Schaf alle godsdiensten maar af

Gestart door *****, 07/02/2006 om 15:11:31

Timarzgha

Citaat van: SmartSexyCool op 17/02/2006 om 15:04:07
Citaat van: Timarzgha op 17/02/2006 om 14:50:26
Citaat van: SmartSexyCool op 17/02/2006 om 14:01:20
Schaf alle neppe belijders van religies af; dat is mijn slogan ;D
wie zijn volgens jouw de juiste belijders van de religies?
Wie is volgens jou representatief voor bv de islam?

Wie is het ideale visitekaartje van de Islam, bedoel je? Mijn visie op de Islam kan je hier lezen:

http://www.amazigh.nl/aforum/index.php?topic=8646.0
haha mashallah mooie visie heb je, maar het is de jouwe zoals iedereen meent de perfecte(ideale) visie te hebben van de islam.
De islam is vrij in haar interpetatie en de goeden zullen naar het goede streven en de slechten zullen gelijd worden naar het slechte, als lezen zij één en de zelfde heilige boek.
Geen moslim is representatief voor de islam en niemand kan of mag spreken van een perfecte visie, opdat Mohammed saws zelf bij zijn sterfbed om vergeving vroeg.
Niemand is perfect en geen visie vertegenwoordigd die van allen omdat wij het recht hebben gekregen van Allah swt om te verschillen.

Citaat van: dora op 17/02/2006 om 14:40:55
Citeer

Wat jij zegt is mooi en we proberen het al een paar millenia, maar er is nul komma nakko bereikt. Het is structurele, langdurige ellende. Het mooie streven houdt een keer op. God is prima maar die religies hoeven voor mij niet meer op deze manier.

En inderdaad, ik maak een statement, en er is nog lang niet voldoende gediscussieerd, het blijft tot nu toe bij de cliches en dooddoeners dus ik blijf voorlopig bij dit statement.

zoalang er mensen op deze aardbodem rond huppelen houdt het nog niet op.
als God prima is dan zou dat betekenen dat een religie ook prima is...wat is God zonder een religie of een religie zonder God??? gaan die 2 niet samen?

Goeie vraag. Ik denk, maar dat is intuitie, dat God niets of niemand nodig heeft.
Die intuitie schijnt overigens bevestigd te worden door de Koran, maar dat zou ik eens moeten navragen bij mijn vriend. Afgelopen week hadden we het er nog over dat het voor Allah niks uitmaakt of iemand gelooft of niet, Allah heeft daar nut noch hinder van.

Wie weet hoe lang God heeft bestaan voordat God besloot eens wat te gaan creeren, een universum met sterren, planeten en leven?
Religie is een uitvinding van mensen. Er zitten wat mooie kanten aan maar er wordt vooral veel gemoord en pijn gedaan dmv allerlei uitwassen.

Een paard heeft geen paardenliefhebbers nodig. De paardenliefhebbers wel het paard.

Izwan

Citaat van: SmartSexyCool op 17/02/2006 om 15:04:07
Citaat van: Timarzgha op 17/02/2006 om 14:50:26
Citaat van: SmartSexyCool op 17/02/2006 om 14:01:20
Schaf alle neppe belijders van religies af; dat is mijn slogan ;D
wie zijn volgens jouw de juiste belijders van de religies?
Wie is volgens jou representatief voor bv de islam?

Wie is het ideale visitekaartje van de Islam, bedoel je? Mijn visie op de Islam kan je hier lezen:

http://www.amazigh.nl/aforum/index.php?topic=8646.0
Hoe kan een oordelen over een visitekaarje of die goed is of slecht is als je de visite kaartje van moslims niet met visitekaartjes van andere denkenden? A.U.B niet met twee maten meten.

Izwan

Citaat van: ***** op 17/02/2006 om 16:45:23
Citeer

Wat jij zegt is mooi en we proberen het al een paar millenia, maar er is nul komma nakko bereikt. Het is structurele, langdurige ellende. Het mooie streven houdt een keer op. God is prima maar die religies hoeven voor mij niet meer op deze manier.

