Schaf alle godsdiensten maar af

Gestart door *****, 07/02/2006 om 15:11:31

Inuit

Citaat van: ***** op 07/02/2006 om 15:11:31
Alleen maar bloed, moorden en geschreeuw
eeuw na eeuw.

Afschaffen die collectieve gekte....?
ik ben bang dat de essentie van zowel religie als machtsstrijd jou volledig ontgaat.

Izouran

miss.F.

Citaat van: dora op 07/02/2006 om 17:31:02
Citaat van: miss.F. op 07/02/2006 om 16:03:09
wat een overdreven reactie. **** soms kom je over als een dramaqueen
zo overdreven is ie niet..veel mensen hebben namelijk religie de rug toegekeerd hierdoor...het is dus geen gekke gedachte..wel een gedachte die ik niet steun. zoals ik al aangaf..wanneer iemand iets goeds overkomt denken ze altijd dat het vanuit zichzelf komt..overkomt hen iets slechts dan komt t door God...eruugh jammer..maar vooral zielig.

dus deze opmerking van sterretje is best een discussie waard...

vandaar dat ik die reactie van ahar overdreven vind, hij is namelijk gebaseerd op een zwakke gedachte namelijk een religie de schuld geven als het minder goed gaat

Inuit

Citaat van: miss.F. op 10/02/2006 om 12:15:28
vandaar dat ik die reactie van ahar overdreven vind, hij is namelijk gebaseerd op een zwakke gedachte namelijk een religie de schuld geven als het minder goed gaat
het is hetzelfde als beweren dat we messen moeten verbieden, omdat er dwazen zijn die deze gebruiken om anderen te doden. misschien dat je je kunt afvragen of deze mensen werkelijk een mes nodig hebben om iemand te doden.

Ja goed idee, weg met wapens. Om te beginnen weg met al die vuurwapens in de VS.

Citaat van: miss.F. op 10/02/2006 om 12:15:28
Citaat van: dora op 07/02/2006 om 17:31:02
Citaat van: miss.F. op 07/02/2006 om 16:03:09
wat een overdreven reactie. **** soms kom je over als een dramaqueen
zo overdreven is ie niet..veel mensen hebben namelijk religie de rug toegekeerd hierdoor...het is dus geen gekke gedachte..wel een gedachte die ik niet steun. zoals ik al aangaf..wanneer iemand iets goeds overkomt denken ze altijd dat het vanuit zichzelf komt..overkomt hen iets slechts dan komt t door God...eruugh jammer..maar vooral zielig.

dus deze opmerking van sterretje is best een discussie waard...

Als een product slecht functioneert of zelfs slachtoffers maakt, moet het product bij het vuilnis. Mensen kunnen blijkbaar niet omgaan met het product religie. We kunnen natuurlijk ook mensen verbieden. Ik zeg nergens dat "het komt door God", God heeft niet zoveel te maken met de poppenkast die religie is, al hebben wij God tot de zogenaamde centrale figuur gebombardeerd.

Dora

Citeer

Als een product slecht functioneert of zelfs slachtoffers maakt, moet het product bij het vuilnis. Mensen kunnen blijkbaar niet omgaan met het product religie. We kunnen natuurlijk ook mensen verbieden. Ik zeg nergens dat "het komt door God", God heeft niet zoveel te maken met de poppenkast die religie is, al hebben wij God tot de zogenaamde centrale figuur gebombardeerd.
sterretje sterretje tog..dus jij denkt dat het heel simpel is..
of de mens afschaffen of religie.
moet eerlijk zeggen dat ik d8 dat je gewoon een statement wilde maken door extreme vb voor te schotelen..maar blijkbaar meen je het ook.
jammer...
stel nou dat we werkelijk religie zouden afschaffen..men gelooft niet meer in God, in een Oppermacht...zouden deze problemen zich dan niet meer voordoen?
zouden mensen dan vredelievend met elkaar omgaan.
zouden palestijnen en israelieten weer met elkaar kunnen leven..arabieren en imazighen, russen en amerikanen...noordkoreanen en zuidkoreanen???....is religie werkelijk de oorzaak van alle ellende op de wereld?

of tog niet..want je geeft daarnaast ook aan dat het niet door God komt maar door de mens die niet met religie kan omgaan.
is het dan niet veel belangrijker om de mens te leren hoe je er wel mee kan omgaan.
of zijn wij werkelijk zo zwak dat we de witte doek al in de ring gooien.

persoonlijk denk ik dat mens maar 1 ding moet leren...en dat is bewust zijn en accepteren dat religie persoonsgebonden is....geen schuld gevoelens aanpraten of de ander dwingen om te geloven wat hij gelooft....en niet religie of de mens afschaffen...

