Hoofdmenu

Berbers leren

Gestart door MamiTa, 21/11/2003 om 15:19:04

MamiTa

Salaam ualykom

Ik vroeg me af of je ergens in het land een cursus thamazight kan kopen. De thamazight van de rif gebergete. Insj Allah

Alvast bedankt

wasalaam ualykom


Goner

#1
Er is een cursus voor absolute beginners op cd-rom.
Heel basaal hoor, woordjes, uitspraak, eenvoudige uitdrukkingen, klok kijken, tellen etc.
Erg leuke manier om te beginnen. Als je interesse hebt kan ik je de gegevens wel doen toekomen.

Verder is er vanavond, 2 december, een cursus Tarifit voor beginners gestart in Gouda. En ik heb het grote genoegen één van de leerlingen te zijn. Het wordt gegeven door Yayha Erramdani, die ook aan de Universiteit van Tilburg doceert en onderzoek doet.
Na deze cursus wordt geprobeerd met geslaagden uit een eerdere groep een vervolgcursus te organiseren voor mensen die verder willen.

Wat zoek je precies voor nivo qua cursus?

Ik hoor wel van je,

groetjes, besslama (jaja, ik heb iets onthouden) Monique


Goner

#2
Er is trouwens nog wel wat plek voor leerlingen hoor, je kan er zo bij.
We leren Tarifit van Beni Said, omdat dat centraal ligt zodat je waarschijnlijk ermee in alle stammen van de Rif verstaanbaar bent.

D wenni netta in Gouda?

Monique

azul02

#3
Azul,

Het is misschien interessant om een kijkje te nemen naar:

http://www.awbcomputing.nl/shop/pi1056015406.htm?categoryId=21


Groetjes

Goner

#4
Ja Azul, díé bedoel ik, tannemirt. Ik heb die cd "gedaan" en merkte dat daardoor de schok van de eerste les (tong in de knoop, verstuikte adamsappel et cetera) stukken minder is. Verder is het leren via deze cd haast een spel, waardoor je zonder merkbare inspanning en met veel plezier kennis opdoet.

Het lijkt me leuk als er nog meer mensen naar Gouda komen, volgende week tweede les, dus het is nog in te halen.

Groetjes, Monique


Ibn_Toemart

#5
Waarom zou een mens een plaatselijk dialct beginnen te leren in plaats van te wachten tot een standaard Tamazight zich heeft ontwikkeld. Ik weet dat dat lang kan duren maar zet jullie hersenen maar voor niets op de proef om Tarifit ed te leren terwijl het amper een hoeksteen zal betekenen voor de studie van Algemeen Beschaafd Tamazigh. Jullie zouden beter moeten weten aythma sry