En inderdaad, ik maak een statement, en er is nog lang niet voldoende gediscussieerd, het blijft tot nu toe bij de cliches en dooddoeners dus ik blijf voorlopig bij dit statement.

als God prima is dan zou dat betekenen dat een religie ook prima is...wat is God zonder een religie of een religie zonder God??? gaan die 2 niet samen?

Goeie vraag. Ik denk, maar dat is intuitie, dat God niets of niemand nodig heeft.
Die intuitie schijnt overigens bevestigd te worden door de Koran, maar dat zou ik eens moeten navragen bij mijn vriend. Afgelopen week hadden we het er nog over dat het voor Allah niks uitmaakt of iemand gelooft of niet, Allah heeft daar nut noch hinder van.

Wie weet hoe lang God heeft bestaan voordat God besloot eens wat te gaan creeren, een universum met sterren, planeten en leven?
Religie is een uitvinding van mensen. Er zitten wat mooie kanten aan maar er wordt vooral veel gemoord en pijn gedaan dmv allerlei uitwassen.

Een paard heeft geen paardenliefhebbers nodig. De paardenliefhebbers wel het paard.
Voor je is religie een uitvinding van de mens, maar voor gelovigen is het woord van de god.

Dora

Citeer

Allah swt heeft inderdaad niemand of niets nodig...of het uit de koraan komt weet ik niet, heb t wel gehoord tijdens het reciteren van de schone namen van Allah...

goed, ik geloof niet dat Allah het niets kan schelen of iemand in Hem gelooft of niet.
waarom heeft Hij zijn bestaan dan niet verborgen gehouden? waarom heeft Hij profeten gestuurd en boeken die ons juist duidelijk maken dat we in Hem moeten geloven? waarom al dit als het Hem toch niet boeit??..zou Hij ervan genieten als iedereen maar in dwaling zou leven?..denk t namelijk niet..

Allah oe a3lam hoe lang Hij bestaat voordat Hij de aarde heeft gemaakt met alles erop en eraan...dit gaat boven het vermogen van de mens om en hier kan je dus ook geen antwoord op verwachten.

religie is een uitvingen van God..de dragers zijn de mensen.
voor vele mensen blijkt het een zware pakket te zijn voor anderen wat minder...en hier zit m t verschil...

Samariaan

Citaat van: ***** op 17/02/2006 om 16:45:23
Citeer

Jouw stelling komt denk ik rechtstreeks van Nietzche en zijn "God is dood" uitspraak - God zit in de mensen, wanneer mensen stoppen met geloven zal god ook stoppen met bestaan.

Natuurlijk heeft Allah niks of niemand nodig, maar hij geeft wel om zijn Creatie en heeft het beste voor met zijn Creatie - dit is wat duidelijk doorkomt in zowel de Koran en Hadith. Zijn barmhartigheid heeft Allah wanneer het aan de Moslims ligt dan ook laten zien door Islam, en al die andere boeken en boodschappers hiervoor te sturen;

Zeggen dat het aanbidden tot Allah Hem niets of weinig uitmaakt, is zeggen dat er een soort van kinderachtig spelletje wordt gespeeld - aangezien Hij dit bevolen heeft te doen, in de vele verschillende manieren. 

Verder vergeet je ook dat in essentie de mens een spiritueel wezen is - we zijn nu eenmaal zo gemaakt dat we altijd op zoeken zullen zijn naar de diepere betekenis van leven en ons zelf - op welk moment dit in t leven dan ook mag zijn. Vooralsnog kunnen wetenschappers de "Ik" in ons lichaam niet aanwijzen - en tot die tijd zullen mensen altijd op zoek zijn naar waar die "Ik" precies vandaan komt.

SmartSexyCool

Mensen, nu zijn jullie aan het doordraaien, met alle respect.

SAMADIE

sorry hoor maar als je met z`on stelling begint ben je net zo  blind als die ander. die de godsdienst als excuus gebruiken. geweld is een menselijke iets. en het leven. mensen gebruiken vanaf dag een geweld. aleen idereen past het toeh met een ander reden.