Inuit

Citaat van: ***** op 17/02/2006 om 08:01:25
elke product kan aangewend worden om iemand anders mee pijn te doen. ik kan een sthetoscoop gebruiken om je te wurgen, maar dat had ik ook met een stuk touw doen, of wat dan ook.
oftewel slechtheid zit in de mens en niet in de zaken die hij gebruikt om andere mee aan te vallen.

Dan is er nog maar een oplossing,  de perfecte H5N1.
Is de wereld straks eindelijk van Homo Destructans verlost.

Citaat van: dora op 17/02/2006 om 11:31:08
Citeer

sterretje sterretje tog..dus jij denkt dat het heel simpel is..
of de mens afschaffen of religie.
moet eerlijk zeggen dat ik d8 dat je gewoon een statement wilde maken door extreme vb voor te schotelen..maar blijkbaar meen je het ook.
jammer...
stel nou dat we werkelijk religie zouden afschaffen..men gelooft niet meer in God, in een Oppermacht...zouden deze problemen zich dan niet meer voordoen?
zouden mensen dan vredelievend met elkaar omgaan.
zouden palestijnen en israelieten weer met elkaar kunnen leven..arabieren en imazighen, russen en amerikanen...noordkoreanen en zuidkoreanen???....is religie werkelijk de oorzaak van alle ellende op de wereld?

of tog niet..want je geeft daarnaast ook aan dat het niet door God komt maar door de mens die niet met religie kan omgaan.
is het dan niet veel belangrijker om de mens te leren hoe je er wel mee kan omgaan.
of zijn wij werkelijk zo zwak dat we de witte doek al in de ring gooien.

persoonlijk denk ik dat mens maar 1 ding moet leren...en dat is bewust zijn en accepteren dat religie persoonsgebonden is....geen schuld gevoelens aanpraten of de ander dwingen om te geloven wat hij gelooft....en niet religie of de mens afschaffen...

Wat jij zegt is mooi en we proberen het al een paar millenia, maar er is nul komma nakko bereikt. Het is structurele, langdurige ellende. Het mooie streven houdt een keer op. God is prima maar die religies hoeven voor mij niet meer op deze manier.

En inderdaad, ik maak een statement, en er is nog lang niet voldoende gediscussieerd, het blijft tot nu toe bij de cliches en dooddoeners dus ik blijf voorlopig bij dit statement.

Izwan

Stalin was alergische voor goddiensten. Toch was hij een grote beest.

SmartSexyCool

Schaf alle neppe belijders van religies af; dat is mijn slogan ;D

Dora

Citeer

Wat jij zegt is mooi en we proberen het al een paar millenia, maar er is nul komma nakko bereikt. Het is structurele, langdurige ellende. Het mooie streven houdt een keer op. God is prima maar die religies hoeven voor mij niet meer op deze manier.

En inderdaad, ik maak een statement, en er is nog lang niet voldoende gediscussieerd, het blijft tot nu toe bij de cliches en dooddoeners dus ik blijf voorlopig bij dit statement.

zoalang er mensen op deze aardbodem rond huppelen houdt het nog niet op.
als God prima is dan zou dat betekenen dat een religie ook prima is...wat is God zonder een religie of een religie zonder God??? gaan die 2 niet samen?

Timarzgha

Citaat van: SmartSexyCool op 17/02/2006 om 14:01:20
wie zijn volgens jouw de juiste belijders van de religies?
Wie is volgens jou representatief voor bv de islam?

SmartSexyCool

Citaat van: Timarzgha op 17/02/2006 om 14:50:26
Citaat van: SmartSexyCool op 17/02/2006 om 14:01:20
wie zijn volgens jouw de juiste belijders van de religies?
Wie is volgens jou representatief voor bv de islam?

Wie is het ideale visitekaartje van de Islam, bedoel je? Mijn visie op de Islam kan je hier lezen:

http://www.amazigh.nl/aforum/index.php?topic=8646.0