Nieuw woordenboek Tamazight

Gestart door Augustin, 24/09/2003 om 18:46:35

Augustin

Nieuw woordenboek Tamazight:

Een nieuw woordenboek is zojuist verschenen. Het woordenboek is drietalig (Frans, Engels en Tamazight) en is uitgegeven door Centre de Poromotion Artistique, Canada. De auteurs, Aarab Benyounès en Malika Mehenni, hebben geprobeerd zoveel mogelijk Tamazight van alledag (alle varianten) toegankelijk te maken voor een breed Engels- en Franstalig publiek. Het woordenboek bevat ongeveer 19.200 woorden. Verder is een lijst toegevoegd van werkwoorden, vervoegingen, synoniemen, overzicht van grammatica, illustraties, geografische kaart van de taal en neologismen (nieuwe woorden). Woorden in Tamazight zijn in Tifinagh en in Latijn gedrukt. Referenties: Dictionnaire le Petit Taralsan Illustré. Publication Centre de Promotion Artistique. Collection Talkensit, 2003. Aantal bladzijden: 816. 13x21,5 cm. ISBN: 2.9805808-5-6. Prijs: â,¬ 40,- Voor Amazigh verenigingen in Europa zijn speciale tarieven van toepassing. Bestellingen vanaf 50 exemplaren kosten â,¬ 15,- per stuk. Bestelling via: C.P.A.O. Hull, A/S: A. Benyounès. 64, rue Saint-Etienne, Gatineau (Québec) J8X 1J1 Canada. Tel.: (819) 7776908. Fax.: (819) 7770309. E-mail: taralsan@sympatico.ca. Bron: persbericht CPAO, Canada.

Goner

#1
Bedankt voor de info, ga ik voor sparen!

Monique

Ibn_Toemart

#2
Wat zijn we met een woordenboek die bestaat uit een mix van varianten? We zouden liever wachten tot er een standaard Tamazight woordenboek gepubliceerd wordt, nietwaar Moniq. Die hersencellen die nog actief zijn mogen niet bezwijken onder woorden in de overweegfase ofzo Volgens mij is dit exemplaar niet het werk van geleerden omdat geleerden nog hun hoofd aan het breken zijn over de uniformisering van het Tamazight. Nu ééntje aanschaffen is als het sparen van oude Belgische franken. Azul en ik zit trouwens krap bij kas, misschien na Driekoningen??