Hoofdmenu

(Be)hou (van) je taal !!

Gestart door IFFERGHAAN, 01/10/2001 om 10:13:38

IFFERGHAAN

Vergeet nooit je taal + cultuur= identiteit!!

Sraam ammkran!

IFFERGHAAN

Taffidjoust

.........zal ik ook niet doen

Sraaaam

Tharifest

...euh hoort daar ook niet je geloof bij?

Taffidjoust

Tuurlijk a Tarifesht :-) hoort bij mijn identiteit...even hertellen:

taal+cultuur+Islam:identiteit

Tharifest

iwa mlig a taffi, ik dacht al hoe kan mijn maatje dat vergeten:)
iwa zo ziet het er inderdaad beter uit...he wat er eigenlijk zou kunnen staan is dit:
Taal(gebroken nederlands en thamazight)+cultuur(aanrecht en veel kinderen en alles alleen in huis doen)+ geloof(als je het goed doet iets moois, en als je het verkeerd interpreteerd een slecht voorbeeld voor de rest)= identiteit(Huh? wat is eigenlijk mijn identiteit wie ben ik etc...vaak opgevoerd door probleemjongeren als reden waarom ze criminele activiteiten uithalen)

Taffidjoust

...bedankt hoor Tharifesht...nu tolt mijn arm hoofdje helemaal....ik zie het eerder zo:

Taal (mijn mooie tmazight met haar izrens en vervloekingen)+ Cultuur (ons rijke geschiedenis, gewoontes, tradities)+Islam (houden aan wat de Islam ons voorschrijft en het echt toepassen)= zou mijn ideale identiteit zijn....*blits*

Taffidjoust

...bedankt hoor Tharifesht...nu tolt mijn arm hoofdje helemaal....ik zie het eerder zo:

Taal (mijn mooie tmazight met haar izrens en vervloekingen)+ Cultuur (ons rijke geschiedenis, gewoontes, tradities)+Islam (houden aan wat de Islam ons voorschrijft en het echt toepassen)= zou mijn ideale identiteit zijn

Taffidjoust

*lol* *lol* wahahahhaha was te ijverig

Tharifest

hmmmm stomme pc heb ik een hele lap tekst getikt loopt ie vast! iwa almohiem waar het op neerkwam is dat het inderdaad beter is de postieve  punten te zien hier in en niet de negatieve naar voren te halen omdat dat vaak gebeurt in werkelijkheid...dus als ik zie taal zie ik beter beheersen van het thamazight om dit goed meetegeven aan mijn kinderen, cultuur de mooie dingen eruit halen die niet in strijd zijn met het geloof, geloof is datgene wat ervoor zorgt dat je een beter mens bent en wat je hoop geeft en dit samen vorm je identiteit waar je om gerespecteerd wordt en waarbinnen je trots op jezelf kunt zijn en een goed voorbeeld voorje kinderen:)

zo beter?

Mouray (Gast)

Azul

Tharifecht, mana alfalsafa anne 3awed!?
I chem a Kuikentje, ossenegh itawdamd cha nessram oura alla?

Tharifest

azul,

hahaha a mouray heb je weer commentaar:)

iwa hoe kijk jij er naar dan?

Mouray (Gast)

Azul

Nee tharifecht, mijn commentaar eindigt in het na bij zijn van de grote brains (thaffi,tharifecht, innez) dus: da itkammer refhamith inoe.

IFFERGHAAN

Je hebt gelijk geloof hoort daar ook bij.
Maar vergeet niet dat het geloof ons opgdedrongen is door de ararbieren.

Sraam, ifferghaan

Taffidjoust

Mouray, sraam nesh youwedh, 3afak a ouma :-)

Geloof is misschien wel opgedrongen door de Arabieren, so what?....dat is het enige goede dat ze hebben gedaan of niet soms? (ik weet dat mensen me o zo hard gaan vervloeken deze forum kennende *janken*)

:-) :-)

IFFERGHAAN

Ik ben het met je eens de islam is een goed geloof. Maar ik moet zeggen dat het me gevoelsmatig niet lekker zit, dat van oorsprong de arabieren het geloof hebben opgdrongen.
Misschien moeten we kijken naar een tussen-vorm en zorgen dat er een Koran in het tamazight komt net zo als er een vertaling van de Koran in het Nederlands is.

Ben benieuwd naar je reactie.
Sraam, Ifferghaan