hebben jullie dit al gelezen

Gestart door miss.F., 03/02/2006 om 16:02:47

athsaynou

Wat raar verdween zomaar van de radarschermen.

Het is een oud schip maar waardoor het precies kwam staat er niet duidelijk in.

miss.F.

verschrikkelijk gewoon dat zoveel mensen (pelgrims voornamelijk) op deze manier het leven hebben moeten laten. Persoonlijk lijkt mij de verdrinkingsdood het ergst

Y.assine

Citaat van: miss.F. op 03/02/2006 om 16:15:44
Persoonlijk lijkt mij de verdrinkingsdood het ergst

Ja, vind ik ook. Ik zeg altijd dat ik liever zou sterven door het opgegeten worden door een roofdier dan te verdrinken. Klint mischien wel raar, maar ik meen het echt.

athsaynou

Liever water dan vuur.

Maar dat terzijde, hoeveel doden er al zijn is (nog) niet bekend?

Y.assine

Citaat van: m'Izran op 03/02/2006 om 16:21:49
Liever water dan vuur.

Daar zal ik je wel gelijk in moeten geven

miss.F.

Citaat van: m'Izran op 03/02/2006 om 16:21:49
Liever water dan vuur.

Maar dat terzijde, hoeveel doden er al zijn is (nog) niet bekend?

is nog niet bekend, ze halen nog mensen uit het water

Samariaan

verschrikkelijk gewoon dat zoveel mensen (pelgrims voornamelijk) op deze manier het leven hebben moeten laten. Persoonlijk lijkt mij de verdrinkingsdood het ergst

hoorde dat t voornamelijk arbeiders of hun familie die weer naar huis gingen na hun vakantie

miss.F.

Citaat van: Samariaan op 03/02/2006 om 16:34:33

hoorde dat t voornamelijk arbeiders of hun familie die weer naar huis gingen na hun vakantie

het betreffen ook pelgrims

athsaynou

Aan boord van de boot die is gezonken in de Rode Zee was enkele uren voor de ramp brand uitgebroken.

Tot dusver zijn 389 overlevenden uit het water gevist. Er waren circa 1400 mensen aan boord. Voor zover bekend zijn er pas 185 lichamen geborgen.

Eerder werd gezegd dat slecht weer mogelijk de oorzaak was van de ramp.

De Saudische kustwacht heeft zaterdag nog 22 drenkelingen gevonden die de ramp met de Egyptische veerboot in de Rode Zee hebben overleefd. 

Athn yarhem Sidarebi.

LilMocr0

weet je wat ook erg is je weet wel de boot van al hoceima is van dezelfde rederij waar deze boot van was zelfde bouwjaar en zelfde structuur soort van zusterschip. en de officiele zusterschip van deze egyptische boot was pas gelden ook al gezonken...

Ik ben in een keer niet meer zo enthousiast om met de boot van al hoceima te gaan....

Y.assine

De oorzaak is de brand.

Hebben jullie ook gehoord dat de brand al een anderhalf uur brandde vóór het schip zonk? Een overlevende heeft gezegd dat ze naar de kapitein gingen en hem vertelden dat er brand zei. De kapitein reageerde met dat er niks aan de hand was en dat alles onder controle was. De passagiers vroegen hem om terug te keren naar Saoudi Arabië, maar dat weigerde hij. Maar toen de boot begon te zinken was hij wel de eerste die wegvluchte met een reddingsboot..... Een egoïst als je het mij vraagt. Moge hij opgegeten zijn door de haaien en zijn resten op de zee-bodem verrotten.

Samariaan

Citaat van: LilMocr0 op 04/02/2006 om 21:58:55
weet je wat ook erg is je weet wel de boot van al hoceima is van dezelfde rederij waar deze boot van was zelfde bouwjaar en zelfde structuur soort van zusterschip. en de officiele zusterschip van deze egyptische boot was pas gelden ook al gezonken...

Ik ben in een keer niet meer zo enthousiast om met de boot van al hoceima te gaan....

hm hopelijk weten meer mensen dit