Timarzgha

Assalaam, het meeste is al gezegd zo te zien.
De stelling slaat dus ook nergens op en evenmin een aantal reacties daaropvolgend.
Geloven is voor velen ook hoop, en zonder hoop is er geen leven voor die mensen.
Vergeet niet dat voornamelijk mensen die het slecht hebben, hun hoop vestigen op een geloof en deze als enige uitvlucht zien.
Geloof is het enige dat deze mensen enige rust en voldoening kan brengen en ook brengt.
Dat er in sommige texten dingen  staan waar mensen een andere kijk op hebben is puur omdat zij te blind zijn om verder te kijken dan slechts het geen men leest!
De taura-indjil is ook doorspekt met geweldadige texten, maar het zijn en blijven de mensen die invulling geven aan het geloof.
Het is niet voor niets dat de koran een einde maakte aan de gedachten van vele christenen dat jezus stierf voor hun zonden.
De koran roept daarentegen de mensen verandwoordlijkheid te tonen en te nemen, opdat je daarop beoordeeld zult worden.
De texten kun je interpeteren zoals één ieder deze wilt interpeteren, zolang je maar als uitgangspunt, de zoektocht naar de enige en ware woord/bedoeling van allah swt hebt!
Immers zal je ook op je interpetatie beoordeeld worden, zij die slecht zijn/zoeken zullen slecht treffen, zij die goed zijn/zoeken zullen goed treffen.

Worden er eigenlijk moorden gepleegd in naam van het Boedhisme?
Is die club ook besmet, of gedragen de boedhisten zich netjes?
Weet iemand dat. Ik kan nog overwegen boedhist te worden.

Inuit

Citaat van: ***** op 18/02/2006 om 09:23:59
dus jij doet het eigenlijk voor de aanhangers.....dan kun je je ook gewoon aansluiten bij de pacifisten.

het grappige is dat jou voorstel goed overeenkomt met het ideaal van onze communistische vrienden, ook zij wilden graag alle vormen van religie afschaffen (wat heeft geleid tot een religie op zich, maar dat ter zijde). uiteindelijk heeft dat geleid tot de dood van circa 100 miljoen mensen, wellicht dat ze zich op een gegeven moment realiseerden dat het kwaad in de mens zit en deze dus wilden uitroeien, om vervolgens zelf het kwaad te worden. ;D

mijn motto: schaf alle belachelijke uitspraken af!!! :)

Hadou

In Nepal is er al een oorlog aan de gang tussen de rebellen ( boedisten of zo ) en het koningshuis.

Vroeger bestreden de Chinezen eeuwen lang elkaar.

Het is niet de religie die aanzet tot oorlog maar sommige mensen die hun macht en rijkdommen willen uitbreiden.

De meeste slachtoffers in de wereld geschiedenis zijn gemaakt door de (christelijke) Europeanen; Spanjaarden hebben de 80% van de Inca's en Azteken uitgemoord.
Portugezen, Engelsen, Fransen, Nederlanders, Belgen, Italianen, Serviers, Russen en vele anderen hebben een bloedgeschiedenis in deze wereld achtergelaten.
Laat staan de Amerikanen.

Strijden die rebellen in naam van Boedha? Dat vraag ik me nu af. Kan iemand me dat vertellen?

Izwan

De moslims in  India kunnen je vraag graag wel beintwoorden. Ze mogen nog steeds hun verbrande moskee door boedhisten niet herbouwen.
P.S. sommige mensen zijn zo geobsedeerd dat ze alleen dingen zien die ze willen graag zien. 

Samariaan

Citaat van: Izwan op 19/02/2006 om 11:58:06
De moslims in  India kunnen je vraag graag wel beintwoorden. Ze mogen nog steeds hun verbrande moskee door boedhisten niet herbouwen.
P.S. sommige mensen zijn zo geobsedeerd dat ze alleen dingen zien die ze willen graag zien. 

Dat zijn hindoes.