauer)

Heb jij geen eigen citaat ;D

TheCFO

als ik in mij eigen woorden zou zeggen wat ik van jouw opmerking over mijn vermeende kortzichtigheid vind loop ik een te grote kans geband te worden